Goedkoop op vakantie met vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanneloveyou

Goedkoop op vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 16:55

Ik wil samen met mijn vriend van de zomer op vakantie gaan!
Alleen heb ik geen idee waar naar toe...
Ik vind een zonnentje er bij wel prettig maar zeker niet heet te ,strand is ook altijd leuk maar beide geen vereisde.
We zijn allebei studenten dus niet al te duur!

Ik hoor graag jullie tips en tricks

Anoniem

Re: Goedkoop op vakantie met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:57

Hebben jullie de mogelijkheid om buiten het hoogseizoen te gaan? Dus eind juni bijvoorbeeld? En hebben jullie een auto? Hoe ver willen jullie gaan? Willen jullie cultuur kunnen opsnuiven of vooral gewoon lekker relaxen?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:01

Kijk op vakantieveilingen! Daar heb je (als je gelukt hebt) soms voor een paar euro een leuke vakantie in binnen- of buitenland.
En als het even lukt: ga niet in het hoogseizoen, erbuiten kosten het stukken minder geld.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:01

Oh als nog helemaal vergeten te zeggen. We hebben beide geen rijbewijs, vriend is er wel mee bezig. En nee we moeten wel in het hoogseizoen helaas. Een combinatie van beide. Vinden het beide lekker om te relaxen maar ook om lekker wat cultuur te ontdekken.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:02

Kijk eens op sprs.me :)
En vakantiepiraten.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:03

Afhankelijk van jullie budget kan ik dan Marrakech aanraden :) Ik ben er twee zomers geleden geweest op een all inclusive vakantie. Super lekker weer, vooral als je wat later in het hoogseizoen gaat. Wij hadden een top hotel met gigantische zwembaden en eten en drinken tot je er halfdood bij neerviel. Ging een shuttle busje elk half uur naar het centrum van Marrakech, wat een hartstikke bruisende stad is!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:04

Sprs.me lijkt me niks omdat ik wel graag weet waar ik heen ga!
En ik zal even snuffelen op vakantie veilingen en vakantiepiraten.
Nog tips voor landen of locatie's?

In welk hotel zaten jullie? Dan kan ik altijd eens kijken
Laatst bijgewerkt door sanneloveyou op 09-06-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:05

Srprs.me zou ik in dit geval ook niet per se aanraden. Tenzij je sunsation boekt kom je vaak in een stad terecht, en hoewel dat erg leuk kan zijn is het zonde als je ook cultuur wilt opsnuiven. Sunsation vind ik aan de wat hoge kant qua prijs, als je het zelf regelt of een aanbieding boekt kan je veel goedkoper uit zijn.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:05

Skyscanner heeft een aantal opties waar je makkelijk een goedkope bestemming kan vinden.

Verder Airbnb. Veel goedkoper dan hotels. Al is snel boeken wel handiger, de meeste zullen nu wel vol zitten. Neemt niet weg dat het absoluut de moeite loont even te kijken.

Binnen Europa kan je heel goedkoop vliegen, Krakow is heel goedkoop toeven en prachtige stad. Ook met stadstrandje.

Wil je nog goedkoper? Liften en hostels. Wel van tevoren goed uitzoeken. Nog al wat vrienden van mij zijn teruggekomen met vlooien/ bedwantsen en dat soort ongein. Recensies zijn echt goud, bij een slechte altijd de slechte vertrouwen haha.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:07

Haha wat een reacties al!
Allemaal alvast heel erg bedankt ga me wat verder verdiepen in wat jullie hebben gezegt!

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:15

of de aanbiedingsreizen die opgekocht zijn door de maatschappijen!

Ik ga binnenkort relatief goedkoop op vakantie met een bingoreis (corendon) :p Daarbij kun je wel aangeven welk land en van welk kaliber hotel (3/4/etc sterren), maar hoor je pas op het vliegveld je exacte bestemming. Een soort minder spannende surprise me haha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:29

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:46

Wij zijn vorig jaar voor minder dan € 500 euro 5 dagen naar Rome geweest in het hoogseizoen met 2 personen.

Vlucht en hotel apart geboekt (vlucht via Ryanair, hotel via Trivago).
Bij de vlucht hebben we meteen ook wel vervoer van de luchthaven naar de stad bijgeboekt. Ter plekke was dit een beetje duurder dan wij betaald hebben.

Je moet goed uitkijken, maar vaak kom je wel op iets. Het hotel was normaal + 150 euro per nacht. Wij hebben hiervoor +- 40 euro per nacht voor 2 personen (inclusief ontbijt) voor betaald.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:02

Barcelona?

Cultuur, onwijs leuke stad, fijne sfeer, mooie omgeving en aan het strand :)

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 17:56

bedankt allemaal voor jullie tips!
we gaan waarschijnlijk naar Bulgarije via vakantiepiraten gevonden.