single of groepsreizen. ervaringen, ideeen, budget?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

single of groepsreizen. ervaringen, ideeen, budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:48

Ik was eigenlijk eens benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met alleen op vakantie gaan, of met een groepsreis, maar iniedergeval het plannen van een vakantie in je eentje.

Heb dit jaar een opleiding gedaan die helaas niet was als gehoopt, ben na een aantal maanden gestopt met de opleiding en ben gaan werken, hierdoor heb ik wat geld bij elkaar gespaard. Nu ik de kans nog heb lijkt het me dus heel gaaf om eens weg te gaan voor 1/2/3 weken. Heb alleen geen idee waar heen en wat ik precies wil doen :')

Heb me al aardig georiënteerd op internet, maar wou toch eens de meningen/adviezen van andere horen.
Het gaafst lijkt mij om te gaan backpacken, iets wat ik altijd al heb willen doen, of iniedergeval een actieve vakantie.
Ga alleen op vakantie omdat ik simpelweg niemand heb om mee te nemen, mijn vrienden hebben andere ideeën bij een vakantie, en mijn vriend moet nog naar school (het gaat om de datum tussen 15 juni en 5 Juli, mochten andere het leuk vinden om mee te gaan stuur me maar een pb'tje :j )

Mijn budget is maximaal 400/500 inclusief reis en verblijf, excursies, eten drinken etc daar. Niet erg veel dus, maar meer kan ik met een loon van 3,59 per uur niet veroorloven helaas :')
Hoef daar in tegen ook geen luxe, een tent om in te slapen vind ik ook prima :j

wil94

Re: single of groepsreizen. ervaringen, ideeen, budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:54

Ik volg even, lijkt mij ook leuk om een keer te doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:19

Ik ben vorig jaar met cirkel en met crusj op vakantie geweest. Waren beide erg leuke vakanties. Dit jaar ga ik met Labyrinth. (http://www.singlereizen.nl/singlereis/9 ... Dalmati%EB, v.a. 229 euro, exl excursies) Niet helemaal alleen, een paar meiden die ook met cirkel op vakantie waren gaan mee. :))

Backpacken heb ik ook gedaan, was ook super om te doen. (treinen door Europa)

edit Ik zie dat je 17 bent. Misschien zijn de mamboreizen iets voor jou? mambo is een dochterorganisatie van cirkel.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 14:44

Bedankt voor je reactie.
meeste zoals cirkel en crusj zijn inderdaad vanaf 25 jaar, zal helaas niet gaan met mijn 17 dus. Mambo zitten inderdaad wel wat leuke dingen bij, ga ik zeker nog even rond kijken, zie wel dat de excursies daar best duur zijn om apart bij te boeken.

Hou overigens niet van 's avonds naar kroegen gaan of iets, onder actieve vakantie bedoel ik echt 's ochtend lekker vroeg opstaan om de hele dag op pad te gaan en 's avonds rustig ergens eten, misschien nog even aan t zwembad en lekker weer naar bed. Niet een vakantie zoals de meeste jongeren van mijn leeftijd hem zien helaas, daarom ook erg lastig iets te vinden of reisgenootjes mee te krijgen :D

Ben nog nooit alleen echt op reis geweest, dus moet zeggen dat ik de stap niet zo goed durf te zetten, het moet me wel een veilig gevoel geven als vrouw zijnde ook

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:50

Ik ben toen ik 17 was met Do-it meegeweest. Leuke jongerenvakantie, zowel voor personen alleen als wanneer je met iemand gaat erg leuk. Geen strandhang/zuip vakantie, maar lekker veel doen met daarnaast alle ruimte om op het strand te hangen of uit te gaan ;-)
Weet niet of ze nog bestaan, maar was toen zeer tevreden!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:40

Even opgezocht, maar Do-it bestaat niet meer, dat is allemaal Gogo geworden, maar die bied nu alleen nog maar echt jongeren feest vakanties aan helaas

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:23

Ik ben een aantal keren in mijn eentje op paardrijvakantie geweest in Frankrijk en Spanje. Ik kreeg snel aansluiting bij de andere deelnemers. Ik kan je http://paardrijvakantie.com/html/homepage.php aanraden, zitten nu wel op een andere locatie dan waar ik ben geweest. Lekker de hele dag met paarden bezig in een mooie omgeving.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:37

daffieduck83 schreef:
Ik ben een aantal keren in mijn eentje op paardrijvakantie geweest in Frankrijk en Spanje. Ik kreeg snel aansluiting bij de andere deelnemers. Ik kan je http://paardrijvakantie.com/html/homepage.php aanraden, zitten nu wel op een andere locatie dan waar ik ben geweest. Lekker de hele dag met paarden bezig in een mooie omgeving.

Ziet er wel leuk uit :o alleen ver boven mijn budget helaas

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:32

Ik ben een aantal keren in mijn eentje op vakantie geweest. Gewoon naar het reisbureau geweest en pakketreis geboekt. Niks geen single reis organisatie maar gewoon zo.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:39

Kijk eens bij Estivant. Ze bieden verschillende soorten singlereizen aan. Super leuke organisatie!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:42

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:05

Dani199764 schreef:
Ik was eigenlijk eens benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met alleen op vakantie gaan, of met een groepsreis, maar iniedergeval het plannen van een vakantie in je eentje.

Mijn budget is maximaal 400/500 inclusief reis en verblijf, excursies, eten drinken etc daar. Niet erg veel dus, maar meer kan ik met een loon van 3,59 per uur niet veroorloven helaas :')
Hoef daar in tegen ook geen luxe, een tent om in te slapen vind ik ook prima :j

Ik ben vorig jaar met Mambo naar Marokko geweest. Deze reisorganisatie richt zich op 'jong volwassenen'. Mijn reis had een leeftijdscategorie van 25-39 jaar. Mambo en Cirkel werken samen, dus je zou ook nog bij Cirkel op de website kunnen kijken.

Ik ken http://www.labyrinth.nl/ als aanbieder van actieve jongerenvakanties.

Andere reisorganisaties met een groepsreis (of singlereis) zijn bijvoorbeeld: Fox, Djoser, Baobab, Koning Aap, Summum, Shoestring, Sawadee.

Voor singlereizen is Crusj ook een aanbieder van 'hippe' vakanties.

Misschien is https://www.simi-reizen.nl/ iets?
Je hebt ook nog Simbo en Vinea met georganiseerde jongerenreizen, tot een jaar of 19 volgens mij. Maar dit is heel erg georganiseerd in vergelijking met andere aanbieders.

Maar, je budget zal het probleem zijn met groepsreizen, die zijn altijd duurder dan 500 euro. Al kun je bij Mambo en Labyrinth een week strand&actie vakantie in Europa misschien wel krijgen voor dit bedrag. Maar dan ga je heen met een bus en slaap je in een gedeelde tent.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:12

ik vind je buget wel erg laag hoor, denk niet dat je dat gaat redden alles bij elkaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:21

Budget is veel te laag.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:25

Je zou ook kunnen denken om er een ''werkvakantie'' van te kunnen maken door bijvoorbeeld met workaway.info te gaan. Je werkt dan voor kost en inwoning. Zitten mooie plekken bij en je kunt met een klein budget toch een heel eind komen :)