Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Japan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:52

Hallo allemaal!

Eind september ga ik samen met vriendlief voor 3 weken naar Japan! Een droom die uitkomt. Omdat wij best wel 'leek' zijn op het gebeid van verre reizen boeken hebben wij een reisorganisatie in de arm genomen die voor ons een reis helemaal naar wens heeft opgesteld. :+

De reis ziet er zo uit:

We vliegen van Amsterdam naar Osaka, om vanuit daar de shuttlebus naar Kyoto te nemen.
In Kyoto verblijven we vervolgens 4 nachten.
Vanuit daar gaan we naar Hiroshima met de Bullet train - waarmee we ook de rest van de reis voor een groot gedeelte zullen doen. (Locale metro/tram/bus daargelaten)
In Hiroshima zijn we 2 nachtjes.
Dan vertrekken we naar Mt. Koya waar we in een tempel verblijven bij de monniken. Dit lijkt me een hele bijzondere ervaring.
Ook daar slapen we 2 nachtjes en gaan vervolgens door naar Takayama waar we 3 nachtjes slapen.
Dan door naar Tsumago waar we in een Minshuku verblijven voor 2 nachtjes. Vanuit daar vertrekken we weer naar Hakone voor 2 nachten (ook in Minshuku) en dan als laatste bestemming uiteraard Tokyo waar we 5 nachten zijn.

Nu we onze kleine mei-vakantie hebben gehad is de voorpret in zijn totaliteit gericht op Japan! We hebben al wel een aantal dingentjes waar we heen zouden willen gaan maar tips en trucs van mensen die hier al eerder zijn geweest zijn natuurlijk van harte welkom!

Of zijn er ook mensen die misschien dit jaar voor het eerst gaan? :D Misschien kunnen we de voorpret delen.

Anoniem

Re: Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:54

Oeh een aantal plekken ken ik die je noemt. :D Ik ben zelf vorig jaar een maand in Japan geweest, wij hebben wel zelf gekozen om rond te trekken. Nu gaan we vermoedelijk in 2017 weer :D

Koya-San is prachtig <3 daar is een begraafplaats die je echt moet bekijken. Zo onwijs mooi! <3

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:01

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in Japan geweest, erg leuk, hoewel niet de cultuurschok die ik me een beetje voorgesteld had. Maar misschien zijn we ondertussen al te veel plaatsen geweest :)
We hebben een weblog bijgehouden, misschien heb je daar nog wat aan, al zijn we de meeste plaatsen die jij noemt niet geweest. Ons weblog staat hier: http://www.scribbles.nl. Klikken op Japan (rechtsbovenin) en dan kan je zien waar we zijn geweest en wat we hebben meegemaakt.

Beste tip die ik heb heeft denk ik met het eten te maken. Wees niet bang om kleine restaurantjes in te stappen, al kan je geen Japans. Veel tentjes blijken ineens toch een Engels menu te hebben, of je kan wijzen naar wat andere mensen hebben. En de Japanners zijn ons over het algemeen ontzettend behulpzaam gebleken, dus je komt er vast uit, en dan eet je het beste!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:04

Oh heerlijk! Wij hebben lang zitten nadenken of we 'gewoon' rond zouden gaan trekken of ietsje meer georganiseerd. Omdat dit voor ons de eerste keer zou zijn dat we zo ver weg gaan en uberhaupt iets met backpacken zouden moeten doen hebben we voor een toch iets gekaderde reis gekozen.

De begraafplaats die je noemt.. is dat Okunoin? Lijkt me geweldig mooi inderdaad. Ik denk dat er tijdens onze reis veel momentjes van sprakeloosheid zullen zijn. <3

Indy_mouse_9 ; Bedankt voor je tip! Gaan we zeker doen, in lokale kleine restaurantjes eten is toch vaak de leukste ervaring.
Ik ga je blog even opslaan en doorsturen naar mijn vriend. Leuk om te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:13

Jup Okunoin :D echt heel prachtig <3

In Tokyo, de wijk Ginza, heb je restaurantjes langs het spoor. Daar heb ik zo lekker gegeten :9 zit je gewoon op bierkratjes op straat.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 12:35

Dat klinkt echt heel leuk, naar dat soort ervaringen zoeken we ook wel een beetje ookal zitten we wat gekaderd qua planning. :D

Vonden jullie het navigeren rondom Japan erg lastig? Als in, het vinden van de juiste bus of trein? of staat alles ook 'uitgeschreven' aangegeven en niet zozeer alleen in Japanse tekens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:39

Navigeren vond ik heel erg meevallen. :j Japanners zijn ook onwijs behulpzaam, soms iets te :)) ik heb zelfs autogereden in Japan :') (Fukuoka naar beneden, en op Okinawa)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:46

Tips:
maak vanuit Hiroshima een tochtje naar de tori in de zee, Itsukushima shrine.

Maak vanuit Kyoto een dagtocht naar Nara, en huur daar op het treinstation een fiets, dan kan je in een halve dag al het pracht daar bewonderen, inc de Japanse tuinen, tempels etc.

En zo "bekend" als het misschien is, is het geen overbodige luxe het te zeggen: alles gaat op tijd. Niet alleen het OV, maar ook afspraken. "fashionably late" op een feest komen bijv. wordt niet in dank afgenomen. ;-)

IMHO was met de treinen reizen erg lastig, en ik was dan ook blij dat ik meestal een Japanse kennis had die me kon helpen. Ik reisde namelijk veel met de trein (met een speciale goedkope kaart die je daar niet kan kopen), en al die treinen werkten 100 % met gereserveerde plaatsen. Het was niet altijd eenvoudig om uit te leggen wat ik nodig had aan trein reserveringen (aan het loket sprak zelden iemand een woord Engels).
Maar borden etc. zijn wel vaak in het Engels, gelukkig.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:49

Geen ervaring met Japan, maar ik koop altijd het boek van Lonely Planet als ik naar een vreemd land ga.
(Op de site van LP staat ook nuttige informatie, maar belangena niet zoveel als in het boek.)

Vind de tips erin erg nuttig, in Taiwan plaatsen ontdekt waar zelfs onze lokale contacten nog niet van gehoord hadden (en net die plekken waren zoooo gaaf).

Ik haal de meeste voorpret uit het boek lezen en de reis uitstippelen :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:52

Ik hoop mijn stageplek in Tokyo/Osaka te vinden en dan stage te lopen, heb Japans gestudeerd jaren terug dus het blijft echt een beetje een droom de werksfeer ook op te snuiven daar. Ben 5 weken in m'n eentje geweest toen ik 19 was, is alweer lang geleden :+

Nara is heel mooi :j Gion is ook interessant.

Van Tokyo vond ik Shibuya het leukste en Omotesando want daar zie je hele boeiende mensen lopen :P
Harajuku is ook leuk, de winkeltjes zijn echt schattig.

Ik had graag meer willen reizen maar ik was toch maar alleen en dan wilde ik het liefst de makkelijke weg kiezen dus Kyoto en Tokyo. Okinawa lijkt me echt tof om te bezoeken <3

Pfoe nu hoop ik nog meer op een stageplek vinden! Want ik wil zo graag weer terug.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:04

Zomaar wat losse tips (waar je misschien niet aan denkt):
- huur een wifi router. Voor bijna geen geld koop je een klein apparaatje waardoor je altijd wifi in je rugzak hebt zitten. Wij hadden best vaak even internet nodig om iets op te zoeken.
- Zet de hyperdia app op je telefoon. Die plant heel makkelijk welke Shinkansen je nodig hebt om ergens te komen. En als je je stoelen wil reserveren helpt 'ie ook nog bij de taalbarriere die er wel eens is met de japanners

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 13:21

Dallista schreef:
Tips:
maak vanuit Hiroshima een tochtje naar de tori in de zee, Itsukushima shrine.

Maak vanuit Kyoto een dagtocht naar Nara, en huur daar op het treinstation een fiets, dan kan je in een halve dag al het pracht daar bewonderen, inc de Japanse tuinen, tempels etc.

En zo "bekend" als het misschien is, is het geen overbodige luxe het te zeggen: alles gaat op tijd. Niet alleen het OV, maar ook afspraken. "fashionably late" op een feest komen bijv. wordt niet in dank afgenomen. ;-)

IMHO was met de treinen reizen erg lastig, en ik was dan ook blij dat ik meestal een Japanse kennis had die me kon helpen. Ik reisde namelijk veel met de trein (met een speciale goedkope kaart die je daar niet kan kopen), en al die treinen werkten 100 % met gereserveerde plaatsen. Het was niet altijd eenvoudig om uit te leggen wat ik nodig had aan trein reserveringen (aan het loket sprak zelden iemand een woord Engels).
Maar borden etc. zijn wel vaak in het Engels, gelukkig.

Itsukushima Shrine stond inderdaad op ons lijstje. :j

Leuk om te horen over Nara! En snelle google search levert al een hoop mooie beelden op. Die gaat er bij!

Wij zullen ook treinen moeten reserveren met onze JRP voor de Shinkansen. Nu krijgen wij vanuit onze reisorganisatie als het goed is nog instructies m.b.t. gebruik van deze pas en hoe reserveringen te maken maar vroeg me inderdaad af of dat overal zo makkelijk is om te doen :')

Bedankt! :D

droomy schreef:
Geen ervaring met Japan, maar ik koop altijd het boek van Lonely Planet als ik naar een vreemd land ga.
(Op de site van LP staat ook nuttige informatie, maar belangena niet zoveel als in het boek.)

Dit vergeet ik eigenlijk telkens te doen en nu wordt ik er weer aan herinnerd dus ik heb hem gelijk besteld. Haha, bedankt!

chimello schreef:
Ik hoop mijn stageplek in Tokyo/Osaka te vinden en dan stage te lopen, heb Japans gestudeerd jaren terug dus het blijft echt een beetje een droom de werksfeer ook op te snuiven daar. Ben 5 weken in m'n eentje geweest toen ik 19 was, is alweer lang geleden :+

Nara is heel mooi :j Gion is ook interessant.

Van Tokyo vond ik Shibuya het leukste en Omotesando want daar zie je hele boeiende mensen lopen :P
Harajuku is ook leuk, de winkeltjes zijn echt schattig.

Ik had graag meer willen reizen maar ik was toch maar alleen en dan wilde ik het liefst de makkelijke weg kiezen dus Kyoto en Tokyo. Okinawa lijkt me echt tof om te bezoeken <3

Pfoe nu hoop ik nog meer op een stageplek vinden! Want ik wil zo graag weer terug.

Wat gaaf! Ik kan me voorstellen dat je dat graag zou willen. Ik hoop voor je dat het lukt!
Bedankt voor je tips :D Gion kende ik zelf nog niet, daar gaan we nog naar kijken.

Anoeska schreef:
- huur een wifi router. Voor bijna geen geld koop je een klein apparaatje waardoor je altijd wifi in je rugzak hebt zitten. Wij hadden best vaak even internet nodig om iets op te zoeken.
- Zet de hyperdia app op je telefoon. Die plant heel makkelijk welke Shinkansen je nodig hebt om ergens te komen. En als je je stoelen wil reserveren helpt 'ie ook nog bij de taalbarriere die er wel eens is met de japanners

Slim zo'n wifi router! Daar moet dan denk ik een lokaal kaartje in om verbinding te maken? Ik zal mij er eens in verdiepen - lijkt me inderdaad erg fijn om het even te kunnen opzoeken.

Handig! Gelijk even gedownload :D bedankt.

Wat leuk dat er toch nog best een aantal Bokkers blijken te zijn die dit land al hebben bezocht :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:09

Ohja, wat voor reizen in het algemeen wel handig is, de app CityMaps2Go. De light heeft geloof ik een beperkt aantal te downloaden kaarten. De volledige versie is met enige regelmaat gratis, maar zeker een paar euro waard.
Je download als je internet hebt de kaart van een stad/provincie/land, en die kan je dan gebruiken als je onderweg bent, je gps locatie word er dan ingetekend zonder dat het dan data kost.
Je kan ook hotels/bezienswaardigheden aanvinken op de kaart zodat je een idee hebt waar je bent ten opzichte van daar waar je wilt zijn.
Ook ideaal als je wilt weten of de taxi wel daadwerkelijk naar je hotel rijd :o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:13

Sicayes schreef:
Anoeska schreef:

Slim zo'n wifi router! Daar moet dan denk ik een lokaal kaartje in om verbinding te maken? Ik zal mij er eens in verdiepen - lijkt me inderdaad erg fijn om het even te kunnen opzoeken.

Handig! Gelijk even gedownload :D bedankt.

Wifi router hoef je verder niets extra's voor aan te schaffen. Wij konden 'm afhalen op het vliegveld, en aan het eind van de reis, in een envelop die je erbij krijgt, weer afgeven in de lobby van het hotel.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:30

Nou die 5 euro is het niet waard om te verdwalen :') dus zeker handig om de volledige versie even binnen te halen. Thanks!

Anoeska schreef:
Wifi router hoef je verder niets extra's voor aan te schaffen. Wij konden 'm afhalen op het vliegveld, en aan het eind van de reis, in een envelop die je erbij krijgt, weer afgeven in de lobby van het hotel.

Ah dan zat ik met een ander iets in mijn hoofd. Dit is wel heel handig. Zit nu op een site die japan-wireless heet. Prijs valt me nog mee voor die 21 dagen en het is misschien inderdaad geen overbodige luxe. We willen ook graag een blog bijhouden voor het thuisfront :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:51

Kleine vraag van mijn kant voor de ervaren Japan reizigers;

Ik lees op veel plekken dat geld pinnen in Japan erg lastig is. Maar is het dan wijsheid om in Nederland al je reisgeld om te wisselen ookal loop je dan met ontzettend veel geld op zak? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:52

Daar pinnen, bij 7eleven kan je geld pinnen met nederlandse passen. Zelfde voor jbank. Zorg wel voor een creditcard! Want niet elke pinautomaat accepteert maestro, wel creditcard voor opnemen. En geen american express.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:56

Ah dan is het dus het slimst om eventueel het limiet wat te verhogen op de creditcard en daarmee te pinnen.

Bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:58

En zorgen dat je pinpas werelddekking heeft. En dat je bank op de hoogte is van je reis. Ik werd na 900 euro opnemen in Japan geblokkeerd omdat ze dachten dat ik geskimmed was. Toen zat twee derde van de vakantie er pas op :+ (ben een maand geweest met mn man) en manlief heeft toen de rest voorgeschoten := Ze kunnen je niet deblokkeren namelijk.. Creditcard precies hetzelfde :roll:

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:05

Inderdaad, de pinautomaten bij de 7/11 gaat over het algemeen goed. Maar het is handig om je omgeving een beetje te scouten op goede automaten en op tijd opnieuw te pinnen.

Wij hebben maar 1 dag gehad dat we geen contanten meer op zak hadden en alle postkantoren of banken met pinautomaten die we vonden al dicht zaten.
We vonden onszelf bijzonder zielig want een eind gelopen en zere voeten en honger (maar dus geen contanten voor avondeten) tot vriendjelief ineens bedacht dat hij bij een groter restaurant met creditcard zou kunnen betalen :)* Heerlijk kobe beef van de tafel bbq gegeten die avond :D

Wat ik overigens ook fantastisch vond is dat overal (waar wij waren iig) automaten met water en drinken staan. +:)+ Flesjes meeslepen is niet nodig, je kan op praktisch iedere straathoek terecht. :9 perzikwater op een warme dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:06

Neee sinaasappelwater :9 die mis ik hier!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 12:22

Jans schreef:
En zorgen dat je pinpas werelddekking heeft. En dat je bank op de hoogte is van je reis. Ik werd na 900 euro opnemen in Japan geblokkeerd omdat ze dachten dat ik geskimmed was. Toen zat twee derde van de vakantie er pas op :+ (ben een maand geweest met mn man) en manlief heeft toen de rest voorgeschoten := Ze kunnen je niet deblokkeren namelijk.. Creditcard precies hetzelfde :roll:

Werelddekking kennen we van vorig jaar naar Amerika. Maar dat tweede is wel een slimme :') Daar heb ik in Amerika eigenlijk geen last van gehad maar zal inderdaad gaan met grotere bedragen misschien.

Indy_Mouse_9 schreef:
Inderdaad, de pinautomaten bij de 7/11 gaat over het algemeen goed. Maar het is handig om je omgeving een beetje te scouten op goede automaten en op tijd opnieuw te pinnen.

Wij hebben maar 1 dag gehad dat we geen contanten meer op zak hadden en alle postkantoren of banken met pinautomaten die we vonden al dicht zaten.
We vonden onszelf bijzonder zielig want een eind gelopen en zere voeten en honger (maar dus geen contanten voor avondeten) tot vriendjelief ineens bedacht dat hij bij een groter restaurant met creditcard zou kunnen betalen :)* Heerlijk kobe beef van de tafel bbq gegeten die avond :D

Wat ik overigens ook fantastisch vond is dat overal (waar wij waren iig) automaten met water en drinken staan. +:)+ Flesjes meeslepen is niet nodig, je kan op praktisch iedere straathoek terecht. :9 perzikwater op een warme dag!

Dat zullen we daar nog even uitzoeken dan inderdaad. :j Heb jullie blog gelezen over dat voorval :') maar dat Kobe beef was geen straf als ik het zo zag ;)

Dat is trouwens inderdaad erg handig. Krijg zo hier en daar wel de vibe dat de Japanners soms heel anders nadenken over dit soort praktische dingen als wij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:31

Je kan in japan ook in kleine zaken met creditcard betalen :)) zelfs bij de kaitens :9

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:55

Wij hadden wel altijd een redelijk bedrag contant bij ons. Voor kleine dingen (tempel, museum bezoek). Alle andere dingen (winkels, restaurants) hebben we met creditcard betaald. Wij hadden een scala aan kaarten bij ons, pinpassen van 2 banken, 2 verschillende creditcards (VISA en Mastercard). Dan kwam het eigenlijk altijd wel goed.

Inderdaad even de bank bellen dat je naar Japan gaat, dan zetten ze dat zo voor je 'aan'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:10

Voor tempels etc is cash inderdaad wel een aanrader :j wij pinden beiden om de 3 dagen 300 euro om als cash te hebben. :)