First time Backpacken (Kroatie) ! Tips en trics gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

First time Backpacken (Kroatie) ! Tips en trics gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 19:40

Hee iedereen!

Tijdje terug met mn vriend geboekt voor twee weken backpacken in Kroatie! O.a. door te liften!
Beide onze eerste keer en ik vroeg me af of hier bokkers zitten met een paar goede tips die later goed van pas komen!

Wat zijn jullie ervaringen? Tips? Lonely plannet of raden jullie iets anders aan?
Waar vind je de goedkoopste staanplaatsen? :Y)

Bring it on! Ben een en al oor :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:54

Leuk! Al eerder in Kroatië geweest? Ik vind het echt een mooi land! Ben er dit jaar ook weer te vinden.

Qua backpacken geen ervaring en dus helaas ook geen tips :n.
Ben nu 2 keer in Istrië geweest waarvan ik Porec echt een mooi dorp vind met een leuke sfeer. Dit jaar voor het eerst iets verder naar het zuiden.

De plitvice meren is absoluut een aanrader! Hele mooie natuur, maar wel heel druk (toeristen).
Hier wat foto's :D
Mjetterd @ [BEU] [Foto] Plitvice meren

Mijn ervaring verder is dat het eten nog redelijk goedkoop is en de mensen vriendelijk.

_Bitje_

Re: First time Backpacken (Kroatie) ! Tips en trics gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:37

Dankjewel! Nee beide nog nooit geweest! :D Dus gaat zeker spannend worden haha!

En wat een geweldige foto's zeg! Staan nu al helemaal te popelen! Weet jij zo de prijs van dat park? :D
Wij hebben toevallig net een soort planning gemaakt:

Beginnen van Zadar vliegveld naar een camping rond Plitvice meren, daarna park Paklenica, vervolgens park krka meren, daarna split, vervolgens eilandje Brac, daarna terug naar split om naar Vis te gaan en vervolgens weer naar split gelijk door naar Sibenik, en de laatste dag rondkijken in Zadar :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:04

Volgens mij was dat rond de 15 euro per persoon :D.
Leuke planning! Ken het zelf allemaal nog niet volgens mij. Denk dat het liften in Kroatië best wel goed gaat, aangezien het vriendelijke mensen zijn die echt proberen engels te praten.
Dit jaar ga ik zelf naar het eiland Krk maar we hebben nog niets gepland om te gaan doen eigenlijk.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 23:21

Mjetterd schreef:
Volgens mij was dat rond de 15 euro per persoon :D.
Leuke planning! Ken het zelf allemaal nog niet volgens mij. Denk dat het liften in Kroatië best wel goed gaat, aangezien het vriendelijke mensen zijn die echt proberen engels te praten.
Dit jaar ga ik zelf naar het eiland Krk maar we hebben nog niets gepland om te gaan doen eigenlijk.

Oeh dat Is ook leuk! Gaat een klasgenootje van mij ook heen! Ziet er ook echt goed uit!

15,- pp? Dat is wel veel zeg voor een staanplaats voor een tentje? Ach We zien t wel haha

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:26

Oh ik dacht dat je het over de plitvice meren had, daar is de entree rond de 15 euro. Wat bedoelde je dan :)?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 12:33

Mjetterd schreef:
Oh ik dacht dat je het over de plitvice meren had, daar is de entree rond de 15 euro. Wat bedoelde je dan :)?

Oh grapje vroeg ik idd! In de openingspost vroeg ik iets over hoeveel een camping staanplaats koste, dacht vandaar even vluchtig dat je daar op reageerde :') oeps

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:11

jaaa wij hebben vorig jaar gebackpacked door ned, dui, oostenrijk, slovenie, kroatie (Zagreb/ split/ sibenik), italie, frankrijk, spanje en terug!

kroatie is een super land! sibenik en krka zijn grote aanraders. splitvice zijn we niet geweest. wij zijn met een interrail pas gegaan en hebben dikke lol gehad. ik zou zeker de app hostelworld installeren. oja en ga niet met mensen mee die met een bordje op station staan voor kamerverhuur ;)

als je nog iets wil weten dan pb maar :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:14

Geen ervaring met backpacken in Kroatië, maar ik ga deze zomer backpacken in Afrika.
Ik kan je de Lonely Planet wel zeker aanraden, zeer nuttig boekje!