Foto impressie Mallorca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Foto impressie Mallorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:55

Wij zijn naar Mallorca geweest. Vooral veel gezien van het hele eiland. Hierbij een foto impressie :-)

Wij verbleven in het zuid westen van het eiland. In Palmanova/Magaluf. En als je dan je foto zo neemt dat alleen het strand er op staat dan zie je alle torenhoge hotels niet :))
1
Afbeelding

Port d'Andratx.
2
Afbeelding

Bovenop de berg, Coll des Reis. Vanuit hier liep een grote kloof naar beneden helemaal naar de kust.
3
Afbeelding
Groep toeristen op de berg, buiten de paden en het dreigt te gaan regenen. Zien we daar de eerste gieren al? :=
4
Afbeelding
Jawel :j
5
Afbeelding
Alle toeristen weer veilig van de berg af. Dit was het einde van de kloof. De 'begane grond' zeg maar.
6
Afbeelding

Op een dag dat het wat minder mooi weer leek te gaan worden hebben we Palma bezocht. In de parkeergarage: wat betaal je nu eigenlijk als parkeertarief :? :)) . Omgerekend bleek het 2 euro per uur te zijn :+
7
Afbeelding
De kathedraal
8
Afbeelding
In Palma zie je dat Gaudi hier ook is geweest.
9
Afbeelding

Op een andere dag op bezoek bij een stichting die zich inzet om de gieren in Mallorca te beschermen. Er zijn meerdere typen grote gieren op Mallorca. Daar op het terrein aanwezig waren een aantal exemplaren die niet meer konden vliegen, maar die bij elkaar in een afgezet stukje bos leefden. Vanuit een vogelobservatiepunt kon je ze bekijken.
10

Cala Pi, in het zuiden van Mallorca
11
Afbeelding
12
Afbeelding

Nationale park Albufeira. Dit is helemaal in het oosten. Dit park is vooral bekend doordat er heel veel trekvogelsoorten zijn die het gebruiken als doorreis route. Ons viel onderstaande bordje op :))
13
Afbeelding

Onze laatste stop was bij Betlem, in het uiterste Oosten van het eiland. Hier in het nationale park groeit de enige palm die in Europa in het wild voorkomt ook gewoon nog in het wild.
14
Afbeelding

Prrrr

Re: Foto impressie Mallorca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:15

Zien we daar de gieren al? :))

Lekker op stap geweest. Voor hoeveel dagen is Mallorca leuk?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 22:24

Wij zijn er 8 dagen geweest en we zijn er nog niet mee klaar :+

Mallorca is vrij groot en behoorlijk veelzijdig.
Er zijn plekken op Mallorca waar we eigenlijk nog naar toe hadden willen gaan, maar wat er nog niet van gekomen is. We zijn bijvoorbeeld helemaal niet bij de grotten van Drac geweest. Een keertje een paardje huren en een rit maken hebben we ook niet gedaan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:59

Prachtige plaatjes van een prachtig eiland! :D

Veel dingen komen me herkenbaar voor en krijg ook spontaan heimwee! Had voor ik op Mallorca was geweest nooit zo'n bijzondere voorstelling bij het eiland maar het heeft me echt 100% positief verbaasd!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:45

Nog nooit naar Mallorca geweest.
Nu ik je foto's zie, staat het wel op mijn lijstje.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:36

Mooie foto's hoor, krijg er steeds meer zin in! :D

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:41

Mooie foto's! Ik zit op dit moment op mallorca in Cala d'or. Het is echt geweldig! Jaren geleden weleens in mallorca geweest naar el arenal. Was uiteraard niet bijzonder echt een uitgaansgebied. Maar hier is het echt supermooi en lekker rustig. Echt ontspannen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:44

Ik ben er 12 dagen geweest en heb nog niet alles gezien. Heel mooi eiland en zeer mooi vastgelegd met deze foto's!

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:48

Heerlijk! Ben er in de mei vakantie ook geweest! Super mooi en warm daar! {:}

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:49

Prachtige plaatjes! Ik heb ook volop genoten. Zeker voor herhaling vatbaar

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:48

Jij was er dezelfde week als wij toch? Waar zijn jullie geweest?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:54

Ben je ook op cap de formentor geweest? Heel mooi stukje van Mallorca!
Voor een volgende keer zeker de druipsteen bezoeken, erg mooi!
Heb er 5 jaar geleden voor een half jaar gewerkt, prachtig land!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:03

Cap de Formentor hebben we nu niet gezien, dat staat wel op de lijst voor een eventuele volgende keer :j Zo is er ook vlak bij Soller een heel mooi dorpje, Deia.
Daar konden we nu niet stoppen, maar voor een volgende keer wordt dat inderdaad een stop :-)

Wat leuk om er een half jaar te werken trouwens, dan leer je het eiland echt goed kennen :-)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:50

Wij zijn ook net terug van 11 dagen mallorca. Ik vond het massatoerisme verschrikkelijk, maar het eiland is prachtig.

Wij zijn een paar dagen naar es trenc geweest, echt een prachtig strand. Ook zijn we dagen achter elkaar se bergen in geweest. Ik zou daar nog wel een x terug willen voor een wandelvakantie.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:23

Het massatoerisme moet je inderdaad even weten te ontvluchten := Dat viel mij gelukkig best mee, 3 kilometer buiten het hotel zat je gewoon in de natuur :D

Wij zaten in een all-inclusive (voor het eerst van mn leven := ) tussen de Britten en de Fransen. Overdag waren we eigenlijk nooit aanwezig, dus veel 'last' had ik er niet van.
Het buffet voor het avondeten was heel erg goed, elke avond was er ook iets anders. Verder moet je zo'n all-inclusive denk ik gewoon zien als een soort sociologisch experiment :))
De kamers die wij hadden waren ook prima, aan de achterkant ver weg van het feestgedruis, dus wij hebben geen overlast gehad van partygangers.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:29

Prachtig! Krijg meteen heimwee. Ik ben er 4x geweest en het blijft prachtig. Ik ging altijd naar s'illiot, sa coma en cala millor. Die regio is prachtig en nog geen extreme massatoerisme in die tijd. Geen idee of dat nu nog zo is trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:27

Ohhh wat mooi weer, je hebt ook hele andere plekjes bezocht dan wij deden. Ik dacht dat het zuiden niet zo mooi was, maar wauw zeg! Wat eeen mooie fotos. Wij zijn meer in het noorden en oosten geweest. Vooral de baaiplaatsen in het noord-oosten vonden wij fantastisch!
Ik kan niet wachten om wer terug te gaan!

Edit: onze fotos van het noord-oosten :)
[BEU] [FOTO]Weekje Mallorca!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:41

Wat leuk Joolien :-)

Cap Formentor zijn wij niet op geweest, dat is wel iets wat nog op de lijst staat :j

Wij gaan er ook zeker nog een keertje terug.