Boot Ameland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Boot Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:26

Mijn vriend en ik gaan binnenkort een paar dagen naar Ameland. We hebben een hotel geboekt, waarbij ook 2 dagen fietshuur zit, dus wij gaan ons wel vermaken. Voor tips sta ik uiteraard wel open.

Maar ik vraag mij eigenlijk af of je de boot moet reserveren, ook al ga je alleen als passagier mee (dus zonder auto). Kan iemand mij daarmee helpen?

Jamiefris

Re: Boot Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:30

Dit hoef je niet te reserveren. Gewoon passagier kun je mee en kun je een kaartje kopen bij de boot. Wel is het handig als je veel bagage meeneemt er even van te voren te zijn zodat je het nog kwijt in de wagentjes.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:35

Dankjewel voor je snelle reactie.
Parkeerplaats hoeft volgens mij ook niet he.

Heel veel bagage zullen we niet hebben, we gaan 3 dagen, maar bedankt voor de tip. Het kan natuurlijk handig zijn, dan hoef je het niet steeds bij je te houden.

Verder nog tips over Ameland zelf?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:40

Ik vond online kaartjes bestellen wel heel handig. Hoef je bij drukte niet in de rij te staan maar kun je zo door de poortjes.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:48

Dat is ook weer waar. Misschien doe ik dat wel. Maar ik weet in ieder geval dat het niet noodzakelijk is, dat is wel fijn om te weten.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:41

Wil je de auto daar laten staan?
Dat kost namelijk wel heel veel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:47

Jamiefris schreef:
Wil je de auto daar laten staan?
Dat kost namelijk wel heel veel.

Kan me niet voorstellen dat het duurder is dan de oversteek met de boot.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:48

Meende iets van 4 of 5 euro per dag. Vind ik persoonlijk wel meevallen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:50

Kost maar 4.50 per dag om daar te parkeren. Of je pakt het OV en zet je auto ergens anders neer.

Qua Ameland zelf, lekker wandelen door de natuur is mijn favoriet en Nes vind ik een leuk dorpje. Vuurtoren uiteraard even bezoeken (ballum, Hollum? Haal ze altijd door elkaar :') ) als echte toerist :P en natuurlijk het strand! Fietsen door de duinen is ook fijn.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:52

hoelaat staan de bagage karretjes er ongeveer van de voren? Mijn vriendin en ik gaan namelijk ook :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:08

vuurneon schreef:
Kost maar 4.50 per dag om daar te parkeren. Of je pakt het OV en zet je auto ergens anders neer.

Qua Ameland zelf, lekker wandelen door de natuur is mijn favoriet en Nes vind ik een leuk dorpje. Vuurtoren uiteraard even bezoeken (ballum, Hollum? Haal ze altijd door elkaar :') ) als echte toerist :P en natuurlijk het strand! Fietsen door de duinen is ook fijn.

Bedankt, dat is eigenlijk precies mijn plan. Lekker fietsen en wandelen. Verder zien we het wel.
Wel wil ik langs het graf van de verdronken paarden. Dat heeft toen al veel indruk gemaakt en ik heb laatst die korte documentaire gezien hierover. Maar volgens mij stelt het niet heel veel voor, we komen er vast nog wel in de buurt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:09

De overtocht met de auto kostte volgens mij iets van € 78,- ofzo. Dan is parkeren voor 3 dagen wel even wat goedkoper.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:46

Oh sorry :o dacht laatst van iemand te horen dat het 54 was maar dan zal dat voor een aantal dagen zijn :o

Wanneer gaan jullie heen? Ritje maken bij rijstal le cheval in ballum is namelijk heel leuk! En vooral als ik er ben haha.

De karretjes staan er kwartier tot half uur van te voren wel. Het is alleen dat je dan wel daar moet blijven wachten en niet terug kunt om even te drinken ofzo.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 13:08

Werk je daar?
Ik denk niet dat ik mijn vriend zover kan krijgen ha ha. We gaan over twee weken, gewoon doordeweeks.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:02

Als je bij de karretjes bent, kun je wel weer terug hoor. Gewoon een kaartje uit de automaat halen.
En je auto kun je net voor de pier ook bij een parkeergarage parkeren. Je wordt dan met een busje naar de boot gebracht.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:12

We zijn inmiddels weer terug. Vooraf geen kaartje voor de boot gekocht. Was ook niet echt nodig. Misschien is het hartje zomer wel handig.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:14

En hoe was het??

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:23

Heerlijk. Wat een relaxte paar dagen waren dat. We troffen het ook met het weer. Dat scheelt.