Parkeren in Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Parkeren in Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:28

Hoi!

Op 13 juni (zaterdag) ga ik met een vriendin van mij, met de auto van Nederland naar Brussel in Belgie afreizen voor een concert. Dit concert is bij het Koning Boudewijn stadion.

Nu vroeg ik mij af waar ik (het voordeligst) dichtstbij kan parkeren en dacht; misschien kunnen de bokkers uit Belgie mij wel helpen. Kan ik gewoon bij het stadion parkeren of is dat tricky omdat het druk zal zijn? Tips en tricks?

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:30

Ik volg even, ga namelijk precies hetzelfde doen & zoek ook nog parkeerplaats (:

Kom je ook uit Zeeland (onderschrift)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:39

Nee ik kom uit ****, dat ligt wel in de buurt maar ik rijd vanuit Rotterdam omdat ik die vriendin dus ga ophalen. Er naar toe komen is geen probleem, parkeren wel :') Rijd jij ook zelf?
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:14

Oh een kleine roadtrip dus, fijn! (Ik ga zelf binnenkort ook van België naar Nederland rijden, nadat ik enkele maanden geleden mijn roadtrip naar Frankrijk heb overleefd moet dat ook wel lukken)

Je kan je normaal gezien wel gewoon langs de weg parkeren, denk dat dit per uur zo'n 2 euro is (? Toch in Leuven, Brussel weet ik zo niet...) of misschien vind je een blauwe zone waar je met een parkeerschijf (hebben jullie dat ook?) 2 uur kan staan :)
Als je echt op veilig wilt spelen (want het stadium ligt dicht bij Schaerbeek, wat toch wel bekend staat om zijn criminaliteit) ga dan in een betalende ondergrondse parking staan met bewakingscamera's. Maar ik denk op zich niet echt dat dat nodig is :)

Anoniem

Re: Parkeren in Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:28

Ja een soort mini roadtrip met veel koekjes en harde muziek! :')
Parkeerschijf hebben wij ook, is dat dezelfde als in Nederland? Ik hoef dus niet van te voren iets te regelen, kan gewoon daarheen rijden en in de buurt rondkijken of ik ergens een plekje zie?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:30

Daar kun je best goed parkeren, geloof dat een dagkaart iets van €8,- is. Nog best goed te doen. :j

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:34

Koekjes en luide muziek, dat hoort er standaard bij! :))

Voorbereiden hoeft inderdaad niet, neem voor de zekerheid iets van een 10€ mee voor betalend parkeren en je parkeerschijf voor moest je een blauwe zone vinden! Denk wel dat jullie parkeerschijf hier ook geldt, ik zie af en toe wel eens een 'vreemde' parkeerschijf voorbij komen dus...
Het stadium heeft volgens mij ook een aantal parkings, maar vind nergens hoeveel deze kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:01

Stadion heeft idd. parkings (zo'n 500) maar er komen 50.000 man dus ik ben bang dat het dan al vol staat! Vandaar dat ik een topic open.

Ik neem geld mee en dan zie ik het daar wel! +:)+ Dankjewel allemaal!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:12

He leuk. Het gaat over het 1D condert denk ik? Ik ga met mijn zusje, die wilde zo graag daarheen maar kon niemand vinden om mee te gaan. Dus dacht ik ach ik ga maar mee. Wij hebben een hotel in de buurt geboekt en zetten daar de auto neer. Wij vertrekken vanaf zutphen *\o/*

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:13

Zoek even Parking C op, daar kan je bij evenementen gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:53

Rianne1994 schreef:
He leuk. Het gaat over het 1D condert denk ik? Ik ga met mijn zusje, die wilde zo graag daarheen maar kon niemand vinden om mee te gaan. Dus dacht ik ach ik ga maar mee. Wij hebben een hotel in de buurt geboekt en zetten daar de auto neer. Wij vertrekken vanaf zutphen *\o/*

Dat was ons plan eerst ook maar ik rijd 's avonds gewoon weer terug naar huis, vind het zonde om mijn halve zondag kwijt te zijn aan terugrijden en heb geen probleem met in het donker rijden.

@BelleFleur, ik heb gezocht maar 'mijn' evenement staat er niet bij!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:57

Ja hotel is geboekt door mijn moeder. Ik heb nog niet zo lang een eigen auto dus red het niet om dat weer terug te rijden. En tja ik ben toch vrij dus voor mij maakt het weinig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:03

:j Ik neem de auto van mijn vader mee.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:16

LZP -> BEU

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:54

Als het over zo'n groot concert gaat zou het me verwonderen dat parking C niet beschikbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:30

BelleFleur schreef:
Als het over zo'n groot concert gaat zou het me verwonderen dat parking C niet beschikbaar is.

Misschien kijk ik wel scheel hoor! Ik kan er alleen niks over vinden.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:00

Ik lees mee! Wij zitten met hetzelfde probleem...