Lissabon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xCaitlin

Lissabon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 18:59

Hoi!

9 juni ga ik samen met mijn zus een paar daagjes naar Lissabon. We komen 's ochtends vroeg aan en op 12 juni gaan we 's avonds weer terug, we hebben dus bijna 4 volle dagen. Hebben jullie nog aanraders, tips of iets dergelijks wat we echt moeten doen/zien in Lissabon? We hebben het nogal plotseling geboekt en hebben eigenlijk geen idee wat er allemaal te doen is in de stad :D
Ons hotel zit midden in het centrum en ook dicht bij een metro station.

Alvast bedankt!

Goof

Re: Lissabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:24

Ah Lissabon, leuk!
Ben er maar 1 dag geweest dus heel veel kan ik je er niet over vertellen, maar ik vond de omgeving van Castelo de Sao Jorge erg leuk. Daarnaast heb je allemaal hele kleine slingerende straatjes met terrasjes en winkeltjes etc, net even buiten de grote winkelstraten. Het stuk tussen het kasteel en het water is gezellig en toeristisch.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:33

Ik zou een paar goede wandelschoenen meenemen, het is daar flink heuvelachtig en de metro komt lang niet bij alle bezienswaardigheden :P Het trammetje is wel een aanrader! Verder vonden wij Bairro Alto (wat een geweldig uitgaansgebied moet zijn) niet speciaal, misschien dat t kwam omdat we daar in maart waren, maar het was niet veel bijzonders, voor ons was het de enorme klim niet waard in ieder geval haha. Verder, ik heb een gruwelijke voedselvergiftiging opgelopen bij Restaurante Solar do Duque, zo erg dat ik de rest van de vakantie en 5 dagen na thuiskomst (zo'n 2 weken) 3x per dag Domperidon heb geslikt omdat ik anders zelfs van water misselijk werd. Geen aanrader dus!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:34

Als paardenliefhebber? :D Escola Portuguesa de Arte Equestre in de paleistuinen van Queluz natuurlijk!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:36

Oceanium is ook erg mooi daar(en enorm groot)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:55

En even met de trein naar Belem :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:02

Ja Belem is zeker een aanrader! Wij hebben een middag op het terras gezeten bij Espaço Espelho d'Agua, ziet er heel decadent uit maar het is daar voor Nederlandse begrippen echt goedkoop.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:03

Ik ben afgelopen januari in Lissabon geweest. Ik vond het uitzicht vanaf de cristo heel gaaf (Christus beeld, vergelijkbaar met dat in Rio de Janeiro). Verder is sintra een leuk stadje in de buurt, binnen een uur met de trein te bereiken.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:55

Bedankt voor jullie reacties, heb er zeker wat aan! Ik ga het allemaal even bekijken en dan kijken we eventjes wat we allemaal gaan doen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:40

Ik ben met het pinksterweekend geweest en had 3 volle dagen.
Goed dat je 4 dagen hebt! Want aan 3 hadden wij eigenlijk net te weinig. Moesten onwijs veel lopen om alles te kunnen zien!

Wij hebben een metrokaart gekocht kun je gewoon bij het vliegveld op het station doen. Betaal je 0,50 cnt voor om het kaartje te hebben. Dan betaal je 6 euro per dag en mag je onbeperkt met de metro, tram en bus reizen! Hebben wij dus ook flink gebruik van gemaakt!

Wij zijn elke dag met de metro naar het centrum gegaan en daar vandaan veel gelopen. Langs de dievenmarkt (zeker een aanrader, is alleen maar op zaterdag en dinsdag), Castelo en allerlei kerken en kathedralen. Ook zijn wij langs de stadions gegaan (van Benfica en van Sporting). We zijn er verder niet ingegaan, maar alleen langsgelopen. Vlakbij het stadion van Benfica ligt een groot winkelcentrum; Columbo. Is ook heel gaaf! Heel groot en allerlei winkels zijn daar!
Het oude centrum (Baixa) is ook wel leuk om doorheen te lopen. En Bélem moet je ook niet vergeten! Kun je ook met Tram 25 komen. Deze stopt ook nog eens langs meerdere musea, waardoor je die tussendoor ook nog zou kunnen pakken.
Trammetje 28 natuurlijk niet vergeten! Let wel op dat je de goede pakt. Eentje gaat maar tot halverwege de heuvel (die hadden wij per ongeluk gepakt) en de andere gaat wel tot aan de top!
Natuurlijk ook niet het Hard Rock Cafe vergeten! Dat is ook een hele beleving. Je moet er ook echt eten, want dat is gewoon vet!

Als je nog meer wilt weten kun je me pb'en! Heb nog veel vers in mijn geheugen zitten!

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:01

Super bedankt voor je reactie! Wat is er precies in Belem dat zo bijzonder is?