Op vakantie met de caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Op vakantie met de caravan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 16:41

Nou ja... vakantie :Y)
Ikzelf ben nog nooit met de caravan op vakantie geweest, vriendjelief echter zijn hele jeugd en hij vond dat altijd erg leuk en wil dat nu graag met mij doen.
Lucky me }:0

Nee zonder grappen en grollen, ik zag het eigenlijk helemaal niet zitten. Vakanties betreft ben ik tot mn 7e in NL en belgie geweest maar dan in een huisje wat we huurden en vanaf mn 7e telkens met het vliegtuig op vakantie.
Op vakantie met de caravan leek (en stiekum lijkt) me nog altijd niet echt wat.. Maar goed ik heb hem besloten het een kans te geven dus we willen van de zomer een lang weekendje gaan proberen om te kijken of ik het wat vind, zo ja dan gaat hij zijn E-rijbewijs halen en dan willen vaker en verder weg gaan met de caravan :)

De caravan die we mogen gaan gebruiken is van zijn ouders en die is eerlijk waar best mooi, van alle gemakken voorzien etc.

Maargoed :+ ik ben dus een echte n00b wat dit betreft en ik wil dus eens kijken naar wat leuke campings in Nederland (mijn vriend heeft natuurlijk nog geen E-rijbewijs dus zijn ouders zetten de caravan op de camping naar keuze neer voor ons :) )
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een camping met zwemgelegenheid en evt iets cultureels of een dierentuin of iets dergelijks in de buurt zodat we ook wat leuks kunnen gaan doen :)
Iemand tips?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:48

Wat leuk! Wij gaan ook voor het eerst met de caravan op vakantie dit jaar. Afgelopen weekend proef gekampeerd :D wat goed ging.

Kijk eens op zoover, daar kun je aanklikken wat je graag wenst. In nederland zijn veel mooie campings met veel faciliteiten. Limburg is altijd veel te doen en mooie campings, maar ook Zeeland of Twente heeft mooie campings.
Ik heb zelf weinig gekampeerd in Nederland, gingen altijd naar het buitenland. Maar omdat wij nu met een kleine gaan kamperen heb ik gekeken naar campings in Nederland. Maar onze keuze is gevallen op een camping in Luxemburg.

Kamperen is echt geweldig (vindt ik :D ), je hebt veel meer contacten en je bent vrijer in het dingen doen.

Collie2008

Re: Op vakantie met de caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:55

Ik vond het vroeger maar suf en baalde dat ik niet net als mijn vriendinnen naar luxe hotels en badplaatsen ging, maar als ik terugdenk aan mijn jeugd en vakanties denk ik dat ik niet mag klagen. Lange vakanties, zoveel gezien, juist ook bijzondere plekken i.p.v. het massa toerisme.

Mijn ouders camperen al jaren. Ook overwinteren in het zuiden van Europa. Heel Europa hebben ze zo ongeveer wel gezien.

Nu na enkele jaren vliegvakanties denken mn vriend en ik na over een eigen caravan.

Ik vind het juist helemaal geweldig!

8nnemiek

Re: Op vakantie met de caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:05

Het is juist héérlijk als je niet vast zit aan een plek. Als je het gezien hebt trek je verder.
Wij hebben geen caravan, maar een boot, en we gaan dit jaar voor het eerst twee weken op vakantie ermee.. Biesbosch, zeeland, en dan richting ijsselmeer.. Onderweg lekker op het gemak allerlei bezienswaardigheden bezoeken, en zodra we ergens zijn uitgekeken trekken we verder.
Het lijkt me prachtig om met een caravan richting Spanje te gaan.. En dan bv via Bretagne, of via Parijs, en een paar dagen in de Alpen overnachten.. Maar ik ben dan ook meer van de doe-vakanties en niet zo van het luieren op het strand.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:07

Ik denk dat je het misschien nog wel heel erg leuk vind. Misschien even wennen, maar ik ken er genoeg, die er ook met argus ogen in gingen en het ook erg leuk vinden. Mijn man is er ook zo één, vond het aanvankelijk niks en nu helemaal om.

Mijn ervaring is dat camping volk, ontzettend vriendelijke en aardig is.
Heel behulpzaam en je maakt ook echt contact met mensen, vooral omdat je voornamelijk buiten leeft.

Mijn tip is wel, zoek zorgvuldig een leuke camping uit die bij je past.
Je hebt echte jongeren campings, waar tot diep in de nacht gefeest wordt, maar je hebt ook camping die lekker rustig zijn of camping gericht op jonge gezinnen.

Kijk ook naar de voorzieningen, douche muntjes, of vrij douchen, zit de wc's dichtbij of hebben jullie een wc in de caravan. Misschien wil je een zwembad of animatie? Denk ook aan de ligging, plek in de zon of liever wat schaduw. Lees ook even ervaringen over de schoonheid van een camping, niets zo vies als douchen waar overal haren liggen en de slip sporen in de plee.

En wat ook een tip is, s'avonds en s'nachts kan het snel afkoelen, zorg dat je ook een lekkere warme trui of vest mee hebt. Neem ook slippers mee die je aan houd tijdens het douchen.

Als je een beetje zorgvuldig uit zoekt, zou je het erg leuk kunnen hebben.