Road trips, waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Road trips, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 12:42

Ha bokkers,

een vriendin en ik roepen al een hele tijd dat we een keer samen een road trip willen gaan maken.
Mijn broer heeft het onlangs gedaan en zegt dat het echt de moeite waard is.
Nu is hij gewoon in de auto gestapt en klakkeloos rond gaan rijden en uiteindelijk gestopt in Denemarken.

Vandaag hebben we besloten om eens serieus rond te gaan kijken hoe en waar naartoe. Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn die dit ook eens hebben gedaan en die tips en tricks en mooie bezienswaardigheden kunnen aanraden? Alles is welkom :D

EDIT:
Net mijn ouders ook lekker zitten maken en mijn vader vond het eigenlijk wel een heel goed idee. Van de zomer hebben we ook nog niets vast staan en hij wil kijken of dan een road trip ook geen optie is. Dan moeten we wel een camper huren, alleen even kijken of dit haalbaar is qua kosten.

Die van een vriendin zal niet al te ver worden, we hebben +- een week de tijd. Werken beide in de zorg dus ligt er net aan of we de weekenden mee krijgen. Gaan uit van 5 - 7 dagen.

Voor de zomer vakantie hebben we 21 dagen de tijd.

:wave:
Laatst bijgewerkt door xMayo op 26-05-15 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Qimm

Re: Road trip, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:50

Belangrijkste vraag, hoe lang mag het duren :P

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:51

Engeland en schotland zijn erg gaaf vooral de bed&breakfast daar zijn prima om te overnachten.
Wil je meer richting de zon dan is Italië of Spanje een leuke optie!
Iets dichterbij huis is Luxemburg, erg goed te doen.

Ook weleens aan de trein gedacht?

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:53

Wij gaan deze zomer met een camper naar Hongarije, daar een paar daagje Sziget meepakken en dan doorrijden naar Kroatie. :D Kroatie is echt een mooi land en als je langs de kust rijdt zijn er genoeg campings, hotels en appartementen te vinden waar je terecht kunt.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 12:55

OP even aangepast.

Lordino, waar huren jullie je camper en is dat te doen qua prijs?
Bij ons stond sowieso Kroatië op de planning, voor de road trip in onze bol kwam...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:58

Engeland/ Schotland is inderdaad prachtig touren, maar ook door Frankrijk, Italie of juist naar het oosten Duitsland, Polen kun je prachtig touren.
Het ligt er maar net aan wat je wil doen en zien.

Iselda

Re: Road trips, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:04

Ik ga deze zomer een roadtrip maken door Zweden met m'n nichtje. Ikzelf ga dan 18-19 dagen en mijn nichtje gaat na 10 dagen terug naar huis. Ik ben een Zwedenfan, dus ik vind dat zeker een aanrader voor in de zomervakantie. Als je eventuele interesse in Zweden hebt kan ik je wel wat doorsturen van wat wij gaan doen!

Met je vriendin is Duitsland misschien leuk? Is niet ver, je kunt redelijk wat zien en mij lijkt het een prachtig land. Correct me if I'm wrong.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:08

Wij gaan naar Zwitserland. En bij ons word het echt een road trip want we bespreken van te voren helemaal niets. Gelukkig hebben we een grote bus waar we in kunnen slapen :Y)

Je kan altijd van te voren het een en ander uitstippelen. Maar ook gewoon lekker gaan rijden en dan wel kijken waar je uitkomt.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:12

Sunrise19 schreef:
Wij gaan naar Zwitserland. En bij ons word het echt een road trip want we bespreken van te voren helemaal niets. Gelukkig hebben we een grote bus waar we in kunnen slapen :Y)

Je kan altijd van te voren het een en ander uitstippelen. Maar ook gewoon lekker gaan rijden en dan wel kijken waar je uitkomt.

Wij gaan idd ook niks bespreken, alleen voor de eerste 2 nachten en dan zien we wel verder! :j
Helaas hier geen grote bus, maar een Opel Corsa, maar neem aan dat dat wel goed komt :+ Wij stippelen ongeveer de dingen uit die we willen zien, maar als we ergens langer willen blijven, toch niet heen willen o.i.d. passen we dat gewoon aan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:22

Ik wil ook zo graag van alles plannen, maar mag niet van mn vent hahaha :Y)

Ik neem sowieso een tent mee, dan kan je in ieder geval nog op een camping terecht.

Opel corsa is niet echt ruim Nee haha, wij hebben een verlengde transporter dus ruimte zat.

Wij nemen dan ook onze fietsen mee, niet dat wij graag fietsen maar hebben beide een elektrische :Y)

Ik zou gewoon lekker ter plekke gaan kijken wat jullie precies willen.

Mijn man is ooit al eens in Zwitserland geweest dus hij wilt mij verrassen. Al ben ik er niet gerust op dat ik geen douche enzo in mn hotel kamertje heb haha. Iets met verwend zijn :o

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:27

Sunrise19 schreef:
Ik wil ook zo graag van alles plannen, maar mag niet van mn vent hahaha :Y)

Ik neem sowieso een tent mee, dan kan je in ieder geval nog op een camping terecht.

Opel corsa is niet echt ruim Nee haha, wij hebben een verlengde transporter dus ruimte zat.

Wij nemen dan ook onze fietsen mee, niet dat wij graag fietsen maar hebben beide een elektrische :Y)

Ik zou gewoon lekker ter plekke gaan kijken wat jullie precies willen.

Mijn man is ooit al eens in Zwitserland geweest dus hij wilt mij verrassen. Al ben ik er niet gerust op dat ik geen douche enzo in mn hotel kamertje heb haha. Iets met verwend zijn :o

Wij nemen ook een tent mee, willen de hele vakantie kamperen. Vind ik best spannend in m'n eentje :')
Ik heb in Zweden gewoon, 9 maanden, maargoed, heb toen nog maar weinig gezien, dus genoeg om te ontdekken!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:28

Als zware UK fan: natuuuurlijk de UK! Vanaf Dover naar Bristol - Wales (langs de kust) - Noord - Engeland (Lake District!) - Schotland en dan de oostkust weer terug staat nog op mijn verlanglijstje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:49

Iselda schreef:
Helaas hier geen grote bus, maar een Opel Corsa, maar neem aan dat dat wel goed komt .

Joh, ik ben vorig jaar met een Twingo'tje weg geweest. Inclusief tent, kampeerspullen en spullen voor 2 personen etc. Had nog steeds ruimte over. In die kleine auto's past veel meer dan je denkt.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:06

Goof schreef:
Iselda schreef:
Helaas hier geen grote bus, maar een Opel Corsa, maar neem aan dat dat wel goed komt .

Joh, ik ben vorig jaar met een Twingo'tje weg geweest. Inclusief tent, kampeerspullen en spullen voor 2 personen etc. Had nog steeds ruimte over. In die kleine auto's past veel meer dan je denkt.

Klopt hoor! Maar had het over het slapen :p
Ben vorig jaar met een groot deel van m'n spullen verhuisd van Zweden naar Nederland met m'n corsa! :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:07

Een twingo is dan ook wel weer wat hé! Mijn seatje arosa past bij lange na niet zoveel in als de twingo die ik had hoor haha! Die is gewoon ontzettend ruim als je de bank weg klapt.

Maar idd tent mee en je kan al snel iets. In Zwitserland mag je buiten campings niet kamperen dus vandaar onze keuze om met de bus te gaan.

Mijn man wil naar bern gaan, schijnt een van de duurste steden in heel Europa te zijn. Had even snel gekeken wat een nachtje hotel kost, nou dat was niet mis!

Ik kreeg van iemand de tip om een camping gids mee te nemen mochten we toch ergens willen overnachten.

Dus dat ga ik dan maar doen, al heb ik in bern zelf een mooie camping gevonden.

Alleen kost de tent maar 7euro per nacht. Je moet nog andere kosten betalen per persoon dus een nachtje camping kost al snel 60euro :Y)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:09

O, dat is wel een goede ja, een campinggids meenemen! Zet ik ook meteen even op m'n lijstje.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:11

Toevallig net op onze weggeef groep iemand die van heel Europa die gidsen had. Dus die ga ik straks even ophalen!

VVoor de rest : denken jullie wel om vignetten? Je zou die voor de grens moeten kunnen kopen, maar toen ik maar essen ging ben ik ze niet tegengekomen :Y)

Of die Duitsers begrepen me niet :P

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:06

Onze roadtrip is veranderd, heb aangegeven dat ik zwitserland veelste duur vind voor de dagen dat we weg zijn. Dus het word: Theresienstadt Tjechie, Wenen in Oostenrijk en vanuit daar naar Kroatië Plitvicemeren. En vanuit daar weer terug naar NL.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:44

Sunrise19 schreef:
Onze roadtrip is veranderd, heb aangegeven dat ik zwitserland veelste duur vind voor de dagen dat we weg zijn. Dus het word: Theresienstadt Tjechie, Wenen in Oostenrijk en vanuit daar naar Kroatië Plitvicemeren. En vanuit daar weer terug naar NL.

Dat klinkt als een mooie route! Plitvicemeren willen we ontzettend graag naartoe en Kroatië stond toch al op de planning. Deze houd ik er zeker even in.

Super fijn dat er al zoveel reacties en aanraders zijn! Engeland klinkt ook wel heel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:53

Mijn roadtrip van vorig jaar :

Bratislava, boedapest, Sighisoura ( Roemenië) .. en nog een paar plekken in Roemenie, Belgrado ( Servie), Sarajevo ( Bosnie super aanrader ) , Mostar ( Bosnie ) , Shkoder ( Albanie ) , Kotor ( Montenegro) , Dubrovnik ( kroatie - > Kingslanding :) ) , nog een plek in Kroatie en als laatste naar ljubljana ( Slovenië )

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:56

Zo, die klinkt goed! Hoe lang ben je daar mee bezig geweest ?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:59

Als je echt even weg wilt is langs de kust naar het zuiden van Portugal rijden echt prachtig. Maar wel een flinke rit: bijna 3.500 km. Wij hebben een keer een camper voor kennissen daarheen gereden.

Ook ontzettend tof: met de auto naar Plymouth in Zuid Engeland en daar de ferry naar Santander in Spanje nemen. En van Spanje weer naar huis.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:02

Ik heb de route voor onze roadtrip zo ongeveer af, is natuurlijk wel een richtlijn.
Beginnen in Malmö en eindigen in Trelleborg, waar ik met de boot terug naar Duitsland ga en dan doorrij naar Nederland.

Afbeelding

Toffe routes komen er voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:23

xMayo schreef:
Zo, die klinkt goed! Hoe lang ben je daar mee bezig geweest ?

drie en een halve week ,

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:37

Amerika is heel geschikt voor een roadtrip. Maar ik heb even in je profiel gekeken. Als je onder de 25 jaar bent is het lastig om daar een auto, laat staan een camper te huren (en als het wel mag betaal je meteen het dubbele). Ik weet niet hoe dat in Europa zit.
Als je zelf met een auto gaat is dat wellicht handiger. Ik heb een keer een roadtrip gedaan in Tsjechie. Qua reisafstand nog goed te doen en echt een leuk land en niet duur.