Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Dank voor de tip. Ik had gedacht dat het daar richting oktober al te koud zou gaan worden. Ik ga daar eens wat over lezen.Sept-oktober is zuid Spanje, Griekenland en Portugal nog heerlijk !
Winged schreef:Marokko?
Yucca schreef:Ik zou zo graag naar IJsland en Lapland gaan maar in de winter vries ik dan echt doodIk zou gewoon naar Lapland of IJsland gaan....![]()
![]()
Nee, grapje: misschien een 'onbekende' bestemming in Turkije (http://www.whatabouther.nl/travel-turki ... -paradijs/)? Of een eiland in Griekenland?
Of Albanie/Macedonie? (http://www.npo.nl/3-op-reis/28-09-2014/BNN_101369699)
Of als je een goede deal qua vliegticket kan scoren: de Azoren (https://www.google.com/search?q=azoren& ... 40&bih=858)
Cayenne schreef:Misschien heb ik een verkeerd beeld maar het lijkt me een enorm toeristische bestemming en niet echt een plek waar je gaat rondtrekken gedurende twee weken.Gran Canaria![]()
Wij zijn van 19 t/m 29 januari geweest en het was prachtig weer (gemiddeld 25 tot 28 graden) en niet duur!
Ess_Ramona schreef:Beide bestemming trekken me op het eerste gezicht niet zo. Maar misschien dat ik er een compleet verkeerd beeld van heb.Australië.
Daar is het zomer als wij winter hebben!
Anders Curacou?
of Gran Canaria?
Ingrid_92 schreef:Ik moet me eens inlezen over de verschillende eilanden in Griekenland. Tickets, Travelbird en Holiday Guru zijn mijn dagelijkse leesvoer.Kefalonia is eind september nog lekker en heeft prachtige stranden. Vanaf oktober wel wat kouder.
Canarische eilanden is ook altijd goed te doen qua temperatuur.
Verder zou je websites zoals ticketspy en travelbird in de gaten moeten houden. Daar kun je ook goedkope reizen vinden naar bijv. Curacao.
Jannickee schreef:Kaapverdie zal ik eens over lezen. Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen. De Antillen trekken me niet enorm, ik ben heel lang geleden op St. Maarten geweest en dat vond ik helemaal niks. Mooi voor twee dagen maar daarna verveelden we ons dood.Kaapverdië of Curacao/Aruba ?
Lizzle schreef:Lijkt me ook een mooie bestemming maar ik heb begrepen dat het een stuk duurder is dan bijvoorbeeld Bali of Thailand en dan wordt het met een vliegticket erbij misschien net duur genoeg.Sri lanka.
elenaMM77 schreef:Voor deze vakantie gaan we niet die kant op maar ik ben super blij met je tips. Ik zie regelmatig leuke aanbiedingen voor een andere reistijd dan me zou passen dus het is super om te weten dat het op deze manier opgelost kan worden.ik heb even snel voor je gekeken voor bali..
daar vind ik voor november
vlucht + 1 week 673 euro per persoon (zal wel alleen ontbijt zijn). de andere week zou je voor een kleine 100 euro voor overnachten en eten er zelf bij kunnen regelen op de bonnevooi.
mijn ervaring is dat je vrij gemakkelijk zonder kosten het ticket kunt openbreken..
ik ben ooit 5 weken naar sulawesi geweest, mijn basis was 1 week bali ticket met hotel..
ik heb hem zo opgebroken:
- vlucht +3 overnachtingen
- terugvlucht na 5 ipv 1 week en 3 overnachtingen voor vertrek.
ticket naar sulawesi heb ik zelf op den passar geregeld.
was geen enkel probleem en geen bijkomende kosten toen..
dus in jullie geval zou je kunnen kiezen voor een paar overnachtingen, dan bali rondtrekken (gaat goed met ov) en dan nog een paar overnachtingen voor je weer huiswaards gaat.
Fitzroy schreef:Zou zeker een mooie omgeving zijn om heen te gaan en staat ook zeker wel op de lijst van dingen die we een keer gaan doen maar voor nu niet helemaal het goede gevoel bij.Eind september Griekenland moet je geluk hebben. Voor rondreizen zou ik dan iig niet voor een eiland kiezen maar voor het vasteland en of de Peloponessos.
Is Andalusië niets voor jullie? Daar is het volgens mij nog mooi weer, goedkope tickets en mooi rondreizen.
Guinevere schreef:Ja, verpest voor het levenHaha, ik had je geloof ik al gewaarschuwd dat Hawaii zo'n effect heeft!
Misschien is Puerto Rico iets voor je? Wel weer de VS, maar er wordt veel Spaans gesproken en het voelt niet alsof je in de VS bent. Old San Juan is geweldig en je kan veilig zelf met de auto de rest van het eiland verkennen.
Op mijn blog staat een foto-verslag (dag 1-3 & 10-12 is van Puerto Rico).
Urielle schreef:Heb ik gewoond en daardoor eigenlijk al super veel gezien. En ik heb niet zo heel veel met het landZuid Afrika?
Nadir schreef:Absoluut een mogelijkheid alleen ben ik daar de afgelopen jaren al zoveel geweest dat het me leuker lijkt om iets anders te bezoeken. Maar het voldoet zeker aan de eisen alleen zou de dollar weer wat moeten instorten voor het mooi.Florida?
Berdien schreef:Goed om te lezen Berdien! Dan kan ik m'n vooroordeel een beetje aanpassen.Marokko!Ik ben er zelf geweest
in Marrakech. Niet aan de kust, dat staat nog wel hoog op mijn lijstje. Heel eerlijk? Ik erger me meer in Rotterdam of aanverwante steden
Wij liepen er met twee blonde meiden, rok tot op de knie en geen uitdagende bovenkleding en dat ging prima. Goed, ze zeiden wel 'kaiken kaiken nait koipen' en 'Ikea! Ikea!' (verkeerde land, dude) maar afgezien daarvan? Liepen gewoon 's avonds over straat naar ons hostel terug, en dat lag verstopt in een aantal duistere steegjes. Ik heb de bevolking als warm en gastvrij ervaren, prachtig land, lekker warm en lekker eten