Warm in de winter, mooie stranden en niet te duur. Waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Warm in de winter, mooie stranden en niet te duur. Waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 14:15

De titel zegt het denk ik al redelijk. Ik ben nog altijd op zoek voor een vakantie bestemming voor dit jaar.
We willen een week of twee lekker rondreizen op een niet té toeristische bestemming. Reistijd zal ergens tussen eind september en januari liggen en we willen bij voorkeur nog in een korte broek kunnen lopen.

Zelf met de auto rond kunnen reizen heeft de voorkeur en qua budget moet het niet te gek zijn. Liefst onder de €300 voor de vlucht en dan niet te duur ter plekke.

Helaas ben ik volledig verpest door onze vakantie naar Hawaii van vorig jaar en zie ik niets meer waarvan ik écht denk YES!! daar moeten we heen. Wie heeft de gouden tip?

elenaMM77

Re: Warm in de winter, mooie stranden en niet te duur. Waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:27

je kunt beter even aangeven wat je totale budget is voor de vakantie..
sommige vluchten zijn duurder maar verblijf en autohuur bijvoorbeeld spotgoedkoop..
sommige vluchten zijn spotgoedkoop, maar het verblijf enorm duur.
twee weken is ongeveer het omslagpunt waarbij duurder ticket maar goedkoop verblijf interessant wordt.

voor een gemiddelde tot relatief ruim budget zou ik zeggen bali of sumatra..
koop een ticket met x aantal overnachtingen en de rest zelf daar erbij regelen.

overnachten kun je voor minder dan een tientje als je niet persee een luxe resort wilt maar een B&B/homestay.. eten kun je voor 3 euro op de mark inclusief drinken.. en ik zou daar geen auto huren maar gewoon het openbaar vervoer gebruiken wat redelijk vlot en effectief is..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 14:39

Totale budget zijn we nog niet helemaal uit. Ligt ook een beetje aan de bestemming als iets ons erg aanspreekt zal er meer budget zijn. Daarom moeilijk om daar iets mee te doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:40

Sept-oktober is zuid Spanje, Griekenland en Portugal nog heerlijk !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:44

Marokko?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:50

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:56

Gran Canaria :j
Wij zijn van 19 t/m 29 januari geweest en het was prachtig weer (gemiddeld 25 tot 28 graden) en niet duur!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:57

Australië :+.

Daar is het zomer als wij winter hebben!
Anders Curacou?
of Gran Canaria?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:06

Kefalonia is eind september nog lekker en heeft prachtige stranden. Vanaf oktober wel wat kouder.

Canarische eilanden is ook altijd goed te doen qua temperatuur.

Verder zou je websites zoals ticketspy en travelbird in de gaten moeten houden. Daar kun je ook goedkope reizen vinden naar bijv. Curacao.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:50

Kaapverdië of Curacao/Aruba ?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:04

Sri lanka.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:05

Lizzle schreef:
Sri lanka.

Daar moet je absoluut niet zelf willen autorijden...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 22:25

Bedankt voor alle goede ideeën!!

Hannanas schreef:
Sept-oktober is zuid Spanje, Griekenland en Portugal nog heerlijk !
Dank voor de tip. Ik had gedacht dat het daar richting oktober al te koud zou gaan worden. Ik ga daar eens wat over lezen.

Winged schreef:
Marokko?

Heb je zelf ervaring met Marokko? Ik heb een aantal reisverslagen gelezen en ik ben erg bang dat ik me kapot ga ergeren aan de opdringerigheid van de bevolking in alle gebieden waar maar toeristen komen.

Yucca schreef:
Ik zou gewoon naar Lapland of IJsland gaan.... :j :')

Nee, grapje: misschien een 'onbekende' bestemming in Turkije (http://www.whatabouther.nl/travel-turki ... -paradijs/)? Of een eiland in Griekenland?
Of Albanie/Macedonie? (http://www.npo.nl/3-op-reis/28-09-2014/BNN_101369699)

Of als je een goede deal qua vliegticket kan scoren: de Azoren (https://www.google.com/search?q=azoren& ... 40&bih=858)
Ik zou zo graag naar IJsland en Lapland gaan maar in de winter vries ik dan echt dood :+
Ben een enorme koukleum en ik heb echt warmte nodig voor mijn lijf.

Turkije is heerlijk daar zijn we twee jaar geleden geweest op rondreis met de auto en dat was geweldig. Ik wil nog wel een keer terug maar niet noodzakelijk dit jaar.
De Azoren staan op mijn shortlist, Macedonie ben ik bang dat het te koud wordt in onze periode.

Cayenne schreef:
Gran Canaria :j
Wij zijn van 19 t/m 29 januari geweest en het was prachtig weer (gemiddeld 25 tot 28 graden) en niet duur!
Misschien heb ik een verkeerd beeld maar het lijkt me een enorm toeristische bestemming en niet echt een plek waar je gaat rondtrekken gedurende twee weken.

Ess_Ramona schreef:
Australië :+.

Daar is het zomer als wij winter hebben!
Anders Curacou?
of Gran Canaria?
Beide bestemming trekken me op het eerste gezicht niet zo. Maar misschien dat ik er een compleet verkeerd beeld van heb.
Mocht ik een ticket van rond de €300 naar Australie tegenkomen dan zit ik gelijk in het vliegtuig :+

Ingrid_92 schreef:
Kefalonia is eind september nog lekker en heeft prachtige stranden. Vanaf oktober wel wat kouder.

Canarische eilanden is ook altijd goed te doen qua temperatuur.

Verder zou je websites zoals ticketspy en travelbird in de gaten moeten houden. Daar kun je ook goedkope reizen vinden naar bijv. Curacao.
Ik moet me eens inlezen over de verschillende eilanden in Griekenland. Tickets, Travelbird en Holiday Guru zijn mijn dagelijkse leesvoer.

Jannickee schreef:
Kaapverdië of Curacao/Aruba ?
Kaapverdie zal ik eens over lezen. Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen. De Antillen trekken me niet enorm, ik ben heel lang geleden op St. Maarten geweest en dat vond ik helemaal niks. Mooi voor twee dagen maar daarna verveelden we ons dood.

Lizzle schreef:
Sri lanka.
Lijkt me ook een mooie bestemming maar ik heb begrepen dat het een stuk duurder is dan bijvoorbeeld Bali of Thailand en dan wordt het met een vliegticket erbij misschien net duur genoeg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:50

ik heb even snel voor je gekeken voor bali..
daar vind ik voor november

vlucht + 1 week 673 euro per persoon (zal wel alleen ontbijt zijn). de andere week zou je voor een kleine 100 euro voor overnachten en eten er zelf bij kunnen regelen op de bonnevooi.

mijn ervaring is dat je vrij gemakkelijk zonder kosten het ticket kunt openbreken..

ik ben ooit 5 weken naar sulawesi geweest, mijn basis was 1 week bali ticket met hotel..
ik heb hem zo opgebroken:
- vlucht +3 overnachtingen
- terugvlucht na 5 ipv 1 week en 3 overnachtingen voor vertrek.

ticket naar sulawesi heb ik zelf op den passar geregeld.
was geen enkel probleem en geen bijkomende kosten toen..

dus in jullie geval zou je kunnen kiezen voor een paar overnachtingen, dan bali rondtrekken (gaat goed met ov) en dan nog een paar overnachtingen voor je weer huiswaards gaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:06

Eind september Griekenland moet je geluk hebben. Voor rondreizen zou ik dan iig niet voor een eiland kiezen maar voor het vasteland en of de Peloponessos.

Is Andalusië niets voor jullie? Daar is het volgens mij nog mooi weer, goedkope tickets en mooi rondreizen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:51

Haha, ik had je geloof ik al gewaarschuwd dat Hawaii zo'n effect heeft! :P

Misschien is Puerto Rico iets voor je? Wel weer de VS, maar er wordt veel Spaans gesproken en het voelt niet alsof je in de VS bent. Old San Juan is geweldig en je kan veilig zelf met de auto de rest van het eiland verkennen.

Op mijn blog staat een foto-verslag (dag 1-3 & 10-12 is van Puerto Rico).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:06

Zuid Afrika?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:22

Florida? :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:44

Marokko! :j Ik ben er zelf geweest :D in Marrakech. Niet aan de kust, dat staat nog wel hoog op mijn lijstje. Heel eerlijk? Ik erger me meer in Rotterdam of aanverwante steden :+ Wij liepen er met twee blonde meiden, rok tot op de knie en geen uitdagende bovenkleding en dat ging prima. Goed, ze zeiden wel 'kaiken kaiken nait koipen' en 'Ikea! Ikea!' (verkeerde land, dude) maar afgezien daarvan? Liepen gewoon 's avonds over straat naar ons hostel terug, en dat lag verstopt in een aantal duistere steegjes. Ik heb de bevolking als warm en gastvrij ervaren, prachtig land, lekker warm en lekker eten :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:21

elenaMM77 schreef:
ik heb even snel voor je gekeken voor bali..
daar vind ik voor november

vlucht + 1 week 673 euro per persoon (zal wel alleen ontbijt zijn). de andere week zou je voor een kleine 100 euro voor overnachten en eten er zelf bij kunnen regelen op de bonnevooi.

mijn ervaring is dat je vrij gemakkelijk zonder kosten het ticket kunt openbreken..

ik ben ooit 5 weken naar sulawesi geweest, mijn basis was 1 week bali ticket met hotel..
ik heb hem zo opgebroken:
- vlucht +3 overnachtingen
- terugvlucht na 5 ipv 1 week en 3 overnachtingen voor vertrek.

ticket naar sulawesi heb ik zelf op den passar geregeld.
was geen enkel probleem en geen bijkomende kosten toen..

dus in jullie geval zou je kunnen kiezen voor een paar overnachtingen, dan bali rondtrekken (gaat goed met ov) en dan nog een paar overnachtingen voor je weer huiswaards gaat.
Voor deze vakantie gaan we niet die kant op maar ik ben super blij met je tips. Ik zie regelmatig leuke aanbiedingen voor een andere reistijd dan me zou passen dus het is super om te weten dat het op deze manier opgelost kan worden.

Fitzroy schreef:
Eind september Griekenland moet je geluk hebben. Voor rondreizen zou ik dan iig niet voor een eiland kiezen maar voor het vasteland en of de Peloponessos.

Is Andalusië niets voor jullie? Daar is het volgens mij nog mooi weer, goedkope tickets en mooi rondreizen.
Zou zeker een mooie omgeving zijn om heen te gaan en staat ook zeker wel op de lijst van dingen die we een keer gaan doen maar voor nu niet helemaal het goede gevoel bij.

Guinevere schreef:
Haha, ik had je geloof ik al gewaarschuwd dat Hawaii zo'n effect heeft! :P

Misschien is Puerto Rico iets voor je? Wel weer de VS, maar er wordt veel Spaans gesproken en het voelt niet alsof je in de VS bent. Old San Juan is geweldig en je kan veilig zelf met de auto de rest van het eiland verkennen.

Op mijn blog staat een foto-verslag (dag 1-3 & 10-12 is van Puerto Rico).
Ja, verpest voor het leven :+
Puerto Rico is voor nu net even te ver en te kostbaar ga vlucht. Ik ga van het weekend even je blog lezen.

Urielle schreef:
Zuid Afrika?
Heb ik gewoond en daardoor eigenlijk al super veel gezien. En ik heb niet zo heel veel met het land :o

Nadir schreef:
Florida? :=
Absoluut een mogelijkheid alleen ben ik daar de afgelopen jaren al zoveel geweest dat het me leuker lijkt om iets anders te bezoeken. Maar het voldoet zeker aan de eisen alleen zou de dollar weer wat moeten instorten voor het mooi.

Berdien schreef:
Marokko! :j Ik ben er zelf geweest :D in Marrakech. Niet aan de kust, dat staat nog wel hoog op mijn lijstje. Heel eerlijk? Ik erger me meer in Rotterdam of aanverwante steden :+ Wij liepen er met twee blonde meiden, rok tot op de knie en geen uitdagende bovenkleding en dat ging prima. Goed, ze zeiden wel 'kaiken kaiken nait koipen' en 'Ikea! Ikea!' (verkeerde land, dude) maar afgezien daarvan? Liepen gewoon 's avonds over straat naar ons hostel terug, en dat lag verstopt in een aantal duistere steegjes. Ik heb de bevolking als warm en gastvrij ervaren, prachtig land, lekker warm en lekker eten :D
Goed om te lezen Berdien! Dan kan ik m'n vooroordeel een beetje aanpassen.

Het lijkt erop dat we er een soort van uit zijn. Het wordt Dubai! En dan ongeveer een weekje.
Volgens mij een totaal andere bestemming dan wat ik tot nu toe bezocht heb en het lijkt me helemaal leuk.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:10

Thailand! Twee dagen Bangkok, klein Weekje Chiang Mai in het Noorden en dan naar Krabi of de eilanden in het zuiden de laatste week :-)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:16

ik lees mee! wij zoeken ook zo'n vakantie bestemming.
zat zelf ook al naar Bali, Kaapverdië en zo te kijken omdat wij ook graag warmte willen :D

maar is Kaapverdië niet na 3 dagen al saai?