Morgen weg met de trein, waar naar toe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Morgen weg met de trein, waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 21:49

Hallo bokkers, samen met een vriendin zouden we morgen naar het Rijksmuseum gaan maar aangezien de Rembrandt tentoonstelling net afgelopen is zal een deel van het museum nu niet zo boeiend meer zijn. Nu willen we wat anders gaan doen aangezien we een dagkaart hebben die alleen dit weekend nog geldig is.
Weet iemand van jullie of er nog iets leuks te doen is ergens? We dachten morgen de trein in te stappen en dan maar ergens heen te gaan, Eindhoven ofzo, maar dat is eigenlijk nog zo kortbij voor ons (Maastricht) en volgende week ga ik zelf ook al naar Eindhoven. Dus heeft iemand nog iets aan te raden voor ons? Mijn vriendin heeft overigens niets met paarden dus het mag helemaal random zijn. We zijn geen fans van ver wandelen of er een dure uitstap van te maken we zijn immers studenten :o

Tips zijn welkom! :D

Roosch

Re: Morgen weg met de trein, waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:52

Gewoon naar mij toe komen. :Y)

Haha, nee, zonder gekheid.. Als het zo'n mooi weer is als nu, de kust?
Als je liever naar een stad gaat, Den Bosch vind ik zelf fantastisch. Utrecht is ook erg leuk.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:52

Wat jammer dat je de tentoonstelling hebt gemist. Die was echt aan te raden. Toc is het Rijksmuseum zeker de moeite waard om te bezoeken hoor. Net als de andere musea en bezienswaardigheden in Amsterdam.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:57

Als je naar Amsterdam gaat, moet je ok zeker de Dungeon bezoeken. Dat is zo gaaf :D
Anders zou ik gewoon zo ver mogelijk weg gaan, dagje Groningen bijvoorbeeld

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:58

Body worlds bezoeken in A'dam? Keer wat anders :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:00

Dagje Rotterdam?
De nieuwe markthal is leuk, daar vlak naast zijn de kubuswoningen en de koopgoot om lekker te shoppen. Met de metro kun je de hele stad door. Ook naar de Whilaminapier waar je momenteel grote kans hebt dat er een grote cruiseboot aangemeerd ligt ( cruise seizoen is in volle gang) en dan zie je meteen de erasmusbrug. Misschien is een rondje met de spido leuk, even bijkomen met een mooi uitzicht.

In elk geval veel plezier komend weekend.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 22:03

Ahhhh body Worlds ziet er zo vet uit, ben bang dat ze dat niet zo leuk gaat vinden als ik maar ik ga hier echt wel m'n broer mee naar toe sleuren binnenkort, bedankt voor de tip! :D

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van Amsterdam :o Voor de sfeer zou ik er zelf niet snel naar toe gaan. Maar wil toch ooit naar het Rijksmuseum, dus zodra er een leuke nieuwe tentoonstelling is...

Ga eens googlen over Rotterdam, ben er eigenlijk alleen in het ziekenhuis geweest :+

Utrecht is indd wel gezellig, wat is er in Den Bosch te beleven? :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:11

Dagje Rotterdam is best leuk ja :j Even naar de Markthal (ligt bovenop station Rotterdam Blaak, de meeste intercity's stoppen daar wel) drankje doen op de oude haven, en misschien als jullie op museum tour zijn nog naar Boijmans van Beuningen of de Kunsthal? Rond de Witte de Withstraat is het ook best leuk, is lopend goed te doen vanaf de Markthal.

Bodyworlds is onwijs leuk! Niet eng ofzo hoor. Je zou zo niet zeggen dat het "echte" lichamen zijn. Heel interessant :j wel wat prijzig vind ik persoonlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:14

Bodyworlds moet je even goed op aanbiedingen letten, via een anwb lid kun je ze bv met korting bestellen (dus als een vader, moeder, tante, buurvrouw een anwb lidmaatschap heeft, even vragen).

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:15

dagje Groningen :P hele leuke stad hoor :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:15

Ik geef je 1 tip ontwijk Amsterdam morgen met de trein. Het is de eerste dag van de toppers dus gegarandeerd over volle treinen naar Amsterdam ;)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:17

body world in amsterdam! echt heel erg gaaf!
Of gezellig naar de colorrun even kijken, is ook morgen :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:18

Utrecht is mooier dan Rotterdam vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:19

Bij mooi weer een plekje veroveren op het terras aan de gracht in Utrecht, geweldig! :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 22:30

Geen Amsterdam dus morgen :')

Ja vind het ook wat duur, met korting is het misschien wel de moeite ja. Ik wilde heel graag naar dat Duitse museum met al die lichamen, super interessant, maar zo ver weg. Dit is dan best een leuk alternatief maar heb net gevraagd en vriendin wilt er echt niet heen :P (had ik wel verwacht).

Dus Utrecht is gezellig, Den Bosch, eventueel Rotterdam, zoveel keuze ineens!

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:37

Zaanse Schans?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:37

Je kan ook stad hoppen dat hebben mijn zus en ik wel eens gedaan. Gewoon overal stoppen en de trein uit even winkelen en hop weer verder zo zijn we eens op Schiphol terecht gekome voor een broodje en even in de winkels gesnuffeld vervolgens naar Scheveningen daar weer even gelopen enzo ging we weer verder was een super leuke dag en hebben veel gezien.