Rondreis Baltische landen/Scandinavië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Rondreis Baltische landen/Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 10:44

Hoi bokkers,

Deze zomer is het eindelijk zo ver: de backpackjes blijven thuis en onze camper mag vele kilometers gaan rijden!

We zijn van plan om via Duitsland/Polen door de Baltische landen naar Finland te gaan. Via west-Finland (Kuopio, Oulanka NP, Inari) willen we naar de Noordkaap om dan via de beroemde e6 door Noorwegen te gaan. In Noorwegen willen we het zuidwesten meepakken (Geirangerfjord, Bergen, Pulpit Rock, etc) om dan via een stukje Zweden in Gotenburg op de boot te stappen naar Denemarken.

We hebben ongeveer 8 weken de tijd.

Wie heeft ervaring met deze trip/landen met een camper? Wat zijn de must sees? Waar moeten we goed om denken?

Weet iemand ook hoe 'druk' de boten zijn tussen Tallinn-Helsinki en Gotenburg-Frederikshavn? Moeten we van te voren boeken?

We willen - uiteraard - zo weinig mogelijk vast leggen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Goof

Re: Rondreis Baltische landen/Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:19

Oh fantastisch, dit rondje staat ook zeker nog op mijn lijstje.
Geen ervaring helaas, dus kan je niet van tips voorzien.

Ben je van plan iets in Polen te zien? Ik ben er recent geweest en vond het een erg mooi en fijn land.

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:24

Ik ben enigzins bekend met deze omgeving. Drukte op de boot valt volgensmij redelijk mee. Ik Heb wel gehoord dat je polen alleen beter kunt mijden om doorheen te rijden. Daarnaast kun je in estland heel goedkoop met bussen het land rond. Dus misschien leuk om de camper daar even te parkeren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:26

Polen is een heerlijk land om doorheen te rijden, de enige Europeanen die echt goed kunnen autorijden zijn de Duitsers en de Polen, daarbij zijn de wegen erg goed en rustig en is de omgeving prachtig.
Perfect dus.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 09:25

Bedankt voor de reacties!

Goof, we willen zeker wat van Polen zien, maar we willen daar niet (te veel) omrijden. We gaan denk ik gewoon via Poznan, Lodz, Warschau, Lomza, Suwalki. Heb je tips voor die omgeving? Mijn ervaring tot nu toe met Polen is ook erg goed. Vriendelijke mensen en land wat zeker wat te bieden heeft.

Nienkes96, fijn om te horen dat de drukte mee valt op de boten. Wat zijn volgens jou dingen die we echt niet kunnen missen in deze omgeving?

Camper is trouwens een groot woord. Het is een gewone (hoge) bus die mijn vriend zelf omgebouwd heeft tot camper. Dus een compact dingetje, maar wel van alle gemakken voorzien. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:40

Ik zou als je toch naar Noorwegen gaat zeker lofoten niet vergeten.
Afbeelding

Afbeelding

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 17:03

Bedankt voor de tip quera, ik zal het meenemen. Je eerste foto <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:07

Wat een ontzettend gave reis ga je maken zeg! Heb wel eens geroepen dat ik dat rondje wel eens zou willen maken maar dan heb je wel even de tijd nodig.

Ik vond Noorwegen iig echt prachtig. Watervallen en gletsjers in overvloed.

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:47

Tallinn is heel mooi. En de cultuur en manier van leven daar. Binnen estland ook.grote verscheidenheid aan landschappen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:50

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:01

Polen is zeker de moeite waard. Ze rijden over het algemeen behoorlijk door, maar als je debiele chauffeurs wilt zien hoef je de grens niet over hoor ;)

Vilnius is wel aardig (stadscamping bij de Expo), Riga is zeer zeker de moeite waard. Mooi stadscentrum, goede sfeer en indrukwekkend museum over de nazi- en sovjet tijd (The Museum of the Occupation of Latvia).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:07

Rex_Rolfo schreef:
Polen is zeker de moeite waard. Ze rijden over het algemeen behoorlijk door, maar als je debiele chauffeurs wilt zien hoef je de grens niet over hoor ;)

Ik heb er geen enkele debiele bestuurder gezien juist, de enige mensen in Europa die echt kunnen rijden zijn de Duitsers en de POlen. Heerlijk rijden daar, die mensen snappen tenminste hoe het werkt op de weg.