Mijn vriend en ik zijn bijna 1 jaar samen en we wilden dan iets leuks doen samen. Ik wil graag een keer naar Parijs en mijn vriend wil graag een keer naar Disneyland Parijs. Mijn vriend is al eerder in Disneyland geweest en ik niet. Hij is er van overtuigd dat het niet in 1 dag te doen is om het hele park te zien. We willen dus sowieso 2 dagen (of anderhalf) naar Disneyland Parijs. Ik wil ook heel graag Parijs zelf ontdekken en daarom willen we na Disneyland, ook naar de stad Parijs zelf. Is de afstand tussen het park en Parijs zelf goed te doen?
Is Parijs zelf te doen in 1 dag of hebben we hier ook 2 dagen voor nodig? Ik hoef niet per se alle culturele dingen te bezoeken. Ik wil er gewoon rondslenteren, lekker eten, beetje winkelen en terrassen en genieten/rondkijken.
Verder, is het verstandig om het via een reisorganisatie te boeken of alles zelfstandig? Ik vind het wel moeilijk om alles zelf te regelen, maar het kan natuurlijk wel.
En qua vervoer? Trein, vliegtuig of is eigen vervoer aan te raden? We kunnen met de auto gaan, maar is parkeren in Parijs betaalbaar?
Zo, een heleboel vragen en ik ben benieuwd naar ervaringen en tips