Disneyland en Parijs combineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Disneyland en Parijs combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:22

Hoi hoi :wave:

Mijn vriend en ik zijn bijna 1 jaar samen en we wilden dan iets leuks doen samen. Ik wil graag een keer naar Parijs en mijn vriend wil graag een keer naar Disneyland Parijs. Mijn vriend is al eerder in Disneyland geweest en ik niet. Hij is er van overtuigd dat het niet in 1 dag te doen is om het hele park te zien. We willen dus sowieso 2 dagen (of anderhalf) naar Disneyland Parijs. Ik wil ook heel graag Parijs zelf ontdekken en daarom willen we na Disneyland, ook naar de stad Parijs zelf. Is de afstand tussen het park en Parijs zelf goed te doen?

Is Parijs zelf te doen in 1 dag of hebben we hier ook 2 dagen voor nodig? Ik hoef niet per se alle culturele dingen te bezoeken. Ik wil er gewoon rondslenteren, lekker eten, beetje winkelen en terrassen en genieten/rondkijken.

Verder, is het verstandig om het via een reisorganisatie te boeken of alles zelfstandig? Ik vind het wel moeilijk om alles zelf te regelen, maar het kan natuurlijk wel.

En qua vervoer? Trein, vliegtuig of is eigen vervoer aan te raden? We kunnen met de auto gaan, maar is parkeren in Parijs betaalbaar?

Zo, een heleboel vragen en ik ben benieuwd naar ervaringen en tips :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:29

Jaaa dat is prima te doen :):) *\o/*

Wij zijn 4x zo gegaan, één dag Parijs/paar dagen Disney.
's Nachts vertrekken, 's morgens aankomst in hotel in Parijs. Auto gewoon bij het hotel parkeren en de rest van de dag met de metro door Parijs reizen.
's Avonds in datzelfde hotel slapen, volgende ochtend naar Disney vertrekken en daar de rest van de dagen vertoeven. :)

Parijs in één dag is wel weinig, als je echt alles uit je dag wil halen (winkelen/terrasjes pakken etc.).
Wij zijn ook niet van die echte cultuursnuivers, Eiffeltoren/Notre Dame etc. vinden we natuurlijk wel leuk maar daar ben je ook geen uren aan kwijt.
Reizen met de metro door Parijs is goed te doen, maar van te voren zou ik wel even uitstippelen wat je allemaal wilt zien die dag. (Zelfde geldt voor Disney; als je ter plekke gaat bedenken wat je allemaal wil gaan doen aan attracties, ren je waarschijnlijk van het ene uiterste van het park naar het andere als je het daar niet kent ;))

Voor zover ik weet regelden mijn ouders alles zelf, qua hotel etc kan ik je wel helpen, stuur me maar een pb'tje mocht je dat willen weten. :)
Alvast heel veel plezier, zowel Parijs als Disney zijn geweldig. Verveelt nooit.. ik ben er vorig jaar nog geweest, maar kan al niet wachten op de volgende keer! <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:30

Zelf regelen is niet moeilijk; hotel boeken en kaartjes voor Disney reserveren en klaar.
Als je met de auto gaat kun je prima aan de rand van Parijs parkeren en vervolgens een metro ofzo pakken.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:30

Wat leuk! Alvast gefeliciteerd :)

Wij zijn in 2011 drie dagen in Disney geweest en twee dagen in Parijs zelf.
Zijn zelf met de auto gereden en hebben een hotel geboekt.
In Disney hebben we niet in een van de Disney hotels gezeten omdat we dat beide niet nodig vonden.
Wij hebben toen in het Campanille hotel in Bussy st Georges gezeten (20 á 25 min van Disney af). Is ons erg goed bevallen.

Daarna doorgegaan naar Parijs en ook daar hadden we een Campanille hotel geboekt. Auto daar in de parkeergarage en in Parijs zelf gereisd met de metro.

Hopelijk kun je hier wat mee, veel plezier alvast :D

Edit; Kaartjes kun je uiteraard bestellen via internet en je reis kun je zo ook uitstippelen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:37

Als je toch graag in 'Disney-sferen' wilt overnachten, kies dan voor één van de hotels die verder buiten het park liggen, bijvoorbeeld Kyriad. Die zijn goedkoper, maar hebben wel pendelbussen die naar het park/hotel gaan.
Qua 'echte' Disneyhotels is Cheyenne ook wel te doen, daar zijn we 2x geweest. Daar hebben ze zelfs zadels als barkrukken om te ontbijten... :')
Verder is Newport Bayclub echt een mooi hotel, wel in de duurdere prijsklasse maar erg mooi en met zwembad.. al hebben we daar geen gebruik van gemaakt, na zo'n hele dag lopen ben je gesloopt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:44

Parijs is misschien wel te doen in 1 dag maar dan moet je wel van te voren goed uitzoeken waar je heen wilt en hoe je daar gaat komen. Je zal niet alles zien in 1 dag maar zoals je aangeeft hoeft dat ook niet van jou. Toch zal ik eerder 3-4 dagen gaan.. Bijvoorbeeld twee dagen Parijs en twee dagen Disney. Dan kan je toch iets meer rustig aan doen :j
Ik zelf ben een paar jaar terug 3 dagen naar Disney geweest. 1 dag naar het moviepark gedeelte en 2 dagen naar het andere park. Dit was ook wel echt nodig om alles te zien :D

Ik heb een aantal keer in een hotel in de buitenstad gezeten en hier kon je gratis parkeren. In de binnenstad zit dat vast anders. Wij gingen altijd met de trein naar het centrum.
Ook kan je redelijk makkelijk met de Thalys. Je bent er met 3 uur en je zit dan gelijk in het centrum en vanaf daar kan je vaak makkelijk je hotel bereiken.

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:48

Parijs en Disneyland is goed te combineren!
Wij zijn in totaal 5 dagen geweest waarvan 3 in het park en 2 in de stad. We hadden toen een park dichtbij Disneyland dat was een paar minuutjes rijden met de auto en als we naar de stad zelf wouden gingen we met de trein erheen. Dat station zat bij het park. Dit was prima te doen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:11

Ik heb ervaring met Parijs en ervaring met Disney. Alleen niet het combineren ervan! Haha.

Ik weet dat Parijs in 1 dag te doen is, maar dan gaat het wel allemaal vlug, vlug, gauw, gauw. Je gaat met de metro naar een bezienswaardigheid, maakt een foto en loopt weer terug naar de metro, op naar de volgende. Het is dus maar net wat je wilt, maar als je op je gemak veel wilt zien, moet je er een halve/hele dag aan vast plakken.

Disney ben ik in maart geweest en dat lukt je echt niet in 1 dag! Zeker niet als je ook naar de studio's gaat! Wij zijn 3 dagen geweest waarbij we de 3e dag rond een uur of 4 weer naar huis vertrokken. Je hebt dus wel echt minimaal 2 dagen nodig! De laatste dag hebben we vooral ook attracties gedaan de we heel leuk vonden. Dus 2 dagen was ook genoeg geweest, nadeel daarvan is wel, dat wanneer je met eigen vervoer bent, je doodmoe bent en dan dus nog eens moet gaan autorijden.... Houd daar dus rekening mee!

_Zoe

Re: Disneyland en Parijs combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:13

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:21

Wat leuk! Ik ga dit eind juni doen!
Vriendin en ik gaan met een busreis. Bij aankomst pakken we de metro naar hotelletje bij disneyland. Dan gaan we 2 dagen disneyland in, vervolgens naar een hotel echt in Parijs toe en dan hebben we 1.5 dag voor Parijs.
Hotels waren echt niet duur, busreis al helemaal niet en disneykaarten hebben we erg voordelig via een Nederlandse betrouwbare site gekocht.
We hebben wel al uitgestippeld welke metro's we allemaal moeten hebben hoor, metrostelsel is groooot.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:23

Het is wel groot idd maar gelukkig echt enorm makkelijk!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:28

Het loont trouwens wel om de verschillende vervoersvormen met elkaar te vergelijken.
Vliegen valt dan nog reuze mee en is de moeite waard om ook naar te kijken.
Autorijden in Parijs zelf zou ik trouwens niet doen, die Parijzenaren rijden zelf als gekken :P, dus dan indd auto aan de rand vd stad parkeren en verder met de metro.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:28

Jaren geleden hetzelfde gedaan. 2 dagen disney, 2 dagen parijs. Van het laatste had ik spijt. Parijs heeft meer tijd nodig dan 2 dagen. Het is zo'n prachtige, sfeervolle stad. :j Neem nou de prachtige wijk Montmartre. Daar moet je niet doorheen rennen met je ik-wil-zien schema in de hand. Daar moet je doorheen slenteren, en de unieke sfeer snuiven.
Ik raad je echt aan voor Parijs wat meer tijd te nemen.