Ervaringen NS International?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Ervaringen NS International?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:57

:wave:

Deze zomer ga ik een paar dagen naar Antwerpen/Gent en ik moet met de trein heen. Als ik kijk op de site van NS International kost een enkele reis me maar €22,40. Het lijkt me zo goedkoop, want normaal sta ik nog niet eens voor dat geld in Zwolle :=
Heeft iemand ervaringen met NS International? Gaat het een beetje makkelijk? En mag je ook op andere tijden reizen dan dat op je ticket staat? Ik meende daar iets over te lezen, maar ik kon het niet helemaal duidelijk krijgen voor mezelf.

Alvast bedankt!

SdaphneS

Re: Ervaringen NS International?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:05

Ik heb het ook wel eens overwogen om met NS international te reizen, maar het is zo'n gedoe!
Ik vind de website al niet erg gebruiksvriendelijk, wat een gedoe om een bepaalde dag en tijd te reserveren als je ver vooruit wilt boeken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:07

SdaphneS schreef:
Ik heb het ook wel eens overwogen om met NS international te reizen, maar het is zo'n gedoe!
Ik vind de website al niet erg gebruiksvriendelijk, wat een gedoe om een bepaalde dag en tijd te reserveren als je ver vooruit wilt boeken.

Valt wel mee toch? Ik kon het althans gewoon selecteren en boeken. Maar ik vind het zo goedkoop _O-
Voor dat geld kan je niet met een bus of met de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:07

Zou het gewoon boeken voor die prijs! Goedkoper gaat het niet worden denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-15 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:08

Misschien is het onderhand veranderd, is alweer een tijdje geleden.
Als het echt zo goedkoop is zou ik lekker boeken :D

J_Onne

Ik heb geen ervaringen met NS International, maar wel een sporadische keer met treinvervoer in Belgie.
En dat is echt een stuk goedkoper dan treinvervoer in Nederland! Dus de prijs kan best kloppen lijkt me.
Verder weet ik niet om welke dagen het gaat, maar het treinvervoer kost in het weekend vaak de helft in Belgie.

Laurahh

Ik ben een paar jaar geleden ook met de trein naar Antwerpen gegaan en toen was het ook erg goedkoop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:09

Ik vond het ideaal.. Ben destijds voor een prikkie van Geldermalsen naar Brussel gegaan met NS International. Ging prima!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:10

Gewoon boeken Dees!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:23

J_Onne schreef:
Ik heb geen ervaringen met NS International, maar wel een sporadische keer met treinvervoer in Belgie.
En dat is echt een stuk goedkoper dan treinvervoer in Nederland! Dus de prijs kan best kloppen lijkt me.
Verder weet ik niet om welke dagen het gaat, maar het treinvervoer kost in het weekend vaak de helft in Belgie.

Ik ga op vrijdag heen en op maandag terug. Maar normaal gesproken ben ik op het stuk naar Rotterdam al €25,70 enkele reis kwijt, dus vind het verdacht goedkoop :=
Maar het scheelt wel dat is als jongere kan, dat is €10 goedkoper.

Weet iemand ook hoe flexibel de tijden zijn?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:28

Vorig jaar naar Antwerpen gegaan met NS internationaal en jaar ervoor naar Gent. Is inderdaad best goedkoop, voor dat geld heb ik toen ook geboekt. Tijden zijn flexibel, alleen de dag moet je wel goed aangeven van te voren. Wel opletten dat je niet in een thalys stapt maar gewone intercity's pakt.

Oftewel, gewoon doen en om de vertrektijden niet druk maken!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:29

Dus als ik de trein van 10.00 boek en ik stap er pas om 13.00 in maakt dat niet uit?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:32

Destination schreef:
Dus als ik de trein van 10.00 boek en ik stap er pas om 13.00 in maakt dat niet uit?

Nee, tenzij je met Thalys reist, dan ben je wel gebonden aan de tijd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:35

MoonChloe schreef:
Destination schreef:

Nee, tenzij je met Thalys reist, dan ben je wel gebonden aan de tijd.

Nee, ik ga niet met Thalys. Dan ben ik bijna €100 kwijt :=

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:38

Tijd maakt wel uit, als je de trein van 10 uur boekt moet je ook die trein pakken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:43

je reserveert dan toch ook een stoelnummer? Dan moet je inderdaad die trein pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:49

Je moet wel de juiste tijd pakken idd want voor internationaal vervoer boek je een stoel.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:50

Kinke schreef:
je reserveert dan toch ook een stoelnummer? Dan moet je inderdaad die trein pakken.

Nee, dat is alleen als je met de Thalys gaat :)

"Let op: ticket zonder zitplaatsreservering, u bent niet gebonden aan de geselecteerde vertrektijd. U mag reizen met iedere IC-trein naar/van België mits op dezelfde dag en conform de tariefvoorwaarden en evt. kortingskaart."
Dit staat in het overzicht als je een tijd wil kiezen. Dus dan zou je zeggen dat je elke trein op die dag mag nemen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:52

oh ok. Ben een paar jaar geleden met de trein naar Duitsland gegaan, toen moest ik wel een stoel reserveren.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:52

Bij de Thalys reserveer je een stoelnummer, bij NS International niet :n
Je bent dus ook niet gebonden aan de tijd die je hebt opgegeven hoor!!
(Edit: ik ben zelf ook een trein later terug gegaan dan ik in eerste instantie mijn ticket voor heb geboekt)

Ik ben enkele weken geleden nog naar Antwerpen geweest met NS International :j Ik vond het boeken helemaal niet ingewikkeld of lastig. Bovendien had ik een dal vrij kaart gekocht (toen bij blokker, misschien hebben ze ze nu bij een andere winkel ook wel?? er zijn regelmatig van dat soort acties). Ook die korting (=vrij reizen binnen Nederland) kon ik gemakkelijk toevoegen.
En omdat het vervoer in België een stuk goedkoper is en ik alleen voor het deel in België betaalde, ben ik voor €7,80 op en neer geweest van Amsterdam naar Antwerpen :') :D
Voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten, het kost niet veel!

Heel veel plezier!
Laatst bijgewerkt door xJolijn op 18-05-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:54

Toevallig ga ik dit weekend ook naar Antwerpen toe, op vrijdag heen en op maandag terug.
Ik heb een doordeweekse studenten ov en heb dit ingevuld. Nu staat er bij de prijzen dat dit voor mij dan nog maar €3.80 is! Dat lijkt mij wel heel erg weinig.. klopt dat wel?

http://i57.tinypic.com/254ya9h.jpg

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:54

xJolijn schreef:
Bij de Thalys reserveer je een stoelnummer, bij NS International niet :n
Je bent dus ook niet gebonden aan de tijd die je hebt opgegeven hoor!!

Ik ben enkele weken geleden nog naar Antwerpen geweest met NS International :j Ik vond het boeken helemaal niet ingewikkeld of lastig. Bovendien had ik een dal vrij kaart gekocht (toen bij blokker, misschien hebben ze ze nu bij een andere winkel ook wel?? er zijn regelmatig van dat soort acties). Ook die korting (=vrij reizen binnen Nederland) kon ik gemakkelijk toevoegen.
En omdat het vervoer in België een stuk goedkoper is en ik alleen voor het deel in België betaalde, ben ik voor €7,80 op en neer geweest van Amsterdam naar Antwerpen :') :D
Voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten, het kost niet veel!

Heel veel plezier!

Helaas zijn die kaarten niet geldig midden in de vakantie -O-
Anders was ik nog maar €20 kwijt geweest haha

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:55

sanneXjessy schreef:
Toevallig ga ik dit weekend ook naar Antwerpen toe, op vrijdag heen en op maandag terug.
Ik heb een doordeweekse studenten ov en heb dit ingevuld. Nu staat er bij de prijzen dat dit voor mij dan nog maar €3.80 is! Dat lijkt mij wel heel erg weinig.. klopt dat wel?

Volgens mij klopt dat wel? Reizen in België is een stuk goedkoper dan hier.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:56

sanneXjessy schreef:

Ja dit klopt! Dit heb ik ook en in België betaal je maar weinig. Je kunt met je studenten OV van Amsterdam naar Antwerpen voor 3,80 :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:57

Ik heb vorig weekend nog gereisd met NS International. Mijn moeder en ik zijn voor €60,- p.p. naar Berlijn geweest. Dus over de prijs zou ik me zeker niet druk maken. Openbaar vervoer in Nederland is gewoon schofterig duur en daarom moeilijk te vergelijken met het buitenland.