Begin Spanje of Italië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeliefje

Begin Spanje of Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:15

We zouden dit jaar graag naar begin Spanje of Italië willen gaan. Maar we weten niet goed wat het mooiste is. We zoeken vooral mooie natuur waar je veel kan wandelen en natuurlijk wat dorpjes voor streekproducten enzo.

alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 15-05-15 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:24

Het begin van Spanje vind ik zelf niet zo heel bijzonder. Het ligt er natuurlijk voor een groot deel aan wat jij "begin" (of begip :D ) van Spanje vindt en wat voor type vakantie je leuk vindt. Italië ben ik zelf nog nooit geweest, dus daarover kan ik geen mening geven.

In plaats van begin Spanje of Italië kun je ook naar Zuid-Frankrijk gaan, daar zijn ook tal van leuke dorpen, streekproducten en wandelpaden. (Denk aan roquefort kaas en de Camargue!)

Madeliefje

Re: begip Spanje of Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:22

We zijn twee jaar geleden in zuid frankrijk geweest en Camargue. dus we zochten daar iets in de buurt. en het is idd begin dat ik bedoel in de titel!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:30

'begin' van Spanje niet zo bijzonder???
Als je met het begin het Noorden bedoelt, en dan bijv. de Pyreneeen, dan heeft dat juist alles wat je zoekt qua natuur, cultuur en wandelmogelijkheden...

Nu ben ik natuurlijk bevooroordeeld, want ik ben hier niet voor niets gaan wonen :-), maar kijk en oordeel zelf: www.topofthepyrenees.com

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:31

ja de Pyreneeën zou ik zeker doen moest ik naar spanje gaan, maar buiten dat was is er daar dichter bij zee nog meer te beleven?

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:36

Paardrijden, mountainbiken, canyoning, raften, parapenten... Trektocht wandelend met muilezels door de bergen...
Daarnaast, als je bijv. op Barcelona vliegt, is een paar dagen Barcelona een leuke combi met een vakantie in de bergen.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:57

we gaan met de auto dus meer mogelijkheden. waar is het dan aan de zee in begin spanje ook mooi?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:54

Ik zou juist weer voor Italië gaan. :)
Vind de natuur prachtig en heel divers en je kunt er onwijs lekker eten natuurlijk. :9

Madeliefje

Re: Begin Spanje of Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:26

Misschien moet ik wat duidelijker zijn in wat ik bedoel met begin italië. ik bedoel ermee begin Italie aan zee. Is het daar ook mooi?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:48

Wil je per se aan zee of is een meer goed? In Noord-Italië heb je bijvoorbeeld het Lago Maggiore, het Gardameer en het Comomeer. Heel mooi, maar natuurlijk geen zee. Aan de westkust heb je bijvoorbeeld Cinque Terre wat prachtig en zeer populair bij wandelaars is. Vanaf de Oostkust kun je weer makkelijk een dagje naar Venetië als je dat leuk lijkt.

Hoever wil je maximaal rijden? Zoek je een camping, hotel, appartement? Wil je op een plek blijven of rondtrekken? Ik denk dat je wat specifieker moet bekijken wat je wil, dan kun je ook gerichter zoeken. Ik denk dat er zowel in Noord-Spanje als in Noord-Italië prachtige plekjes zijn, maar je moet wel weten wat je wil natuurlijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:57