Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 10:28

Beste Bokker,

Afgelopen zomer ben ik voor het eerst op vakantie geweest naar Turkije, Bodrum. Dit is mij (ons) enorm goed bevallen en wij zitten er overna te denken om komende zomer weer naar Turkije te gaan. Echter hebben we Bodrum nu wel gezien en moeten we dus opzoek naar een nieuwe bestemming. Na wat zoeken op internet kwam ik al gauw de volgende plaatsen tegen: Kusadasi, Antalya, Alanya en Side. Welke plek raden jullie aan?
De bedoeling is om een aantal dagen (+- 4) een boottocht te gaan doen en dan nog een aantal dagen (ongv kleine week) in een hotel te vertoeven. Het zal voor ons vooral een zon en relax vakantie worden waarbij we ’s avonds lekker kunnen shoppen ed. Mooie bezienswaardigheden zijn niet echt een must, maar het zou wel leuk wezen. We willen eind juli begin augustus op vakantie (ja ik weet het, dat is warm!)

Brand los! :D

Jespri

Berichten: 9645
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:54

Wij zijn naar Side geweest en dit beviel ons erg goed. :j
Wij zaten in een 18+ resort genaamd Commodore elite suites en spa.
Van uit het hotel kon je per dolmus of taxi naar Manavgat. Leuke stad om heen te gaan, vooral als de markt er staat.

Ik heb in de post 2 linkjes gezet naar mijn blog waar foto's en wat meer info vermeld staat. :)

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:00

ik ben ook naar sie geweest afgelopen vorige week, was erg leuk, wij zijn naar von club golden beach geweest, goed hotel en viendelijke mensen, de "weinkelstraat" is op loopafstand, kusadasi ben ik ook geweest ook erg leuk, toen zaten we in hotel aqua fantasy, eigenlijk zijn alle plaatsen wel aan te raden

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:02

Hier ook goede ervaring met Side. Wij zaten in Hane Family Resort, was ook prima. :j Mooie omgeving!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:04

Ik ben zowel in Side als Alanya geweest.

Alanya is echt een stad, met bijhorende drukte. Daar kan ik je hotel Panorama van harte aanraden.

Side is wat rustiger, gemoedelijker. Ook heb je er de mooie archeologische elementen :) Daar zat ik ook in een fijn hotel aan het strand, hotel Nerton

Dit jaar ga ik ook weer naar Turkije, dit maal naar Içmeler (bij Marmaris) om van mijn huwelijksreis te genieten :+:

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:10

Jespri schreef:
Wij zijn naar Side geweest en dit beviel ons erg goed. :j
Wij zaten in een 18+ resort genaamd Commodore elite suites en spa.
Van uit het hotel kon je per dolmus of taxi naar Manavgat. Leuke stad om heen te gaan, vooral als de markt er staat.

Ik heb in de post 2 linkjes gezet naar mijn blog waar foto's en wat meer info vermeld staat. :)

Wat leuk, ik ga het even lezen!

Moet iedereen bij een 18+ hotel ook echt 18 zijn? Of is dat om groepen jongeren te voorkomen? Mijn broertje is nl 15...

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:12

Bedankt voor de reacties! Veel Side dus... Is dat niet een beetje te rustig? Of is Alanya gewoon heel druk? In Bodrum vorig jaar was het overdag erg rustig (logisch!) en 's avonds een heel stuk drukker, echter vond ik het niet te druk. Nu waren wij er wel erg vroeg in de zomervakantie.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:12

Ik ben zowel in Side , Antalya en Alanya geweest, vond eigenlijk alles wel een aanrader maar alanya zouden wij niet zo snel meer doen omdat we toen ruim 1.5 uur in de bus zaten naar ons hotel. Dat vonden we eigenlijk te lang na de vliegreis.
A.s zaterdag gaan wij een week naar Kusadasi :)

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:13

Amaryllis schreef:
Ik ben zowel in Side als Alanya geweest.

Alanya is echt een stad, met bijhorende drukte. Daar kan ik je hotel Panorama van harte aanraden.

Side is wat rustiger, gemoedelijker. Ook heb je er de mooie archeologische elementen :) Daar zat ik ook in een fijn hotel aan het strand, hotel Nerton

Dit jaar ga ik ook weer naar Turkije, dit maal naar Içmeler (bij Marmaris) om van mijn huwelijksreis te genieten :+:


Bedankt, jij heel erg veel plezier komende zomer! :P

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:14

KletsKoekje schreef:
Ik ben zowel in Side , Antalya en Alanya geweest, vond eigenlijk alles wel een aanrader maar alanya zouden wij niet zo snel meer doen omdat we toen ruim 1.5 uur in de bus zaten naar ons hotel. Dat vonden we eigenlijk te lang na de vliegreis.
A.s zaterdag gaan wij een week naar Kusadasi :)


En waarin vind jij dat de plaatsen verschillen dan? Temperatuur, winkels, strand, activiteiten etc?

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:16

KletsKoekje schreef:
Ik ben zowel in Side , Antalya en Alanya geweest, vond eigenlijk alles wel een aanrader maar alanya zouden wij niet zo snel meer doen omdat we toen ruim 1.5 uur in de bus zaten naar ons hotel. Dat vonden we eigenlijk te lang na de vliegreis.
A.s zaterdag gaan wij een week naar Kusadasi :)


Kusadasi zit je toch minimaal net zo lang in de bus?
Ik zat in Ozdere, half uurtje van Kusadasi en dat was iets meer dan een uur vanaf vliegveld Izmir.

Of heb je dan een ander vliegveld?

kiwiwitje

Berichten: 20124
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:16

Ik ben in side geweest, Was heel leuk. Maar wat ik persoonlijk veel leuker vond was Marmaris. Ik zat in het Ideal prime beach hotel. ultra all inclusive. Shoppen en wandelen bij de haven van marmaris! Die bloedmooi is! Echt blauw water. mooie boten. super tentjes om te eten/drinken. En om de hoek van het hotel zit een nederlands restaurant. Die in Barstreet een gelijknamige bar hebben.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:19

Oef welk vliegveld durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen.. Wij moeten ongeveer 54 minuten met de bus naar het hotel stond erbij.

PowerReiner schreef:
KletsKoekje schreef:
Ik ben zowel in Side , Antalya en Alanya geweest, vond eigenlijk alles wel een aanrader maar alanya zouden wij niet zo snel meer doen omdat we toen ruim 1.5 uur in de bus zaten naar ons hotel. Dat vonden we eigenlijk te lang na de vliegreis.
A.s zaterdag gaan wij een week naar Kusadasi :)


Kusadasi zit je toch minimaal net zo lang in de bus?
Ik zat in Ozdere, half uurtje van Kusadasi en dat was iets meer dan een uur vanaf vliegveld Izmir.

Of heb je dan een ander vliegveld?

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:22

Remark schreef:
Bedankt voor de reacties! Veel Side dus... Is dat niet een beetje te rustig? Of is Alanya gewoon heel druk? In Bodrum vorig jaar was het overdag erg rustig (logisch!) en 's avonds een heel stuk drukker, echter vond ik het niet te druk. Nu waren wij er wel erg vroeg in de zomervakantie.


Naar mijn mening is Alanya vooral heel druk :j Side is meer gemoedelijk, wat minder chaotisch.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:23

kiwiwitje schreef:
Ik ben in side geweest, Was heel leuk. Maar wat ik persoonlijk veel leuker vond was Marmaris. Ik zat in het Ideal prime beach hotel. ultra all inclusive. Shoppen en wandelen bij de haven van marmaris! Die bloedmooi is! Echt blauw water. mooie boten. super tentjes om te eten/drinken. En om de hoek van het hotel zit een nederlands restaurant. Die in Barstreet een gelijknamige bar hebben.

Marmaris heb ik inderdaad ook veel leuke dingen over gelezen! Echter ben ik er een beetje huiverig over omdat het zo bekend staat als feestbestemming voor jongeren die net geslaagd zijn. Ik zou het natuurlijk leuk vinden om eens een keertje uit te gaan maar om elke dag tussen de feestgangers te zitten lijkt mij weer een stuk minder leuk...

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:28

Remark schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik ben in side geweest, Was heel leuk. Maar wat ik persoonlijk veel leuker vond was Marmaris. Ik zat in het Ideal prime beach hotel. ultra all inclusive. Shoppen en wandelen bij de haven van marmaris! Die bloedmooi is! Echt blauw water. mooie boten. super tentjes om te eten/drinken. En om de hoek van het hotel zit een nederlands restaurant. Die in Barstreet een gelijknamige bar hebben.

Marmaris heb ik inderdaad ook veel leuke dingen over gelezen! Echter ben ik er een beetje huiverig over omdat het zo bekend staat als feestbestemming voor jongeren die net geslaagd zijn. Ik zou het natuurlijk leuk vinden om eens een keertje uit te gaan maar om elke dag tussen de feestgangers te zitten lijkt mij weer een stuk minder leuk...


Om daar weer even op in te haken: Içmeler ligt op 10 km afstand van Marmaris, maar is juist weer heel rustig. Mocht je de drukte van de stad op willen zoeken, is die dan heel dicht bij. Ik vond Marmaris zelf destijds erg leuk, minder 'stads' dan Alanya :) Wellicht dat Içmeler iets voor je is?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:33

Amaryllis schreef:
Remark schreef:

Marmaris heb ik inderdaad ook veel leuke dingen over gelezen! Echter ben ik er een beetje huiverig over omdat het zo bekend staat als feestbestemming voor jongeren die net geslaagd zijn. Ik zou het natuurlijk leuk vinden om eens een keertje uit te gaan maar om elke dag tussen de feestgangers te zitten lijkt mij weer een stuk minder leuk...


Om daar weer even op in te haken: Içmeler ligt op 10 km afstand van Marmaris, maar is juist weer heel rustig. Mocht je de drukte van de stad op willen zoeken, is die dan heel dicht bij. Ik vond Marmaris zelf destijds erg leuk, minder 'stads' dan Alanya :) Wellicht dat Içmeler iets voor je is?

Bedankt voor de tip, wie weet! Ik ga eens even google'en :D

kiwiwitje

Berichten: 20124
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:55

Remark schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik ben in side geweest, Was heel leuk. Maar wat ik persoonlijk veel leuker vond was Marmaris. Ik zat in het Ideal prime beach hotel. ultra all inclusive. Shoppen en wandelen bij de haven van marmaris! Die bloedmooi is! Echt blauw water. mooie boten. super tentjes om te eten/drinken. En om de hoek van het hotel zit een nederlands restaurant. Die in Barstreet een gelijknamige bar hebben.

Marmaris heb ik inderdaad ook veel leuke dingen over gelezen! Echter ben ik er een beetje huiverig over omdat het zo bekend staat als feestbestemming voor jongeren die net geslaagd zijn. Ik zou het natuurlijk leuk vinden om eens een keertje uit te gaan maar om elke dag tussen de feestgangers te zitten lijkt mij weer een stuk minder leuk...

Daar was ik ook heel bank voor. Ik ben in augustus geweest en heb bijna geen jongeren gezien. Een vriendin van mij was in Mei geweest En toen was het wel drukker maar met de jeugd viel het wel mee. Dus daarom zou ik het echt niet laten hoor. en het voordeel van ultra all inclusive. is dat je niet naar dure kroegen hoeft want je kan echt goed zat worden in het hotel. het is dat vriendlief niks met Turkije heeft. Anders had ik er nu weer gezeten!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:00

Ik ben persoonlijk heel groot fan van Kusadasi en dan hotel Korumar.

nathalj

Berichten: 93
Geregistreerd: 10-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:02

wij gaan ieder jaar naar manavgat dat is een dorpje vlakbij side. side vind ik zelf echt geweldig mooi, veel winkeltjes hangt een leuke sfeer klein haventje bij en een oude tempel. dus mijn voorkeur zou echt naar side gaan. wij zijn naar hotel ali bey geweest echt geweldig mooi! ik zou dat zeker aanraden. bij manavgat heb je ook leuke winkelstraatjes op loopafstand en met een taxi die niet al te duur is kun je ook naar side.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:04

Alanya en Antalya liggen dicht bij elkaar, dus kun je prima beide bezoeken.
Ik zou alleen wel uit kijken dat je niet een in massa hotel komt. Vaak is er buiten dat resort helemaal niets behalve wat gras. :=
Wij zaten in de stad in een klein hoteltje en liepen zo over al naar toe. Echt een aanrader.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:14

SdaphneS schreef:
Alanya en Antalya liggen dicht bij elkaar, dus kun je prima beide bezoeken.
Ik zou alleen wel uit kijken dat je niet een in massa hotel komt. Vaak is er buiten dat resort helemaal niets behalve wat gras. :=
Wij zaten in de stad in een klein hoteltje en liepen zo over al naar toe. Echt een aanrader.


Nou.. 140 kilometer toch zeker hoor := Vorig jaar bewust via Gazipasa naar Alanya gevlogen om niet zo'n tijd in de bus te zitten. Reistijd is met een bus toch wel zeker 2,5 uur van Antalya naar Alanya.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:26

Dan was de rit tussen beide steden in mijn hoofd minder lang. Haha. :=

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:31

Ik kom al jaren in side, heb er mijn man leren kennen.
Side vanwege de fijnste stranden, lekker breed. Je hebt er de ruimte.
En er is in side genoeg te doen, zonder dat het te massaal wordt. Leuk centrum.
Divers publiek. Ik ga het liefst naar side komkoy.

Marmaris vind ik verschrikkelijk. Ordinair en over the top. Mensen die in de hitte en dus bezweet zonder bovenkleding of alleen met een beha over de drukke markt lopen. En daar loop je dan tussen. Jakkes. Veel engelsen die volledig voldoen aan het stereotype beeld. De plaats vind ik ook niet mooi, stedelijk op een lelijke manier. Heb er dus niets mee.

Antalya ken ik weinig van. Trekt me niet.

ALanya kan, maar ik ben nu eenmaal weg van side met zijn zandstranden.

kiwiwitje

Berichten: 20124
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Turkije: Kusadasi, Antalya, Alanya of Side?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:50

Wat jij zegt over Marmaris.heb ik helemaal geen ervaring mee. alles was gewoon aangekleed wat wij zagen lopen hoor.