Toscane met de auto, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Toscane met de auto, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:48

Hoi allemaal,

Aankomende zomer ga ik met twee vriendinnen naar de Toscane. :) Via Ryanair goedkope tickets gevonden naar Pisa en vanuit daar willen we met een huurauto de omgeving gaan verkennen! We hebben 10 dagen de tijd, en nu kan het plannen van de route beginnen. :D

We zijn met 3 meiden van rond de 30 die houden van lekker eten, goede wijn, mooie steden en omgeving en hier en daar wat actiefs doen (als in: wijnproeverij, musea, thermen, marktjes struinen etc). We willen wel een avondje uit, maar een stap-vakantie hoeft niet. Vanalles wat dus!

Wat betreft steden hebben we al een aantal tips gekregen: Lucca, Florence, San Gimigano, Siena. Daarna de kust (en misschien wel Elba erbij) voor een dag of 3.

Hebben de bokkers misschien nog aanvullende tips?
Ook wat betreft het aantal dagen per plek, kun je Florence bijvoorbeeld in 2 dagen zien? Maar ook eventuele tips voor overnachting etc.

Ik hoor het graag! :D

Asciugamano

Re: Toscane met de auto, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:01

Gemakkelijk! Ik vond Florence (na Rome;) ) eigenlijk tegenvallen. Toscane heeft heel veel leuke stadjes en dorpjes die de moeite waard zijn. Cortona, Volterra enz.
Ik vond t bijvoorbeeld leuk om het geboortehuis van Leonardo te zien, in Vinci. In t dorp heb je een museum met al zijn vindingen enz. Niet groot maar wel leuk en in een leuke omgeving.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:03

Van Florence heb ik nog onthouden (10 jaar terug) dat de hele onderkant van de kerk een grote wachtrij was. Er waren mensen overal waar je kon kijken... :')

Kan je niet daar de lokale VVV / bevolking vragen wat mooi is, zo kom je op mooie plekjes

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:15

Leuk, Toscane is prachtig! Laatste keer hadden wij een huisje op het platteland en hebben we met de auto of trein dagtripjes gemaakt naar alle plekken die je noemt, maar wij zaten er wel drie weken. Met drie dagen kust, twee dagen Florence, een dag Pisa, een dag Lucca, een dag San Gimignano en een dag Siena zit de planning al aardig vol volgens mij! Misschien is het ook wel leuk om juist een dag uit te trekken voor het bezoeken van een natuurgebied of een wijngaard? Je dagen te vol proppen is ook zonde. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:13

Leuk!
Ik ben afgelopen zomer met de auto naar Toscane geweest, geweldige vakantie.
Tip; ga voornamelijk gewoon touren, neem kleine weggetjes en beland in de oudste dorpjes en bij de leukste wijnboeren. Onderweg kom je de leukste plekken tegen, er staan bijvoorbeeld veel gebouwen leeg daar, ik ben bij schitterende oude en verlaten boerderijen beland.
Qua steden zijn de tips al gegeven; Siena, Lucca, San Gimignano, Arezzo (van La vita e bella) en Volterra zijn prachtig. Florence vond ik ook fantastisch, wat een mooi stad is dat. Pisa zou ik overslaan, dat is niet echt de moeite waard.
Mocht je nog een keertje een werkelijk prachtige buitenrit willen maken, ga dan naar Fattoria Voltrona.
Veel plezier.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:57

Mocht je in de buurt van Arezzo zijn, kan ik ook Anghiari aanbevelen. Prachtig mooi dorp om te bekijken, gelegen op een helling omringd door oude stadsmuren. Als je op een aardig grote parkeerplaats halverwege het dorp parkeert kun je met een lift omhoog en hebt dan een geweldig uitzicht over het prachtige landschap.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:26

Bedankt voor de tips! Anghiari nog niet van gehoord, ik ga hem eens opschrijven. :j

Het plannen moet een beetje in verband met de overnachtingen en het huren van een auto, we willen een ronde maken door Toscane en hebben verschillende slaapplekken nodig. Volproppen van dagen is niks voor ons, dat gaat niet gebeuren. :D

Een buitenrit maken daar lijkt me echt geweldig Goof! Kun je daar ook enkel een buitenrit doen, zonder de overnachting? En voor welke rit heb je gekozen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:29

Mareska schreef:
Een buitenrit maken daar lijkt me echt geweldig Goof! Kun je daar ook enkel een buitenrit doen, zonder de overnachting? En voor welke rit heb je gekozen?

Jazeker, heb ik ook gedaan idd!
Ik heb een 2-uurs rit gemaakt, ik kan je aanraden om langer te gaan. Wat ik er erg fijn vond is ten eerste dat ze de groepen uit max 6 personen laten bestaan (wij waren met zijn drieën) en ten tweede dat ze de dieren maar enkele keren per week laten lopen, dus ze zijn fris, fit, alert en blij.
Ik zou er zo weer naar terug gaan, fantastische plek.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:30

Cinque Terre!

Wel stukje rijden vanaf Toscane maar zeker de moeite waard! Schitterende omgeving!