Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 12:40

Een paar keer kwam ik bokkers tegen die wonen in Engeland.
Het leek me wel een leuk idee om zoveel mogelijk mensen binnen dit topic te verzamelen die in Engeland wonen of zoals ik, naar Engeland verhuizen.
Misschien kunnen we er later ook wel een meeting aan vasthangen. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:26

Leuk!

Waar in Engeland en wanneer ga je verhuizen?

Ik woon in London. :)

Annash
Blogger

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:38

Nagini pb'de me net, dus hier ben ik. :+

Ik woon in Shropshire.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:39

Ik mag me hier nog heel even melden, maar op dit moment woon ik ook in de UK :+
Over 3,5 week ben ik weer terug in NL, maar ik loop stage in Engeland.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:48

Oeps, helemaal vergeten hier te reageren! :o
Ik woon in Bristol! :)

Annash, ik reed afgelopen weekend door de Shropshire Hills, nooit geweten dat het daar zo mooi is!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:56

Eulogy schreef:
Oeps, helemaal vergeten hier te reageren! :o
Ik woon in Bristol! :)

Annash, ik reed afgelopen weekend door de Shropshire Hills, nooit geweten dat het daar zo mooi is!

Ha! The Shire rules. 8-)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:44

Oh, over 2 weken ga ik voor het eerst naar Bristol. :) Weekendje maar.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:48

Hoera :D Wat leven in de brouwerij!

Mijn vriend woont in Hastings, dus ik trek bij hem in en dan hopelijk ergens een huisje in de buurt zoeken.
Het is me al wel opgevallen dat er een serieus prijsverschil is en dan niet positief :n

Tivara, Newcastle? Daar moet mijn vriend soms heen op zakenreis :)

Eulogy niet erg hoor ;)
wij gaan van de zomer naar Bristol voor een dagje

Annash, dat moet ik even opzoeken :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:51

Hee ik meld me ook!!

Ik heb 1 jaar in Londen gewoond en woon nu in Ramsgate (vlakbij Dover). Ik werk nu bij P&O Ferries Customer Service.

Heb het hier heel goed naar mijn zin met vriend lief en met wat mazzel verhuist mijn moeder dit jaar ook :)

Waarschijnlijk verhuis ik eind van de zomer volgend jaar terug naar Londen of naar Bristol om mijn opleiding af te maken.

Ik ken Annash nog van verschillende Engeland topics.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:54

Wat leuk Molfre! Welke opleiding doe je?

Ik hoop ook om mijn buitenlandse stage ginder te doen. Is al een leuke kennismaking om daar te vestigen gelijk.

Van de zomer ook voor het eerst met de auto naar daar. Vonden jullie het een aanpassing om links te rijden?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:58

Haha ik rijd hier niet hoor.

Feit dat ik geen auto heb en London nog een vak apart is heeft er ook mee te maken. _O-

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:59

Ik had er geen moeite mee, ik ben toen ik net 5 maanden mijn rijbewijs had, in mijn eentje in het donker vaan Noord Nederland naar mijn vriend gereden :Y) Achteraf niet geheel wijs, maar ik heb er geen problemen mee. Vind vooral de rotondes hier makkelijker en je hebt geen gelijkwaardige kruisingen, de voorrang is overal geregeld.

Wel wennen was dat veel bewegwijzering enzo allemaal op de grond geverfd is, ook wel op borden, maar dat is eigenlijk vooral in de steden en dorpen alleen aanvulling.

Ook in Londen autorijden vond ik niet zo'n probleem (zaterdag middag), is wel erg druk, maar alles is duidelijk. Vond het makkelijker dan in de spits in Amsterdam.

Ik wil of mijn opleiding tot leekracht hier afmaken of een nieuwe opleiding hoefsmid/dierenarts beginnen.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:04

haha, nja, ben al wel in Londen geweest maar wat ik zag ga ik daar toch ook niet echt in rijden ;)

Ik doe ook de opleiding voor leerkracht :D lagere school hier.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:07

Overigens, als ik dan weer in Nederland ben is t wel wennen :+ ben twee keer bijna verkeerd om de rotonde op gereden!!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:09

Haha grappig.

Ik heb de pabo afgerond in NL en ben nu leerkracht hier :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:15

Daarom dacht ik: ik zeg wel 'Shropshire.' :P Het is een county tussen Birmingham en Wales in. Het is hier echt prachtig. <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:20

Ja de huizenprijzen inderdaad... Ligt er heel erg aan waar (de neef van m'n vriend heeft net voor een heel schappelijk bedrag een nieuwbouwwoning met 3 slaapkamers gekocht, maar ja, dat is in Zuid Wales) maar wij gaan hier ook de hoofdprijs betalen. Doen we nu trouwens al, met onze huur :+

Nagini, als je een rondleiding wil geef je maar een gil :D Het is echt by far m'n favoriete stad, vind het geweldig hier.

Autorijden vind ik hier inderdaad veel duidelijker dan in Nederland en hier laten mensen je er tenminste ook tussen/zit niet iedereen zo boven op elkaar. Ik ben in mei vorig jaar geslaagd voor m'n rijbewijs en heb daarna in Nederland niet onwijs veel gereden. In augustus verhuisde ik naar birmingham en in oktober kocht ik m'n eerste auto hier, ik vind het nu dus juist wennen in Nederland!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:26

Oh wow! Ik ben juist gewend aan rechts rijden en vind het idee om links bijv. te schakelen heel raar.
Oooooit komt het er wel van.. maar nog even niet haha! Ik herken het ook ECHT niet dat mensen vriendelijker rijden.. maarja das London misschien haha.

God.. huizenprijzen.
Mijn huur is echt absurd.. dat is een van de dingen die me doet twijfelen of ik in London wil blijven.
Absurde bedragen voor een postzegel. Een postzegel die je moet delen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:45

Ja als ik nu in de auto van m'n vader rij dan ram ik de hele tijd m'n hand per ongeluk tegen het portier als ik wil schakelen :') Ik vind rijden in Nederland echt een verschrikking (in de Randstad althans), vind het hier echt veel fijner.

En ja Bristol is ook niet goedkoop en wij moesten per se in het centrum wonen voor m'n vriend, die wilde op loopafstand van zijn kantoor wonen. Natuurlijk niet te vergelijken met Londen maar dat is ook een van de redenen dat ik daar nooit zou willen wonen :o
Mijn ouders dragen nog steeds een klein beetje bij aan onze huur omdat ze liever hebben dat ik goed zit, maar als ik m'n huur dan vergelijk met iets vergelijkbaars in Nederland is het echt belachelijk eigenlijk.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:58

Newcastle woon ik ja :j En in Corbridge loop ik stage.

Ik heb niet veel moeite gehad met links rijden. Ik rijd hier wel met een Nederlandse auto (maar heb daarvoor in NZ gereden met een NZ busje), en dat is soms wel lastig met zicht/invoegen, maar over het algemeen geen problemen (alleen wat rekenen in het begin aangezien ik km/h op m'n teller heb en het hier natuurlijk in miles is ^) )

En qua huurprijzen is het inderdaad niet zo leuk hier :|

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:00

Hello :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:01

Leuk om te zien hoe jullie zo zijn aangepast aan het rijden. Wie weet komt het er ooit nog eens van, haha!

Ja die huur.. ik was toevallig vorige week bij familie en vrienden op bezoek.
M'n broer een nieuw huurhuis in Rotterdam (nouja net iets eruit.. 10 min op de fiets ofzo) en een vriendin ook een nieuwe huurwoning.

Jeetje dan word ik wel heel jaloers. Haha, meer slaapkamers, woonkamer(s), en weet ik wat allemaal voor een fractie van m'n huur. Ugh. En dan heb ik een slaapkamer en een badkamer.. en de rest deel ik met 4 huisgenoten.

@Dribbel: HA eindelijk. Ik zat maar te denken.. er is iemand die in Cambridge woont en ze zit volgens mmij in het 'Wat lees je nu' topic en ik kom er maar niet op wie het is. _O-
Als het het verkeerde topic is.. sorry. :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:04

Autorijden hier vind ik ook heerlijk.

Met mijn huurprijs heb ik enorm geluk gehad. Het is niet groot, maar ik woon heerlijk op mezelf (met mijn kat <3) Ik denk dat het 16/20 vierkante meter is. Beneden heb k mijn zithoek en keukenblokje, boven mijn slaapkamer en ensuite shower room. Mensen denken wel eens dat het de inloopkas is, maar nee. :+

In Bristol ben ik nog niet echt geweest, wel een keer doorgereden. Bath vind ik <3

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:08

Praat me niet van huurprijzen. Die zijn hier verschrikkelijk voor studenten. Kan geen fatsoenlijke kamer onder 450 pond per maand krijgen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:38

Hangt er maar net vanaf waar je woont, ik heb hier een groot 4 bed huis (grote kamers + grote woonkamer) voor £850 p/m. Hier in de buurt ook 1 of 2 bed woningen voor £350-£550, het hangt van je locatie af, en Ramgate is best een nette locatie.

Londen en Bristol etc is natuurlijk heel wat, daar betaal je je scheel omdat iedereen er wel heen wil.