De Wadden , hoe en waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De Wadden , hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:53

Is weer tijd voor een lekker weekendje/midweek a week weg met mijn moeder.

We hebben al Harderwijk en Apeldoorn onveilig gemaakt een weekend lang , we zitten nooit stil en gaan vele dingen ondernemen en bezoeken en komen vaak nog erger moe thuis :')

Mijn oog is gevallen op de waddeneilanden , zo worden we gedwongen niks te doen want er is bijna niks.

Enige puntjes die we hebben :

-Fietsen tot mogelijkheid , ja we zitten niet stil
-100 pp , zo 200 voor 2 personen met een max van 300 .
-Beetje centraal bij een leuk tentje of een eetgelegenheid voor een lekkere en niet gek dure maaltijd voor 1 a 2 keer. En lunchen
-Eind augustus / begin september.
-Huisje/hotel , kamperen vinden we niks
-Eigen mogelijkheid tot koken

Ik ben alleen eens op Texel geweest , maar verder niet. Heb eens wadgelopen en zag Ameland liggen , maar meer weet ik niet.

Kunnen de fantastiche bokkers helpen?

imd

Re: De Wadden , hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:51

Ik vind Schier enorm leuk, maar het ligt er een beetje aan wat je wilt. Schier is autoluw en relatief klein, je kunt er veel wandelen of fietsen en ze hebben een leuk dorpje. Ameland is wat groter en ook erg leuk, maar ik houd juist van dat kleine van Schier. Als je veel wilt fietsen is Terschelling of Amelan wellicht leuker, want schier ben je zo over. Wij gaan meestal een dagje en doen dan alles lopend of met de bus. Ik heb dus ook geen ervaring met overnachten..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:18

De Wadden zijn heerlijk. Op Ameland en Schiermonnikoog ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niet over oordelen.
Vlieland vond ik van de drie eilanden waar ik wel geweest ben, het minst. Het bewoonde deel is relatief klein, maar een paar dagen naar Vlieland zou ik alsnog niet afslaan hoor. Op Terschelling is denk ik iets meer te doen. Heerlijk eiland. In de zomer komen daar wel heel veel jongeren. Buiten de seizoenen valt dat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:25

We hebben beide geen rijbewijs en doen alles normaal met ov , pa zal ons op de boot zetten :)

Mam is dan 59 , dus echt tussen de jongeren is niks.

Ik zat na een lange zoektocht aan Texel of Ameland te denken , niet te klein en meerdere dorpen.

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:40

Ik ken alleen Terschelling dus over de andere wadden eilanden kan ik niks vertellen. Eind augustus/begin september zijn de meeste jongeren meestal ook wel weer vertrokken van het eiland. En als je bijvoorbeeld in Midsland Noord gaat zitten heb je ook niet echt last van ze maar zit je wel heel centraal op het eiland. Er zijn voldoende wandel- en fietspaden door de schitterende natuur daar.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:46

Ameland is erg leuk, ik weet niet in welke periode je wilt gaan maar misschien kan je op vakantieveilingen.nl kijken voor leuke aanbiedingen? Op Ameland is ook genoeg te doen en te zien dus als je minder wilt doen kan je misschien beter naar Schiermonnikoog. Nes het grootste dorp en ook erg gezellig, Hollum is ook een aanrader!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:48

Ik ben twee jaar terug naar Texel met een groep vriendinnen en Ameland geweest met mijn muziekvereniging. Zeker aanraders, beide eilanden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:51

Eind augustus begin september:) , moeder zit in verbouwing binnenkort ik hopelijk snel in verhuizing .

Vakantieveilingen dat is een goede 1!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:54

Ik vind Texel niet echt het eilandgevoel hebben. Terschelling en Ameland veel meer. Vlieland is leuk maar wel wat erg klein voor een week, Schier ben ik niet geweest maar is volgens mij iets als Vlieland.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:54

Ameland is een eiland wat meer op friesland lijkt, dan bv terschelling en vlieland schiermonnikoog.

Maar wel altijd mooi, je bent in uurtje over , en retour betaal je 15 euro voor.

Je kan er lekker fietsen, veel mooie dingen bekijken ed.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:52

Texel woont boer Jan trouwens ook van boer zoekt vrouw <3 :')

Lastig dus hihi , Ameland lijkt me ook erg mooi . Terschelling heb ik me nog niet in verdiept,het vooroordeel van het Lloret van Nederland :=

Eilandhoppen kan ook , van Terschelling naar Vlieland , eens verder speuren

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:57

Ik ken Ameland en Vlieland. En mijn voorkeur gaat uit naar Vlieland. Meer een eiland gevoel en vind het ook qua natuur mooier.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:59

Ameland is erg mooi, daar zijn wij vorig jaar geweest.
Fietsen gehuurd toen we van de boot af kwamen en we zaten in een hotelletje in Hollum. Ontzettend naar ons zin gehad!

Leuke restaurantjes in Hollum en met de fiets kan je de mooiste plekjes opzoeken.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:59

Niet terecht wat Terschelling betreft hoor. Het hangt er vanaf wanneer je heen gaat en waar je zit. Ik ben een paar jaar terug een weekendje naar Terschelling gedaan. Wij zaten in Midsland en begin juli. Totaal geen last van jongeren gehad.

Ameland lijkt mij ook mooi. Via Travelbird zag ik nu een aanbieding staan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:02

Ook al ben ik bevooroordeeld ik zou absoluut voor Terschelling gaan! Heerlijke natuur met kilometers fietspaden en in de periode die jij wil gaan heb je echt geen last meer van jongeren. Als je een beetje centraal wil zitten zou ik voor midsland of formerum gaan, zit je ook dichtbij de supermarkt en restaurantjes.

Ameland en Vlieland zijn leuk voor een dagje maar dan heb ik t daar ook wel weer gezien hihi

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:04

Eind aug begin september zijn alle jongeren van terschelling wel weg, dan zijn het meer gezinnen en grijze golf, en eilanders die heel blij zijn dat alle jeugd weer weg is :+ Terschelling is voor fietsen met je moeder wel heel erg leuk: er valt nog wat te beleven qua winkelen, je kan altijd ergens heen fietsen waar je wat kan drinken en je kan makkelijk een week fietsen zonder 2 keer het zelfde stuk te fietsen. En huisjes, pensions en hotels genoeg.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:08

Wij zaten op Terschelling altijd in Midsland aan Zee. Heerlijke huisjes, weet er alleen de prijs niet zo gauw van. Tien minuutjes fietsen verderop zat je in 't dorp met pizzeria en supermarkt e.d. Ik ben ook op Texel geweest maar dat vind ik minder leuk. Is veel meer op toeristen gericht (duitsers, engelsen).

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:14

Ameland is erg leuk! wij zaten in de buurt van hollum/ballum op camping duinoord vgm

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:16

Balthazar3 schreef:
Ameland is erg leuk! wij zaten in de buurt van hollum/ballum op camping duinoord vgm

Camping Duinoord ligt in Nes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:20

Moeder is eens naar Ameland geweest apt ze , dan is Terschelling wel leuk. Op maandag heen , dan op vrijdag naar Vlieland daar een dag en dan weer naar Harlingen. Vele fietspaden is erg leuk :j , zal eens kijken voor accommodatie. Ze geeft altijd alles uit handen en tot nu ging dat goed , zij geeft wensen en ik regel alles _O- (Weekend Apeldoorn had ze zoveel eisen , echt kapot waren we := Loo,Apenheul,Burgers Zoo en nog even leuk over de veluwe fietsen :)) )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:42

Niks mis met Terschelling, mooi eiland met veel duinen en strand en heel uitgestrekt, alleen niet op camping de Appelhof gaan zitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:47

Ik dacht altijd Terpstra :') , nee we houden niet van kamperen dus nouja zal het niet snel gebeuren dat we op een camping terecht komen

Wat een aanbod kwa vakantiehuizen en chalets jemig :')

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:54

Oh je hebt besloten niet meer naar Ameland te gaan, maar op Ameland kan ik je pensioen Bakema http://www.pensionbakema.nl/ ten zeerste aanraden, mocht je nog eens naar Ameland gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:01

Terschelling is mooi groot en er is de mogelijkheid te hoppen naar Vlieland dat we daar de laatste dag ons uitleven :) , Ameland is ook echt mooi

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:33

Volgens mij kun je alle waddeneilanden wel als bestemming kiezen.
Als je van fietsen houdt dan is Terschelling of Texel erg fijn, dit zijn mooie grote eilanden waar je veel kunt fietsen.
Hou je van de rust dan is Ameland of Vlieland heel leuk.