Ervaringen gezocht met groeps- en/of singlereizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Ervaringen gezocht met groeps- en/of singlereizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 16:37

Hallo,

Alleen reizen staat al een hele tijd op mijn bucketlist en aangezien ik over een jaar afstudeer leek mij dit een mooie gelegenheid om alleen op reis te gaan.
Dit ook omdat mijn vriend in de periode waarschijnlijk toch niet mee zal kunnen gaan en dit mij de kans geeft om bijvoorbeeld Afrika eens te bezoeken. Dit is namelijk een plek waar hij niet graag op vakantie gaat.
Aangezien echt helemaal in mijn eentje erop uit trekken me nog doodeng lijkt, klinkt een groeps- of singlereis als een goede eerste kennismaking met "alleen" op reis gaan.

Ik heb alleen nog helemaal geen ervaring met dergelijke reizen en daarom ben ik op zoek naar ervaringen van anderen!
Daarnaast vroeg ik me af of singlereizen echt voor single's zijn bedoeld of gewoon voor alleen reizende mensen? Op verschillende sites staat wel dat ze geen datingservice zijn maar toch :+ .

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :) !

citroen

Re: Ervaringen gezocht met groeps- en/of singlereizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:03

Volgensmij zijn die reizen indd echt niet bedoeld op het daten!

Wat je ook kan doen is gewoon alleen mee op een groepsreis! Met mijn ouders maak ik de laatste paar jaar elk jaar een groepsreis en altijd zitten er wel 2/3 mensen bij die alleen op vakantie zijn!

Www.kras.nl en Www.fox.nl zijn bijvoorbeeld super fijne reisorganisaties! Bij beide kan je zien hoeveel mensen er geboekt hebben voor die datum en in welke leeftijdscategorie! Best fijn om te weten :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:19

Singlesreizen zijn zeker niet om te daten :))
Het zijn reizen voor mensen die ook alleen zijn in het reizen, of ze nou daadwerkelijk single zijn of hun vriend(in)/man/vrouw niet mee kon/wilde.

Wat wil je er verder over weten?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:38

Hahaha, ja ik vind het een dubieuze naam :P .

Verder ben ik vooral op zoek naar hoe jullie het ervaren hebben en wat voor leeftijden de meeste mensen hebben?
Ik hoef niet alleen maar jongeren om mij heen maar dat iedereen minstens 15 jaar ouder is dan ik hoeft ook weer niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:06

Josien: dat is mij wel een keertje overkomen, ik was elf jaar jonger dan de eerstvolgende. Ik schrok eerst nogal toen ik dat op de lijst zag. Maar uiteindelijk maakte dat niks uit, het was gewoon heel erg leuk.
Ik heb 3 keer een wandelreis in Europa gemaakt, dat waren vooral alleengaanden. Verder 1 stel, en 2 keer vriendinnen die al jarenlang met elkaar op vakantie gingen. Maar ook die stonden helemaal open voor contact, hielden zich niet afzijdig, en daar voelde ik me dus ook gewoon bij thuis.

Wat in elk geval leuk is aan dergelijke reizen (zelf gemerkt en ook van anderen gehoord) is dat de mensen die voor zo'n groepsreis kiezen, daar ook redelijk bewust voor kiezen. Ze willen een beetje avontuur, ze willen wel contact met anderen, en dat maakt de sfeer dan ook al snel best goed. En ook op een singlereis zal het gewoon leuk op reis zijn nog steeds voorop staan verwacht ik zo. (Bij de allinclusive singlereis beachclub Salou stel ik me bv alweer hele andere dingen voor. := )

Soms kun je bij het boeken al wat zien van de samenstelling. Maar ik zou er verder ook gewoon voor gaan: wat je ook treft qua groep, als je ervoor open staat weet ik vrijwel zeker dat het bijzonder wordt. Met of zonder singles, met of zonder grote leeftijdsverschillen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:11

Hier alleen ervaring met groepsreizen: ik was toen beide keren veruit de jongste met een vriendin (begin 20). De eerstvolgende jonge mensen waren 45, en het merendeel was bijna bejaard. Heb een heel leuke reis gehad, maar ik zou het niet nog een keer doen.

Wellicht verschilt dit ook per seizoen, bestemming en operator? Dit was een paar jaar geleden in mei, naar Schotland, door Effeweg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 09:53

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb wat rond zitten kijken en als je buiten het seizoen wilt dan heb je inderdaad meer kans op een leeftijdsverschil.
Op zich niet erg, maar zou een groep met verschillende leeftijden wel leuker vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:02

Szan, volgens mij verschilt dat zeker. Comfortabele wandel- of rondreizen in Europa, en reizen met rustige excursies zullen volgens mij vooral wat oudere mensen trekken. De jongeren kom je meer tegen op de goedkopere reizen (vaak is dat kamperen) of de wat extremere activiteiten (berghuttentrektocht, raften, etc.)

Bij verre reizen weet ik het eigenlijk niet zo goed, ik denk dat dat wat diverser is.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:14

Ik heb eens een singlereis via Fox gedaan en ik kan het iedereen aanraden. Het is mij echt heel goed bevallen. Ik heb bewust voor de singlereis gekozen omdat ik bij een groepsreis bang was dat je de enige bent die alleen gaat en dan misschien een beetje buiten de boot valt.

De singlereis is echt niet bedoeld als dating iets. Er zijn er die een partner hebben die niet van reizen houdt of om andere redenen niet op vakantie kunnen. Bij ons zaten ook een aantal die wel samen geboekt hadden (dus vrienden of vriendinnen) maar die niet alles wilden delen. Vrij gemêleerd dus.

Ik heb er een super vakantie aan gehad, leuke contacten aan overgehouden terwijl dat ook zeker mijn insteek niet was. Mijn sociale leven was al druk genoeg. Maar je moet het uiteraard wel treffen met de groep.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 11:04

Mijn voorkeur gaat uit naar een verre reis met excursies.
Mag best wat avontuur in zitten.

Overigens zal ik pas volgend jaar gaan.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:17

Afgelopen jaar voor het eerst meegeweest met Simi reizen. Dat zijn groepsreizen voor jongeren, dus altijd een beetje leeftijdsgenoten. Vond het superleuk en we hadden een leuke groep! Wel vond ik de organisatie wat minder fijn in het contact en de omstandigheden op locatie wel erg basic, maar daar zijn de prijzen misschien ook naar. Maar; qua reis zou ik het zó weer doen!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:24

Wat iemand al zij, ga je naar spanje all in tijdens hoogseizoen dan kan het een date/... vakantie zijn.

Zelf ben ik met sawadee 3 weken naar Cuba geweest de leeftijd variërend van begin twintig tot eind zestig. Maar heel gezellig.

Zeker de wat verdere reizen inc prijskaartje zijn geen date/... vakanties. Mensen kiezen vaak bewust voor het land/omgeving.

Ik zou zeggen gewoon gaan en er zeer open minded ingaan.