Midden Amerika in het regenseizoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Midden Amerika in het regenseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 13:02

Hoi Bokkers,

In september wil ik graag 3 weken tot een maand op reis en midden Amerika staat echt op nummer 1 op mijn reis-bucketlist. Tot nu toe geniet Costa Rica de voorkeur, maar ook andere landen spreken mij ontzettend aan. Werktechnisch zou september echt ideaal zijn, maar dan is het regenseizoen -O- Op internet lees ik hier veel verschillende dingen over, de ene persoon vind het een dealbreaker, terwijl de andere het niet als negatief ervaart. Zijn er Bokkers die hier ervaring mee hebben? Ik ben ervan op de hoogte dat er ook rekening gehouden moet worden met tropische stormen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:12

Ik ken het regenseizoen alleen als: je weet elke dag dat het gaat regenen om 15:00:00 (ik heb gewerkt in Nicaragua). Het is heerlijk warm en het maakt niet uit of je natregent. Misschien is het belangrijker of je binnen werkt ja of nee.
Ik ben toen naar Nicaragua gereist terwijl er net een onwijs grote orkaan overgetrokken was. Ik dacht serieus dat alle planten in het hele land plat zouden liggen, want de storm ging door het midden van het land. Maar echt waar; niks te zien, nog geen dak wat eraf was gewaaid.
Als ik het goed begrijp zit je dus aan de kant van Costa Rica waar het nat is :) . Ik vond het er op vakantie heerlijk, wel koud in de regen, maar het maakt een land ook mooi, want alles groeit en bloeit tegen de klippen omhoog. Ik zou het er op wagen :). Is het anders nog een optie naar de andere kant te gaan, waar het een stuk droger is?

Goof

Re: Midden Amerika in het regenseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:37

Ik heb het regenseizoen in Australië meegemaakt en het is afschuwelijk. Voor mij zou het en no go zijn, zonder twijfel.
Je weet 100% zeker, zeker als je reist en veel wil zien en doen, dat je iedere dag tot op je string doorweekt bent. Afschuwelijk en heel deprimerend.