[FOTO] IJsland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verity

[FOTO] IJsland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:53

Afbeelding

Gegroet

In 2014, ondertussen driekwart jaar geleden ben ik voor het eerst alleen op reis geweest. Omdat ik als doel heb zoveel mogelijk plaatsen te bezoeken in mijn leven, en zo het stokje van mij oom als voormalig backpacker over te nemen ben ik vorig jaar op mijn 18e gestart. Omdat ik nog jong ben en het mijn eerste ervaring alleen was moest ik binnen Europa blijven. En het liefst natuurlijk niet compleet alleen. Dit heeft mij uiteindelijk tot de reisorganisatie SNP geleidt waarmee ik in augustus mee op groepsreis naar IJsland 8 dagen lang ben geweest. En in een woord, het was geweldig! Prachtige natuurelementen gezien als fotograaf en dat is waanzinnig om mee te maken. Voor mijn avonturen zeker een goede eerste start! Alles geregeld en georganiseerd. Makkelijk om mee te beginen ;)

Maar daarbij natuurlijk ook zijn keerzijdes. Het was voor mij de eerste en laatste groepsreis in een wat voor mij overkomend, langzaam overspoelend toeristisch land. En daarmee bedoel ik natuurlijk niet alles! Maar waar de hotspots zijn, daar zijn natuurlijk de toeristen. En ondanks dat mijn groep super gezellig was (En ik de jongste van het stel dus ben omgedoopt tot Benjamin.) was het voor mij wel de laatste keer met een groepsreis.

Ik wil dan ook graag nog eens een tweede ronde in IJsland. Maar dan anders dan ik in 2014 gedaan heb. Maar wie weet voor wanneer, want hopelijk kan ik dit jaar na mijn examens richting Laos en Bali gaan samen met kennissen. Dat bevalt me dan toch even beter dan zo'n groep :Y)

Daarbij heb ik nu wel genoeg getypt, maar vragen of opmerkingen staan natuurlijk vrij en zal ik op reageren! Vergeef me, niet alle plaatsen ken ik meer uit mijn hoofd. Hierbij dan een foto impressie!

Daar sta je dan tegen de ruggen van je mede-fotograven aan te kijken :+

Afbeelding

Het prachtige ruimtelijke landschap in de zonsondergang

Afbeelding

We hadden onnatuurlijk goed weer wat resulteerde in menig regenboog bij de watervallen

Afbeelding

Het einde van weer een geweldige dag

Afbeelding

Een doel wat vrij makkelijk te behalen was, IJslandse paarden fotograferen!

Afbeelding

Afbeelding

Soms kwamen we nog eens een tegenligger tegen

Afbeelding

Vele contrasten

Afbeelding

Prachtige meren

Afbeelding

En leuke winkeltjes in Reykjavik die we de laatste dag gezien hebben

Afbeelding

En dan om het topic af te sluiten, het voor mij het beste van heel de reis, het Noorderlicht. Lang nog niet zo mooi als in de winter maar om toch een glimp gezien te hebben in augustus! Een van de redenen om zeker nog terug te keren richting het noorden, want niet perse in IJsland hoeft te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en als je toch nog eens in IJsland bent, zou ik je vragen, probeer het heerlijke IJslandse mos is in de zomer, het lag heerlijk :))

Afbeelding

Ps, de ruim 2000 foto's passen helaas niet in een topic. Vandaar deze korte impressie van de voor mij meest bijzondere foto's. Nieuwsgierig naar IJsland? Dan is het toch de beste manier om het zelf te ervaren! :o

miccamaaike

Re: [FOTO] IJsland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:56

PRachtig hoor! IJsland staat hoog op mijn wish list!! Jammer dat het zo'n kostbaar land is qua autohuur, t is echt prachtig!

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 15:12

Bedankt Miccamaaike, het is inderdaad een schitterend land!
En inderdaad niet goedkoop maar wel zeker een aanrader :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:21

Goh, schitterende foto's zeg.
Prachtig daar!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:44

Mooie aparte foto's en herkenbaar. Ik vond onze vakantie in Ijsland de mooiste ooit. Wat een prachtig land. Geweldig.
ik zie dat jij er net zo van genoten heb.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 19:55

Bedankt beide! :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:16

Wat een prachtige foto's! Isle of Skye van Schotland doet me hier heel erg aan denken, net zulke natuur en geografie. Prachtige foto's heb je gemaakt.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:04

Prachtig, wat lijkt me dat een gaaf land om nog eens heen te gaan! Erg mooie foto's heb je gemaakt!

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 21:15

Bedankt allemaal! Ik krijg nog steeds heimwee als ik de foto's weer zie! :')