Help! In A'dam als tourguide spelen voor mijn schoonmoeder!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Help! In A'dam als tourguide spelen voor mijn schoonmoeder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 19:41

De drama! Gaan de rillingen jou ook al over de rug?
Haha, nee, tis bij lange na niet zo erg als je zou denken. Niet op de "verschrikkelijke schoonmoeder" manier in ieder geval ^^. Ik kan het heel goed met haar vinden.

Ze komt van Gotland in Zweden en wil, gelijk met mijn vriend, zijn nichtje en nog 2 vrienden Amsterdam gaan ontdenken en wie mag de tourguide spelen? Ik natuurlijk. En wie weet er niks van Amsterdam? Je raadt het al: Ik natuurlijk!

Nou zijn er meer dan genoeg websites die je van alles en nog wat aanraden maar, zoals we stiefmoeders kennen: Ze zijn koppig! En zo ook deze. Ze heeft namelijk 2 nieuwe heupen, heeft enorme moeite met lopen maar weigert in een rolstoel te gaan zitten.

Ja, denk je dan. Maak er dan een terrasjesdag van! Maar dat gaat ook niet want het budget is er niet naar, voor niemand van ons. Een drankje en een gebakje kan wel ergens maar meer is gewoon niet mogelijk.

We hebben dus een groep mensen die dolgraag Amsterdam willen verkennen (en daarbij niet perse vast willen zitten in een boot) maar geen grote afstanden kunnen afleggen noch geld hebben om te gaan terrashoppen en iemand die Amsterdam nouwelijks kent die wel even als tourguide moet spelen.... *ik voel me klein*

Nou is het plan om de trein naar amsterdam centraal te nemen en van daaruit PC hoofdstraat in te gaan, ergens een drankje te pikken en via een andere route terug. Ik weet dat het sexmuseum dichtbij is en wat is nou leuker om de famillie van je vriend een sexmuseum in te trekken ^^.

Maar wat is er verder nog te doen in een straal van, laat zeggen een kilometer van de hoofdstraat en gratis of budget? En hebben jullie tips waar je een goede lunch voor een klein prijsje op tafel kan krijgen? (Want dan moeten we tuurlijk niet in de hoofdstraat zijn).

Ik hoor het heel graag!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:45

je kunt ook vanaf centraal naar Nieuwmarkt gaan en een rondje rode buurt doen en op een terassje ( niet in de rode buurt) wat gaan drinken!

Ik ken ook een leuk restaurantje vlakbij Centraal, heb je pizza voor 5,- :D net voorbij het Victoria Hotel en daar vlakbij zit het seksmuseum

edit: PB me anders als je meer wilt weten, ken het centrum als me broekzak :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:46

Simpel; als ze wat van de stad wil zien zal ze een dagje in een rolstoel moeten, kiezen of delen zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:46

Als je niet veel kan lopen en niet de hele dag in een bus/boot wilt zitten dan is het lastig om er een hele dag touren van te maken. Zelfs met het openbaar vervoer zit je gewoon vast aan stukken lopen. Musea zijn ook lang op je benen staan en veel stukken lopen.

Littera

Re: Help! In A'dam als tourguide spelen voor mijn schoonmoeder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:48

Ik zou eens een goed gesprek met haar voeren over de rolstoel, want ik denk eerlijk gezegd niet dat je zonder ver gaat komen. En dat laatste zou ook erg jammer zijn voor de rest van het gezelschap.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:50

vind ik ook inderdaad,

stel het zo:

Nou schoonmams, het voordeel is dat wij aan het einde van de dag kapot zijn en u nog zo fit als een hoentje! Dan hoeft u ook geen pijn te hebben en kunt u lekker zitten terwijl zoonlief u overal heen duwt!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 23:32

Haha thanks voor de reacties ^^ ik zal eens zien wat ik kan doen, want ik vind het ook banketstaaf voor de anderen. Maar ik zie haar dan nog eerder wijntjes drinken op een terras de hele dag terwijl ze ons de stad in schopt ^^ maar ik probeer het gewoon nog een keer. En Toothless, thanks voor je tips :) zijn sowieso dingen waar we dan naartoe moeten!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:50

Gratis of low-budget hartje Amsterdam in? Wat een utopie! Ik wilde zeggen dat als je een wandeling maakt over de grachten de schoonheid van de stad prima kunt zien, maar dat zal in dit geval heel onhandig zijn. Sowieso is de stad niet gemaakt op mensen die slecht ter been zijn..

De P.C. Hooftstraat is op wat overdreven figuren en een horde toeristen niet zo veel aan.. Persoonlijk hang ik dan liever in de buurt van de 9 straatjes, de Jordaan/Haarlemmerdijk of de Pijp. Wat wil je precies laten zien?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:28

Wát een timing, echt heel toevallig.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met m'n date haha. Ik neem hem over 1,5 week ook een keer mee de stad in, want hij is hier nog nooit geweewt. Maar eerlijkgezegd ken ik het centrum echt heel slecht! Afgezien van enkele uitgaansplekken en de grote winkelstraten dan.

Dus ik lees even mee :D

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:26

Kim_Evendi schreef:
Wát een timing, echt heel toevallig.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met m'n date haha. Ik neem hem over 1,5 week ook een keer mee de stad in, want hij is hier nog nooit geweewt. Maar eerlijkgezegd ken ik het centrum echt heel slecht! Afgezien van enkele uitgaansplekken en de grote winkelstraten dan.

Dus ik lees even mee :D

OMG

Vlakbij Nieuwmarkt zit een Tapas-restaurant; La Cuba Nita, heel lekker en niet duur. Als je het plein oploopt en je gaat een zijstraatje in loop je zo de rooie buurt op, heel leuk als eerste date! Heb ik ook gedaan en mijn vriend en ik zijn al anderhalf jaar bij elkaar :=

Je kunt ook gewoon naar Rembrandtsplein gaan, kan je ook lekker borrelen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:26

lshannah schreef:
Gratis of low-budget hartje Amsterdam in? Wat een utopie! Ik wilde zeggen dat als je een wandeling maakt over de grachten de schoonheid van de stad prima kunt zien, maar dat zal in dit geval heel onhandig zijn. Sowieso is de stad niet gemaakt op mensen die slecht ter been zijn..

De P.C. Hooftstraat is op wat overdreven figuren en een horde toeristen niet zo veel aan.. Persoonlijk hang ik dan liever in de buurt van de 9 straatjes, de Jordaan/Haarlemmerdijk of de Pijp. Wat wil je precies laten zien?

+1

Jordaan is ook heel erg leuk, Lindengracht heeft ook lekkere restaurantjes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:29

Sexmuseum is
1: niet zo leuk eigenlijk en
2: erg lastig voor iemand die slecht ter been is. Veel (steile) trappen.

Wij hebben het meegenomen in een tour voor een Franse vriendin van ons, maar het is mij eigenlijk tegengevallen. Vond het niet echt de moeite waard.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:33

Om het lopen te ontwijken, je kan de tram of metro nemen om makkelijk ergens te komen? Of nog leuker, een ov-fiets huren :))
Verder worden er veel goede tips gegeven :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:27

Rondvaart is super leuk voor iemand die slecht ter been is en een mooie manier om wat van de stad te zien. Sexmuseum is niet handig voor iemand als iemand minder mobiel is en ik vind het een enorme tourist trap.

Paleis op de Dam is erg mooi van binnen en niet zo heel duur om heen te gaan.