Mijn vriend en ik hebben last minute besloten om morgen/vandaag naar de zee/het strand te gaan omdat hij vanaf zondag voor zijn werk 4 weken weg Is. Graag zouden wij ergens in Nederland gaan omdat we het strand hier in België ondertussen wel al een beetje gezien hebben. Nu heb ik voor jullie de vraag welk strand jullie voor ons aanraden rekening houdende met de volgende "eisen"
-De hond moet kunnen Loslopen Ze luistert enorm goed en Is sociaaL indien nodig zijn we wel bereid haar bepaalde stukken aan te lijnen -goed bereikbaar met de auto (ik heb enkel operatie gehad en kan het niet veroorloven om kilometers naar het strand te lopen en daar dan nog rond te lope -maximum 3h rijden van Maaseik (maastricht) uit.
Alvast Vriendelijk bedankt
Sorry als het verkeerd staat En voor de onnodige hoofdletters en gebrek aan leestekens. Gsm weigert fatsoenlijk mee te werken
Ga lekker naar Texel! Daar mag de hond lekker los lopen en genoeg keuze uit stranden waar je dichtbij kunt parkeren.
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-15 06:26
Dit Is toch 3,5-4h rijden. Moest Er niemand anders met een idee komen zullen we dit serieus overwegen. Ookal Is dit best ver van bij ons uit. Weet je daar toevallig ook een restaurant /brasserie achtig iets waar de hond ook welkom Is?
geloof dat bij dishoek(vlakbij vlissingen) de honden er ook nog op mogen (1mei-15sep moeten ze aangelijnt zijn volgens de site) daar ligt ook een groot parkeerterein tegen de duinen aan.
IJmuiden mag je een bepaald stuk met je hond komen. Ik denk dat dat alleen wel langer rijden is. Daar zit een strand tent, Beach inn en daar kan je prima drinken en wat eten en is je hond ook welkom.
Jaan81
Geplaatst: 11-04-15 07:03
Over heel de Walcherse kust, dus van Vrouwenpolder, Oostkapelle, Domburg, Westkapelle, Zoutelande, dishoek mogen de honden idd tot 1 mei overdag ook los op strand.
Strand is daar overal goed te bereiken en meer dan genoeg parkeerterreinen. Heel beel plezier!
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-15 07:05
Dank je ikke20 Dit Is toch al stuk dichter bij voor ons. Voor jou dezelfde vraag. Is daar ook ergens een eetgelegenheid waar de hond mee mag (terras Is goed genoeg)? En we geraken gewoon daar met de gps als we dishoek intypen of?
Ik zal zo eens kijken hoe ver de andere aangedragen optie's zijn. Mag ik jullie wel al allemaal oprecht bedanken? Welk strand gaan jullie trouwens zelf het liefste?
Texel willen we zeker een keer doen, maar dan maken we er liever een weekendje weg van.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 11-04-15 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt
NESCAFE
Geplaatst: 11-04-15 07:06
Hoek van Holland mogen ze ook tot 1 mei overdag los, dat lijkt mij wat dichterbij. En in de strandtenten mag de hond mee.
Hoek van holland en ijmuiden zijn uren gewijs iets langer rijden. Maar zeer zeker niet te lang
Iedereen bedankt voor ons te helpen, nu gaat het nog moeilijk worden om een plaats uit te kiezen. En dit terwijl we zelf geen idee hadden waar we terecht konden.
Voor zover ik weet mag de hond bij dishoek en al de andere Walcherse stranden die ik noemde overal wel mee naar binnen. Op de paviljoenen sowieso! En dat zou ik je echt wel aanraden, heerlijk!
Ik kom zelf van Oostkapelle, dat is ook mijn favoriet. Niet te breed strand, zoals op vrouwenpolder, niet zo veel paalhoofden als op dishoek en Zoutelande en ook niet extreem druk. En ook leuk duin en bos om mee te nemen in je wandeling.
Tussen Katwijk en Noordwijk mogen het hele jaar door de honden los op het strand.
in Katwijk parkeer je gratis, in Noordwijk betaald, de meeste honden sites geven Noordwijk als adres maar het is goedkoper om naar Katwijk te rijden. Dit is wel het meest bekende hondenstrand en met mooi weer op zondag vaak enorm druk.
Bij de strandtenten zijn ze goed ingespeeld op honden, waterbakken aanwezig.
Veel plezier vandaag!
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-15 07:34
Van de foto's die ik vind op Google gaat mijn voorkeur ook uit naar de walcherse stranden, zoals je oostkapelle beschrijft Is dit wel iets waar mijn vriend en ik zich beide in kunnen vinden. Zeker aangezien ik liever bos heb en hij zee/strand. Kunnen we beide combineren
Ik vermoed dat oostkapelle ook bij de walcherse stranden hoort en de hond hier dan ook op plaatsen mee binnen mag? Als dit zo Is vermoed ik dat onze keuze gemaakt Is als het makkelijk te bereiken valt met de auto.
Ookal zijn we zeker van plan om de rest ook eens te verkennen (Met of zonder hond tegen dan). Iedereen oprecht bedankt voor alle advies en we zullen de andere stranden zeker ook eens gaan bezoeken
Zal zo Katwijk ook eens opzoeken. Het plezier van de hond Is en blijft het belangrijkste aangezien dit ook wel eens een van zijn laatste strandwandelingen kan worden...
De beslissing Is gemaakt. Vandaag Gaan we naar oostkapelle. De andere stranden zullen We zeker ook wel eens uittesten
Delphi2003
Geplaatst: 11-04-15 08:24
Erkemeder strand In zeewolde, en het restaurantje is nog goed ook, waterbakken aanwezig en iets om je hond aan vast te maken bij de meeste tafels Het is een camping dus je moet wel parkeer geld betalen maar het is de moeite waard, meerdere kleine strandjes, veel mensen met honden en je kan er ook nog leuk een weekendje weg
Knakker
Geplaatst: 11-04-15 08:33
Zeewolde is wel leuk, maar niet echt aan zee natuurlijk. Voordeel is dan wel weer dat het gewoon zoet water is en niet dat zoute
Knakker
Geplaatst: 11-04-15 08:33
GUSTIxBILL schreef:
De beslissing Is gemaakt. Vandaag Gaan we naar oostkapelle. De andere stranden zullen We zeker ook wel eens uittesten
Zoals 2 boven mij al zeiden. Veel plezier vandaag!!
Jaan81
Geplaatst: 11-04-15 08:53
GUSTIxBILL schreef:
Leuk! Ik zou je willen aanraden dan je auto te parkeren aan de strandweg, dan kan je gelijk het bos in en zo strand oplopen bij overgang Lage Duintjes. Ik zou dan op strand naar links lopen, dan kan je er na de paalhoofden weer af en kom je door t bos langs kasteel westhove. Mooi bos is het daar!
Heel veel plezier!
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-15 09:51
Dank je wel, zullen dat zeker doen En al de rest ook bedankt voor alle tips We zullen ze zeker allemaal wel een keer uittesten
booster
Geplaatst: 11-04-15 10:04
Oost kapele is een hondenstrand voor heel het jaar. Ben er vorig jaar geweest met 2 honden. Ik vond het een schoonstrand en ben geen drol tegen gekomen. ( mensen ruimen het meteen op. )