Hoi 
Ik ben in februari naar Tunesië op vakantie gegaan, meerbepaald vlakbij Sousse, dus over Djerba kan ik je niet veel vertellen. Dat was voor de aanslagen in Tunis, maar als je reisbureau of het officiële reisadvies je verzekert dat het veilig is zou ik me niet te veel zorgen maken.
Qua veiligheid is het op straat (overdag, 's nachts zou ik me daar niet aan wagen) best veilig, je mag natuurlijk de nodige nieuwschierige blikken en opmerkingen van de lokale bevolking verwachten. Wees op je hoede voor zakkenrollers en houdt je waardevolle bezittingen in een afgesloten tasje. En trap niet in de listige straatventers truken à la 'hey ik werk in het hotel waar jij verblijft, ik zal je de stad even laten zien', waarna je in een of ander achterbuurt winkeltje belandt en ze ellenlange uitleg over hun o zo mooie tapijten geven
Je zult constant aangesproken worden om iets te kopen, negeren werkte voor mij het beste om er zo snel mogelijk van af te geraken. Ondanks dat is de bevolking heel vriendelijk en behulpzaam als je hen de weg vraagt, en zijn ze ook geïnteresseerd in je afkomst.
Ons werd afgeraden zomaar foto's van de lokale bevolking te nemen, ook foto's van openbare gebouwen nemen is blijkbaar verboden, dus ik durfde dat niet aan, maar ik denk dat de meeste mensen het wel ok zullen vinden als je hen even waarschuwt.
Als je je verplaatst, vermijdt dan de taxi's! die persen je af waar je bij staat, vragen zo even het driedubbele van de waarde. of laat je eerst goed informeren over gangbare waardes. de bus is spotgoedkoop en regelmatig, alleen weet je nooit precies wanneer er eentje is, stiptheid dat kennen ze daar niet. Ook de gedeelde taxi's (Louage) zijn handig en niet duur als je naar een bepaalde stad wilt, dan stap je in de louage met jouw bestemming en wacht tot de wagen vol is.
vergeet niet er ook van te genieten! Tunesië is een fantastisch mooi land.