Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:44

Ghostattack schreef:
Die ticketveiling staat nu al op 70 euro :') Anwb ga ik even checken!

Hoop dat die mondkapjes regel eraf is inmiddels, want was eigenlijk niet van plan om overal weer met zo'n ding rond te lopen -O-


70 euro voor 2? Volgens mij zijn losse kaartjes tegenwoordig rond de 50 a 60 euro.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:16

Ik ben gisteren naar Phantasialand geweest *\o/* Was onwijs gaaf! Mooi park, wel veel gedesoriënteerd gevoel haha. Taron was mijn favoriet!

Het was mega rustig (langste was 30-45 min wachten voor Taron) en we hadden fantastisch weer. Wel ijskoud gehad door de River Quest :')

Iemand hier ervaring met Walibi Belgium? Moeite waard? Walibi in Nederland heeft totaal geen sfeer dus dat verwacht ik in België ook niet. Maar qua attracties wel leuk?

Wij zijn wel echte daredevils. Dus als iemand tips heeft voor een leuk park :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:05

Walibi belgie lang geleden geweest vond het iets beter dan nederland.

Phantasialand maandag was heel erg rustig. Langste wachten was bij de fly 10 hele minuten hihi. Gelukkig voor mij omdat ik op de draaimolen en de ijsshow na nergens in mocht ivm wond. En we mijn oude dametje meehadden ook. Ik ben na een halve dag in de camper gaan slapen. Gv heeft daarna nog twee keer de fly gedaan.bom.te zien gaat die zo soepel en elegant. En de aankleding is zo mooi ook.

Zijn favoriete baan nu de fly met taron als tweede. Die klinkt zo gaaf en is leuk om bij te kijken ook.

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:26

Ik vond Walibi Belgium de moeite waard. Zeker nu met Kondaa. Het klinkt ook echt suf maar wij vonden Plopsa de Panne ook leuk. Ride to happiness is daar echt fantastisch!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:52

Kondaa is heel cool maar verder is het echt een sfeerloos park met matige attracties. Het meeste ken je wel al zeg maar. En service en eten vond ik niets.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:33

Wij gaan met koningsdag weer naar Phantasia <3
Wordt de eerste keer voor mijn zusje van 10

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:04

L_iek schreef:
Ik vond Walibi Belgium de moeite waard. Zeker nu met Kondaa. Het klinkt ook echt suf maar wij vonden Plopsa de Panne ook leuk. Ride to happiness is daar echt fantastisch!

Plopsa klinkt niet echt als iets voor ons :P Heb de website met attracties even bekeken maar word er niet direct enthousiast van.

Zaten wel te denken aan Bobbejaanland en Toverland, maar volgens mij beiden ook niet mega groot en maar enkele echte grote attracties

Edit: Zie dat Bobbejaanland inmiddels flink heeft uitgebreid qua coasters! Ben er ooit 15 jaar geleden geweest volgens mij :+

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:37

Ghostattack schreef:
L_iek schreef:
Ik vond Walibi Belgium de moeite waard. Zeker nu met Kondaa. Het klinkt ook echt suf maar wij vonden Plopsa de Panne ook leuk. Ride to happiness is daar echt fantastisch!

Plopsa klinkt niet echt als iets voor ons :P Heb de website met attracties even bekeken maar word er niet direct enthousiast van.

Zaten wel te denken aan Bobbejaanland en Toverland, maar volgens mij beiden ook niet mega groot en maar enkele echte grote attracties

Edit: Zie dat Bobbejaanland inmiddels flink heeft uitgebreid qua coasters! Ben er ooit 15 jaar geleden geweest volgens mij :+


Toverland is inderdaad nog niet heel groot maar zeker wel heel leuk! Met Halloween is heel erg gaaf trouwens, aanrader! :)

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:41

@Ghostattack, snap ik wel. Wij gaan alleen voor Ride to happiness :')

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:43

Hmm ja ik ben naar Cedar Point geweest dus de meeste coasters in Europa zijn echt... lame _O-

Taron in Phantasialand is de eerste die me deed verbazen. Die was echt heel goed.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel naar Energylandia, dat park heeft een groot aantal coasters die ik nog moet afvinken :))

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:42

Man, wat wordt ik weer jaloers op al die pretparkverhalen. Maarja, we gaan over een paar weken al op vakantie, dus voorlopig zal een pretparkbezoek er wel niet van komen. Dat wordt eerder na de zomervakantie. Wellicht binnenkort maar eens een middagje Drievliet doen, daar kan ik op de fiets heen. Heb ik toch nog iets van een pretparkbeleving :P

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:44

Heeft iemand hier een idee of een dagje Disneyland goed te combineren is met een weekend Parijs?
Of kun je dit beter los doen.

Zebraatje
Berichten: 140
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:48

Josien_ schreef:
Heeft iemand hier een idee of een dagje Disneyland goed te combineren is met een weekend Parijs?
Of kun je dit beter los doen.


Wij zijn in september 2 dagen naar Disney geweest en 1 dag naar Parijs. Dat was prima te combineren, dus andersom vast ook.
Met de trein/metro is het ongeveer 45 minuten tussen Disney en Parijs.

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:02

Ghostattack schreef:
Hmm ja ik ben naar Cedar Point geweest dus de meeste coasters in Europa zijn echt... lame _O-

Taron in Phantasialand is de eerste die me deed verbazen. Die was echt heel goed.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel naar Energylandia, dat park heeft een groot aantal coasters die ik nog moet afvinken :))


Energylandia stond bij ons ook op de planning. Stellen we een jaar uit ivm onze aankomende trip naar Amerika.

Aankomend weekend ga ik naar Disneyland Parijs. Zin in <3

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:35

Wij zitten eraan te denken om binnenkort een keer naar Phantasialand te gaan. Paar weken terug zijn we naar Disneyland Parijs geweest, maar de grootte van het park viel ons toen heel erg tegen. We dachten dat het veel groter zou zijn. Ik denk dat de Efteling nog groter is (excl Disney studio's)? Anyhow om een tweede teleurstelling te voorkomen zat ik nu even op Maps te kijken hoe groot Phantasialand is en op basis daarvan ziet er heel klein uit :o Aangezien het wel een aardige rit is (ruim 2 uur): is het de moeite waard om daar naartoe te rijden?

Wij houden vooral van achtbanen of soortgelijke thrill rides, maar vinden het ook leuk om wat rustigere attracties tussendoor te doen. Toen we in Disney waren zaten helaas zowel SpaceMountain als de Rock and roll ride dicht (laatste ivm verbouwing voor Marvel), dat was wel echt balen..

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:42

Doen! Phantasialand is echt een onwijs tof park, daar vermaak je je wel. Het is inderdaad erg klein omdat het dicht op elkaar gebouwd is. Dat maakt het park juist zo fantastisch. Je kunt er bijna verdwalen omdat de paden onder/door attracties lopen.

1 van mijn favoriete parken tot nu toe :j

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:43

Alleen voor Taron is Phantasialand al fantastisch!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:47

Phantasialand is veel kleiner kwa oppervlakte dan disney. Maarvoor achtbaan liefhebbers wel veel te doen.

Pas zijn we heel verrassend in bobbejaanland geweest. Lang heel lang geleden al eens geweest als gupie. Nu meer een ach we zitten in de buurt. Ivm rolstoel en begeleider mogen we gratis naar binnen :)) alleen de hond en het parkeren is betaald, gv heeft zichzelf getrakteerd op 5 keer fastpass toegang maar. wat kan er dan misgaan als het zo tegenvalt als de recenties zeggen.

Maar het is echt de moeite waard. Tof parkje nog steeds zo om het meertje heen. Een paar pittige nieuwe achtbanen, het baantje waar ik in durfde en mocht was draaien draaien en nog eens draaien. En helaas twee rondes, burp.

Afwijkend aan andere parken het personeel is aardig op leeftijd.sommigen zien er uit alsof ze meneer Bobbejaan zelf hebben gekend nog. En zouden zeker in nederland niet meer werkzaam zijn in een park. Brandschoon, leuk aangelegde perkjes. En het was op een doordeweekde dag niet druk. Een paar schoolklassen en dat was het. De daggoed volgemaakt ook. Omdat het zo compact is was het voor rolstoel ook goed te doen, geen enorme afstanden af te leggen.

Voor ons voor herhaling vatbaar zeker.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:53

De oppervlakte van Phantasialand is niet heel erg groot, maar het is zeker ook niet klein. Vooral in het begin wordt van elke centimeter efficiënt gebruik gemaakt, waardoor er veel (grote) attracties zijn. De achtbanen vond ik daar geweldig. En de waterattracties ook trouwens (vooral doen als het een warme dag is, ik kwam er behoorlijk nat uit :P ) De thematisering vond ik ook leuk.

Iemand al in dat nieuwe deel geweest, Rookburg? Dat werd nog gebouwd toen wij er waren.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:56

Ja ik, heel mooi thema! Alsof je echt in de Steampunk era rondloopt. Erg indrukwekkend. De achtbaan daar is ook heel vet!

Zeker op een warme dag in de water attracties gaan. Ik had geen enkel droog kledingstuk meer aan, ik overdrijf niet maar ik had net zo goed met kleding in een zwembad kunnen springen :') Zo doorweekt was ik.

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:56

JoT schreef:
De oppervlakte van Phantasialand is niet heel erg groot, maar het is zeker ook niet klein. Vooral in het begin wordt van elke centimeter efficiënt gebruik gemaakt, waardoor er veel (grote) attracties zijn. De achtbanen vond ik daar geweldig. En de waterattracties ook trouwens (vooral doen als het een warme dag is, ik kwam er behoorlijk nat uit :P ) De thematisering vond ik ook leuk.

Iemand al in dat nieuwe deel geweest, Rookburg? Dat werd nog gebouwd toen wij er waren.


Dat is fantastisch! Echt heel mooi aangelegd.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:58

Duidelijk haha, we gaan een dagje plannen :D Dank jullie wel!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:59

Ghostattack schreef:
Ja ik, heel mooi thema! Alsof je echt in de Steampunk era rondloopt. Erg indrukwekkend. De achtbaan daar is ook heel vet!

Zeker op een warme dag in de water attracties gaan. Ik had geen enkel droog kledingstuk meer aan, ik overdrijf niet maar ik had net zo goed met kleding in een zwembad kunnen springen :') Zo doorweekt was ik.


Ik kreeg een volle golf water over me heen in de River Quest, in vergelijking daarmee is de Pyranha een braaf roeibootritje :D Ik heb ook de hele rit verder de slappe lach gehad.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:36

JoT schreef:
Ghostattack schreef:
Ja ik, heel mooi thema! Alsof je echt in de Steampunk era rondloopt. Erg indrukwekkend. De achtbaan daar is ook heel vet!

Zeker op een warme dag in de water attracties gaan. Ik had geen enkel droog kledingstuk meer aan, ik overdrijf niet maar ik had net zo goed met kleding in een zwembad kunnen springen :') Zo doorweekt was ik.


Ik kreeg een volle golf water over me heen in de River Quest, in vergelijking daarmee is de Pyranha een braaf roeibootritje :D Ik heb ook de hele rit verder de slappe lach gehad.


Mijn vriend geloofde niet hoe nat je daarin wordt. Dus ik ben er met hem ingeweest. Ik was dus weer doorweekt, letterlijk alles was nat :j Helaas ook mijn medicijntas, dat vond ik wat minder.

En verder, Phantasialand is een fantastisch park niet groot, maar je hebt genoeg te doen! Vooral als thrill liefhebber :)

Het nieuwe gebied Rookburgh is echt waanzinnig :D

De vroegere Temple of the Night Hawk is nu een 4d achtbaan. Temple of the Night Hawk vond ik heel erg saai, maar nu het met die 4d is, vind ik hem opeens leuk!
Ik zou die zeker meepakken omdat z'n toekomst onzeker is, zeker nu het naastgelegen Hollywood Tour en Doolhof (Weet de naam niet meer) voorgoed zijn gesloten. Gerucht gaat dat daar een nieuwe attractie of zelfs gebied komt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:37

Rookburg beviel hier geloof ik wel. Als alleen kijker is het ook zeer de moeite waard zowel de aankleding als de achtbaan hoe die overal doorheen kronkelt

River quest is hier nat tot de laatste vezel kleren altijd