Vietnam, Laos of Cambodja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LouB

Vietnam, Laos of Cambodja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 21:48

Komende zomer gaan we voor de derde keer met de backpack richting Azië. Dit jaar wordt het onze huwelijksreis!

We vliegen wederom op Bangkok en willen opnieuw een deel Thailand doen, omdat dit afgelopen jaar erg goed is bevallen. Aangezien we bijna 4 weken de tijd hebben en dus al eens in Thailand zijn geweest willen we het nu graag combineren met 1 van de omringende landen. We hebben ons al verdiept in Laos, Vietnam en Cambodja. Echter hebben we een luxe probleem en kunnen we niet kiezen!

Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen! Wat ons aanspreekt is met name natuur in combinatie met een stukje cultuur, vriendelijke bevolking, geen massatoerisme maar wel goed te bereizen en aangezien het toch onze huwelijksreis wordt liever niet heel basic!

Wie heeft er ervaringen met 1 van deze landen?

Sky

Re: Vietnam, Laos of Cambodja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:02

Ik heb vorig jaar vanuit Bangkok 2 maanden door Laos en Cambodja gereisd. Wat je zoekt is in beide landen te vinden. In Cambodja heb je natuurlijk Angkor Wat, dat is niet voor niks een wereld wonder. Erg leuke steden, maar ook wat minder toeristische plekken die zeker de moeite waard zijn. Verder vond ik de natuur in Laos mooier, maar dit heb je ook in Cambodja. Ze zijn trouwens in 3 weken prima te combineren denk ik. Prima te bereizen landen, er zijn je velen backpakcers voor gegaan :) .

Heb je specifieke vragen?

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:42

Sky schreef:
Ik heb vorig jaar vanuit Bangkok 2 maanden door Laos en Cambodja gereisd. Wat je zoekt is in beide landen te vinden. In Cambodja heb je natuurlijk Angkor Wat, dat is niet voor niks een wereld wonder. Erg leuke steden, maar ook wat minder toeristische plekken die zeker de moeite waard zijn. Verder vond ik de natuur in Laos mooier, maar dit heb je ook in Cambodja. Ze zijn trouwens in 3 weken prima te combineren denk ik. Prima te bereizen landen, er zijn je velen backpakcers voor gegaan :) .

Heb je specifieke vragen?

Ik ben wel benieuwd hoe je vanuit Bangkok gereisd hebt? We hebben natuurlijk niet heel lang en willen wel op een relaxt tempo reizen, dus willen een keuze maken tussen 1 van de landen.
Laos lijkt ons prachtig vanwege de natuur, maar we zien zo'n lange boottocht over de Mekong niet echt zitten. En vliegen is volgens mij alleen mogelijk op Vientane/ Luang Prabang? Wat was jou route door Laos?
En Cambodja spreekt ons natuurlijk aan vanwege de Angkor Watt (en de Killing Fields), maar wat zijn nog meer hoogtepunten die we niet zouden mogen missen? Op internet lees ik veel ervaringen van mensen die alleen Cambodja meepakken voor de Angkor Watt.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:48

Ik ben in alledrie de landen geweest. Persoonlijk zou ik niet voor Vietnam gaan. Laos en Cambodja zijn beide geweldig! In Laos kan je echt de bergen in en trekkingen doen, maar ook Luang Prabang is een geweldige stad! In Cambodja ben ik op Koh Rong Samloem geweest, mooiste eiland van mn hele reis. Sihanoukville vond ik niks, Phnom Phen viel ook tegen. 4 thousand islands heb ik helaas moeten missen maar hoor daar hele goeie verhalen over!!

Edit: voor Cambodja zou ik naar de eilandjes gaan, Battambang was ook wel leuk en de regio die grenst aan Laos schijnt heel tof te zijn. Angkor sowieso doen hoor!

Ik ben trouwens via Thailand in het noorden Laos in gegaan, om daar dr Gibbon Experience te doen (aanrader!!) en vervolgens met de slowboat naar Luang Prabang te gaan. Ik heb alleeb het noorden gezien omdat ik door wou naar Vietnam.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:56

Over Vietnam heb ik inderdaad al meerdere mindere verhalen gehoord, dus ik denk dat dat sowieso afvalt.

Over 4000 islands heb ik inderdaad ook positieve verhalen gehoord. We hebben ook al gekeken om vanuit BKK de nachttrein te nemen richting Pakse, vervolgens 4000 islands en zo af te zakken naar Cambodja en dan weer terug naar Thailand.

Hoe zit het trouwens met de veiligheid in Cambodja?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:13

Veiligheid is redelijk in Cambodja :j Zeker in de toeristische gebieden. Het wordt wel afgeraden op de bonnefooi het platteland in te gaan.

Zou het niet een idee zijn om Loas en Cambodja beide mee te pakken? Je kan vrij makkelijk via het noorden van Thailand Laos in en dan afzakken naar 4000 Islands om dan naar Angkor Wat te gaan en weer terug naar Bangkok?

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 15:05

Tutti_Frutti schreef:
Veiligheid is redelijk in Cambodja :j Zeker in de toeristische gebieden. Het wordt wel afgeraden op de bonnefooi het platteland in te gaan.

Zou het niet een idee zijn om Loas en Cambodja beide mee te pakken? Je kan vrij makkelijk via het noorden van Thailand Laos in en dan afzakken naar 4000 Islands om dan naar Angkor Wat te gaan en weer terug naar Bangkok?

Dat is inderdaad een goed idee, alleen willen we in Thailand ook nog een aantal dagen terug naar Phi Phi (vriendlief is daar afgelopen jaar op zn knieën gegaan, dus vandaar!). Dan wordt t een beetje krap denk ik!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:09

Jaa dat is inderdaad wel de hele andere kant op! Misschien iets voor de terugweg? Dus zegmaar eerst naar PhiPhi, dan in het westen van Cambodja de grens over, naar Angkor & 4000 Islands en dan richting Luang Prabang (in ben echt verliefd op die stad... <3) Vanaf daar kan je de slowboat (die is echt geweldig) naar Thailand nemen en vanaf de grens met een bus naar Chiang Mai.