Vakantie tunesie 2015; veilig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Vakantie tunesie 2015; veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:42

Hoi!

Samen met 2 vriendinnen heb ik een tijdje terug een 10 daagse vakantie geboekt naar Tunesie. We vertrekken 12 juli. Maar nu met die aanslag van laatst en nog wel meer dingen die spelen in tunesie, vraag ik me af of het wel veilig is om als toerist daar heen te gaan?
We zitten in een ultra all inclusive hotel in Hammamet.

Kan iemand mij er meer over vertellen, of heeft iemand ervaring?

Selena

Re: Vakantie tunesie 2015; veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:43

Ik ga 12 juli ook naar Tunesië met mijn moeder. Wij gaan naar Sousse.
Ik ga dit ook even volgen. :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:44

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:46

Mijn zusje heeft een vriend in Tunesië. De aanslagen zijn in de hoofdstad Tunis, en verder is er niks aan de hand volgens hem. In de toeristische plaatsen al helemaal niet.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:51

Selena schreef:
Ik ga 12 juli ook naar Tunesië met mijn moeder. Wij gaan naar Sousse.
Ik ga dit ook even volgen. :j

Misschien vliegen we wel tegelijk! haha

Dankjewel elanor, ik zal het in de gaten houden!

Ik had ook even gekeken waar die aanslag van vorige week was, en dat is wel een eindje bij Hammamet vandaan.
Maar ik zit ook een beetje in mn hoofd wat betreft excursies, dat is iets wat we toch wel graag willen. Nou weet ik niet wat het aanbod is, maar ik zou het jammer vinden als dat niet kan.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:17

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:03

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat er zelfs na de laatste rellen en overvallen in Tunis nog geen negatief reisadvies is.
Ik ben jaren geleden naar Tunesië geweest, wel na de Arabische lente. En toen was het ook al oppassen geblazen. Maar wanneer je in een leuk resort zit en houdt van lekker ontspannen aan het zwembad dat zit je goed op je plaats.
Tunis maar ook andere grote toeristische trekpleisters zou ik op dit moment (ook ivm IS) vermijden.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 20:06

Wij zitten wel een eindje weg bij Tunis, en zitten gewoon op een resort. We willen wel excursies doen, maar ik verwacht dat dit gewoon mogelijk is :) we zullen dan echt niet naar gevaarlijke gebieden gaan neem ik aan haha

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:10

Ik zou het niet eens durven en het erop durven vertrouwen, je weet maar nooit met die gekken IS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:15

Ik denk dat het wel veilig is hoor. Mijn vader gaat over twee weken. De familie die ik daar heb wonen zegt dat het niet bijster onrustig is (Maar ja, die wonen wel in een klein dorp), dus dat geloven we wel.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:20

Ik zou in ieder geval grote menigten dus toeristische trekpleisters vermijden. Toen wij er waren hebben wij de overnachting in de Sahara vlakbij de grens van Israël ook overgeslagen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:23

Yezzi schreef:
Ik denk dat het wel veilig is hoor. Mijn vader gaat over twee weken. De familie die ik daar heb wonen zegt dat het niet bijster onrustig is (Maar ja, die wonen wel in een klein dorp), dus dat geloven we wel.

Ik zou het er niet op gaan vertrouwen. Want dat weet je niet en je weet niet wat die gekken gaan doen.

Eerst dacht men dat het er ook veilig was en nou zijn de toeristen er vermoord..............

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 20:31

Vriendin van mij heeft die overnachting in de Sahara in november vorig jaar gedaan. Dat willen wij sws niet gaan doen.

Wat IS betreft, die gasten zitten overal.. Dus dan kan je straks nergens meer heen imo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:20

Ragdollcat schreef:
Yezzi schreef:

Ik zou het er niet op gaan vertrouwen. Want dat weet je niet en je weet niet wat die gekken gaan doen.

Eerst dacht men dat het er ook veilig was en nou zijn de toeristen er vermoord..............

Maar hoe groot is de kans dat het voor de tweede keer gebeurt? In Parijs was toch ook eenmalig? Bovendien is juni nog lang niet, er kan nog veel veranderen in die tijd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:23

Ik blijf het zeggen, het is een risico en als het risico er is dan zou ik het er niet op wagen, zeker niet in een Afrikaans land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:26

Tsja dat kan niemand natuurlijk voor je bepalen. Mijn vader gaat een weekje en het is belangrijk voor hem, hij heeft al twee jaar zijn familie niet gezien en met mijn opa gaat het momenteel niet erg goed. Dus ik begrijp volledig waarom hij gaat.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:37

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:40

ik was in 2011 naar Tunesië gegaan, echt vlak na die revolutie. Ik zat op het eiland Djerba en heb mijzelf niet echt onveilig gevoeld daar :n Weet niet hoe het nu is daar, maar als je naar enkel toeristische oorden gaat zal het wel meevallen

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:40

De all-in resorts lijken me alleszins veilig

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:41

Ja sowieso :j Maar excursies kan ik mij voorstellen dat bepaalde plekken afgeraden worden

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:20

Ik ben ik oktober een weekje in Tunesie geweest, in een resort in Sousse. Is ons toen prima bevallen. We zijn ook gewoon Sousse in geweest en dat was toen ook prima te doen. Ik denk zo lang je in de resorts blijft en de excursies doet die de reisorganisatie aanbiedt, dat het dan prima te doen is. Als het echt onrustig wordt in de toeristenoorden komt er wel een negatief reisadvies lijkt me.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:04

Coby schreef:
Ik zou in ieder geval grote menigten dus toeristische trekpleisters vermijden. Toen wij er waren hebben wij de overnachting in de Sahara vlakbij de grens van Israël ook overgeslagen.

De grens met Israël, zat je dan wel in het goede land ?
Ik denk dat Tunesië wel redelijk veilig is, voor zover je dat van welk land dan ook kan zeggen op dit moment. De aanslag van IS was dacht ik ook niet specifiek op toeristen gericht?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:06

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ Libië.... :o