Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hele vriendelijke mensen, mooie omgeving en veel te bezichtigen (al zijn het wel veel tempels
) Wel soms wat chaos, vooral in Bangkok, maargoed. In Thailand kan je héél goedkoop (en lekker) uit eten
En de eilanden zijn ook aan te raden, zeker als je even een paar dagen/week wat wil chillen op een strand enzo. Wij waren naar Koh Chang geweest
En daar moet je langer dan 3 weken heen, vind ik persoonlijk. Zuid-Afrika en China trekt ons niet zo. Curacao mij ook niet eigenlijk. Hebben liever iets in Azië of Zuid-Amerika.
), niet te koud (ga je weer wat lager zitten
) prachtige natuur en daar ben je wel even 3 weken zoet hoor
Genoeg te zien! 
(dat is sowieso in Azië of Afrika volgens mij)
Dat zou je ook nog kunnen overwegen. Tis wel een wereld van verschil, die 2 landen, maar zeker de moeite waard. Ohja en mocht je dit willen doen, dan zou ik NIET tijdens Ramadan dat doen
Dat is geen pretje in Dubai om daar te zijn tijdens Ramadan. Met 45 graden en je op de wc of hotelkamer op moeten sluiten om iets te kunnen drinken/eten. Heb dr ervaring mee

Alleen even checken hoe t zit met regenseizoen! Mooie cultuur, geweldige natuur, vriendelijke mensen en onwijs goedkoop. Ik ben afgelopen nov/dec geweest en vond de hitte in de steden slecht te doen, daarbuiten was het prima. Let wel op eventuele scams! En plan je 3 weken goed, want wij hadden aan dik 4 eigenlijk al niet genoeg 
Neonlight schreef:Als Zuid-Amerika je trekt, denk dan eens aan Bolivia. Of combineren met Peru, Machu Picchu ligt niet ver van de grens af. Bolivia ligt hoog, en daardoor een prettig klimaat. Qua veiligheid zit je daar net zo goed als in Peru of Thailand. Ik heb me daar niets onveiliger gevoeld in ieder geval. Sri Lanka vond ik qua veiligheid minder, maar het is ook al weer ruim 20 jaar geleden dat ik daar was, en toen was het noorden niet toegankelijk en waren er nog veel aanslagen (tamils), en ook overal wegafzettingen met zwaar geschut. Op eigen houtje kwam je er ook niet doorheen toen.