Reizen door Franrijk ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirteen

Reizen door Franrijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:59

Volgende maand gaan we met een mobilhome naar het zuiden van Frankrijk ... (richting Montpellier )

Omdat we dit nog nooit gedaan hebben ben ik nog op zoek naar allerhande info (sites) zoals :
- Payage hoe werkt het of hoe pak je het best aan ?
- routes
- Tips voor kids
- Kampeerplaatsen, wss mag je niet zomaar overal gaan overnachten ?
- GSM/mobil internet, best een kaart daar kopen ?
- Reiservaringen
- ...
Laatst bijgewerkt door Thirteen op 17-03-15 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Re: Reizen door Franrijk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:01

LZP -> BEU

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:07

ik weet wel een stop die je kan maken :D
in Tronget, midden Frankrijk, bij Le Bois de L'espau, geweldige plek!
uitzicht op de wilde kudde paarden, heerlijke rust, niets moet alles mag, heerlijk! :j
meer info kan via pb ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:09

bedoel je met mobile home een camper?
En bedoel je met payage ,peage?Met peage valt niet veel aan te pakken...kaartje trekken en na zoveel km kaartje er weer instoppen en je bankpas in het andere gleufje :+

Er zijn in dorpjes meestal gelegenheden om met een camper te staan.Vaak is dat gratis.Het is niet de bedoeling om daar weken te blijven staan uiteraard.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:10

Wij zijn twee keer met de auto naar Zuid-Frankrijk gereden en wij hebben niet de tolwegen genomen maar de Route Nationale (als ik het goed zeg ). Scheelt tolkosten en je ziet veel meer van de prachtige omgeving!
Voor de kids hadden we dvdschermpjes dus die hebben we niet gehoord, ze sliepen ook veel.

Verder geen tips, geniet ervan!

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:10

@JenW : Graag ! :)
@Geerke : Camper en idd peage , had ergens opgevangen dat je ook een soort kaart kunt kopen (?) waardoor je niet moet aanschuiven

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:13

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:23

Alcoholtesters zijn niet meer verplicht. Dat was twee jaar terug een poosje zo maar nu hoeft het niet meer ;)

Ik woon ik Frankrijk dus als je nog specifiek iets wilt weten. Wij hebben een mini camping maar mijn ouders willen geen campers op ons terrein jammer genoeg anders waren jullie Welkom geweest !

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:33

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:36

Tip: Camping Le Soleil in Argeles sur Mer :) Ik kwam daar als kind en het is zo leuk daar! Laatste keer was in 2008 en ik heb me toen goed vermaakt.

Daarnaast, met die peage. Zorg dat je altijd geld hebt voor noodgeval. Mijn oom en tante hadden beiden een creditcard die werd geweigerd tijdens het betalen _O- Het is dat wij achter ze stonden en wij contant geld hadden, anders konden ze dus mooi niet betalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:46

Alcoholtester is verplicht, maar nu komt het... Je krijgt geen boete bij afwezigheid ervan :+

Op de aire heb je vaak wel speeltuinen voor de kinderen, dus gebruik maken van de tolwegen heeft zeker voordelen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-03-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:50

Voor de peage is het "pasje" van de ANWB een echte aanrader... je hoeft niet in de rij te staan, je kunt door bepaalde poortjes zo doorrijden..aan het eind van de maand krijg je een rekening thuisgestuurd en wordt het bedrag van je bankrekening afgeschreven.....eenmalige aanschaf iets van € 7,50 en per maand dat je het "pasje"ook werkelijk gebruikt iets van 1,50..... Ik vind het ideaal!
Ik zie dat je richting Montpellier wilt gaan...er zijn daar leuke stadjes in de buurt om te bezoeken...wij hebben jarenlang een huisje gehad daar niet zo ver vandaan..bij het stadje Sommieres...oud klein ommuurd stadje, zeker op zaterdag, als de markt er is, de moeite waard om te bezoeken....
In juli is daar vlakbij ook een Jazzfestival in een oude steengroeve in het dorpje Junas....'s avonds...ontzettend sfeervol.. ook al hou je niet van jazz :D ... wij gingen er met onze kleine kinderen ( jaar of 5,6 waren ze toen)naartoe en die hebben zich geen moment verveeld.
Genoeg te beleven daar in het zuiden.........Op 14 juli overal bandido's e.d. met stieren en paarden door de straten, feesten, vuurwerk.........
Laatst bijgewerkt door Lightielight op 17-03-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:52

Je kunt ook even op internet zoeken hoe je tolwegen kunt vermijden, wellicht kun je alternatieve wegen pakken. Leuker rijden ook nog.
Verder heb je overal campings, even van de snelweg af en een camping zoeken in het plaatsje waar je bent.

Ik vind touren met een camper zelf zeer relaxt.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 22:21

Bedankt !

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:31

Als je de reis er naar toe al vakantie vind kan ik je zeker aanraden de Route National (aangegeven op de borden als RN) te nemen. Is een stuk leuker rijden maar duurt wel langer.

Leuke camper parkeerplaatsen vind je via France Passion
https://www.france-passion.com

Dingetje om rekening mee te houden. De meeste restaurants zijn tussen de middag open en niet 's avonds. In de toeristische gebieden zal dit wel iets anders zijn maar ervaring leert dat het eten meestal beter is in de locale restaurants (relais).

Internet:
De macdonalds heeft overal gratis wifi. Daarnaast zijn er vaak in grotere dorpen wel gratis wifi punten.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 17-03-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:33

Peage: zorg dat je een creditcard hebt.
Routes en allerhande tips: ANWB campinggids!!!! Zo handig :) Campings, routes, kaarten, bezienswaardigheden, tips, telefoon nrs, alles!
Telefoon: meestal is bellen binnen Europa niet heel erg prijzig meer. Ik zou denk ik niet speciaal een telefoonkaart daarvoor kopen, maar kan natuurlijk wel..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:39

misschien is de route national wel veel leuker met een camper.De tolweg is echt voor mensen die erg op willen schieten,ik weet niet hoe hard je mag met een camper?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:10

Tolweg vind ik idd de saaiste manier van reizen; mooi om van a naar b te gaan, maar je ziet veel te weinig van de omgeving. Maar goed, kan mij voorstellen dat als je jonge kinderen hebt dat je dan gewoon zo snel mogelijk van a naar b wilt :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:04

wat leuk dat je richting montpellier komt, daar "woon" ik. Ben er eind April weer.
Veel plezier met je trip!