In september ga ik samen met mijn vriend 4 weken op vakantie. We vliegen naar Maleisië en reizen dan in 2 weken door naar Singapore om vanaf daar te vliegen naar Australië. Hier blijven we ook twee weken en dan is het helaas weer tijd om naar huis te gaan.
Nu ga ik niet vaak zo lang op vakantie en heb dan altijd een zachte reistas met wieltjes gebruikt. Ik wil dit keer wel investeren in een betere bepakking, maar ik twijfel aan wat handig is.
Wat zouden jullie doen? En welke tassen zijn aan te raden dan? Budget ligt rond de 100,- of zou dat meer moeten zijn?
Op kofferstunter.nl hebben ze goedkope maar goede koffers en tassen. Ik heb met een backpack gereisd. Achteraf gezien had ik graag iets op wieltjes gehad
Denk dat het heel persoonlijk is wat je het fijnste vindt. Vorig jaar twee keer op vakantie geweest met koffer en wat miste ik mijn backpack zeg! Met backpacks wel gaan passen wat het beste zit bij je. Mijne was bijv meer dan het dubbele van je budget, maar dat was wel degene die het fijnste zat. Vriendin van me was voor 100 euro goedkoper klaar
Ik vind backpacks persoonlijk erg fijn, maar zoals hierboven staat is het maar net aan jou wat jij zelf wil. Ik vraag me af wat je in Australië gaat doen? Twee weken is echt zo kort.
We 'moeten' naar een trouwerij Australië zelf trek mij veel minder dan Azië en mijn vriend heeft al eens 6 maanden de Oostkust (en midden) rond gereisd. De trouwerij is in Perth dus pakken we dan de westkust. We weten nog niet precies hoe, maar gezien zijn connecties wordt het misschien een auto huren/lenen oid. Dan kunnen we ook met een koffer uit de voeten, geen plannen om echt te backpacken dus.
Maar ja, als we later groot zijn staan er wel meer landen op de wishlist dus misschien is die backpack wel het meest praktische. Hoewel 200,- wel pijnlijk voor de beurs klinkt..
Je hoeft geen nieuwe te kopen, je kunt ook kijken wat er aan backpacks op marktplaats staat. Die dingen blijven vaak kwalitatief gewoon goed. Zonde van je geld.
Als je niet echt gaat rondreizen/trekken zou ik niet voor een backpack gaan, maar voor een zachte koffer op wielen. Deze zijn veel makkelijker in te pakken (je hoeft niet telkens al je zooi er uit te halen als je onderin moet zijn)
Je hebt gelukkig ook backpacks met een zijopening waarbij je dat probleem ook niet hebt
Yv_
Geplaatst: 16-03-15 15:13
Ik ben zelf echt van de koffers, ook met een rondreis. Maar ik heb ook nooit gebackpacked, altijd voorzien van (luxe) auto's en slaapplaatsen dus die koffer doet het prima
Radiostilte
Geplaatst: 16-03-15 15:28
Koffer
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-03-15 19:33
Ik zweer ook bij koffers. Altijd ellende met die backpacks omdat je altijd het onderste moet hebben, en je sjouwt je toch erg vaak een pleuris terwijl je met een koffer met wieltjes je gemakkelijker kunt verplaatsen. Wij hebben Eastpack tassen, 30 jaar garantie. Ik denk dat ze inmiddels al dik 100000 km gereisd hebben, we hebben ze sinds 2008 en ieder jaar gebruikt bij rondreizen over de hele wereld.
http://www.travelbags.nl/eastpak-tranverz-l-black.html zijn de tassen die wij hebben. Loeigroot, maar het voorste gedeelte kun je wegsnoeren. Express voor grote gekozen,, zodat je niet hoeft te passen en te meten maar alles van 10 meter afstand erin kunt gooien. Vol zitten ze nooit, want dan ga je zwaar over het gewicht heen. Fijne aan deze tassen is ook dat je nooit heel diep in je tas hoeft te zoeken, de 2 helften zijn niet gigantisch diep zodat je alles op zijn kop moet zetten om het onderste eruit te halen. Op onze reizen leven we ook uit de koffer, doorgaans maar 1 a 2 nachten op dezelfde plek.
Ik mag de backpack van een vriend lenen. Ik wil hem sowieso eerst eens passen en als ie goed hangt dan denk ik dat ik die mee neem als proef. Scheelt dat ik dan deze keer mn budget voor de tas aan overnachtingen uit kan geven :p en meteen kan testen of het wel of niet handig is. Nu vriendjelief nog een tas als bovenstaande aanpraten en we hebben een uitgebreide testcase
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-03-15 21:56
Onze tassen zijn nu uitgeleend aan schoonouders, had ze je ook met alle liefde laten uittesten op jullie reis, maar helaas is september ook net de tijd van het jaar dat wij aan het reizen zijn.