Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wubwub schreef:Sowieso kijken op http://www.yardandgroom.com
Ik kan even navraag doen bij mijn broertje, die heeft een beste tijd op zo'n plek gewerkt.
Darah3 schreef:Ik zou het hier eens vragen: [HK] Australië 2011
Zitten flink wat bokkers die nuttige tips kunnen geven!
Barramundi schreef:Ik ben een van die bokkers die op een (groot) cattlestation in the Northern Territory gewerkt heeft. Een super ervaring, kan het iedereen aanraden!!![]()
Maar.... Ik weet zeker dat op het bedrijf waar ik gewerkt heb, ze geen tijd vrij kunnen of willen maken voor een schoolopdracht. Daar was het gewoon van zonsopgang tot zonsondergang keihard bikkelen en tegen de tijd dat je gegeten en gedoucht hebt, val je om en de volgende ochtend rond 04:00 gaat de wekker weer.
Ook heb ik op een polostal in WA gewerkt, daar was ik dan wel 1 dag per week vrij. In die tijd zou je dan met je school opdracht bezig kunnen zijn, maar dat was echt puur paarden en geen cattlestation zoals je in je OP aangeeft.
Wat je kunt proberen is WWOOF, daar zoeken ze vaak mensen die een paar uur per dag willen werken. Alleen krijg je dan meestal niet betaald, maar is het tegen kost & inwoning. Ik weet niet of dat iets zou kunnen zijn? En geen idee wat voor soort bedrijven daarbij aangesloten zijn, ik heb dat zelf nooit gedaan.
yrsa_karlijn schreef:Ik neem aan dat je op Stoas zit, hou goed in de gaten dat je waarschijnlijk veel zelf zal moeten uitvinden. Ik kan je niet helpen aan ervaring wat betreft werken op een ranch, maar ik weet wel iemand die nu op Stoas zit en zelf ook bs21 heeft ingevuld met het opzetten van een kuikenbroederij ergens in het oostblok. Mocht je zijn naam willen kan ik je wel helpen en misschien heb ik ook wel ergens een mail adres van hem.
Babeth schreef:Ik weet niet of je de tijd gaat hebben op een cattle station. Ik heb ook op een station gewerkt in Australie, maar dat is echt van zonsopgang tot zonsondergang keihard bikkelen. Daarna ben je doodop.
Ik denk ook niet dat cattle stations op extra "werk" zitten te wachten. Je zou via wwooff wat kunnen benaderen misschien.