Budget vakantietips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sparkles

Budget vakantietips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:17

Ik wil samen met een vriendinnetje van de zomer graag op (strand)vakantie, maar we zijn beiden arme studentjes en zijn dus op zoek naar een zo goedkoop mogelijke vakantie! Wie heeft tips voor websites/ goedkope reizen/ goedkope appartementen/ hostels etc.? :D

Katja

Re: Budget vakantietips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:23

Holiday Guru en Ticketspy zijn erg de moeite waard om in de gaten te houden. Ze hebben regelmatig goedkope aanbiedingen.
Kijk wel even na of het hotel/appartement een beetje redelijk reviews heeft bijvoorbeeld op TripAdvisor.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:46

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:48

Vorig jaar heb ik via actie van de dag een tent voor 100 euro in italie tickets erbij voor 114 retour voor 2, hebben nog wel een extra koffer erbij gedaan voor 60. We zaten vlak bij Venetië en met de camping gelijk aan het strand.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:59

Tentje en kookstelletje mee, lekker kamperen en zelf koken.
Leuk en goedkoop! :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:06

Bulgarije is een goedkoop vakantieland. Verder heb je nog de vrij nieuwe website srprs.me, is redelijk goedkoop en je weet niet waar je heen gaat van tevoren. maar ik weet niet of dat wat voor je is :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:20

Letland. Waarschijnlijk niet een land waar je aan zou denken maar het is daar echt fantastisch en in mijn ervaring 's zomers echt heerlijk.

Er zijn ook erg mooie stranden! Bijvoorbeeld Jurmala, dat ligt ook nog eens dicht bij Riga wat een heel erg toffe stad is. Als je bereid bent een stukje buiten de stad te zitten dan heb je al een degelijke hotelkamer voor 35 euro per nacht (edit: soms al voor 30,- in een double room, dus met z'n 2en). Vliegen is maar 2 uurtjes en ook niet zo heel duur.

Anders heb je natuurlijk ook nog http://srprs.me/
Daar hoor ik ook hele goede verhalen over!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:24

Ik weet niet wat je budget is? Ik boek altijd via Sunweb. Vorig jaar voor 554,- p.p. naar Spanje geweest, midden in het centrum, 5 min lopen van het strand. Incl vliegreis en busje die je naar je hotel brengt en terug weer naar het vliegveld. Hier zat trouwens ontbijt en avond eten bij in! En er was ook nog een zwembad bij het hotel.

Ik kan je de naam van het hotel eventueel wel geven. De kamer waren niet groot, maar savonds en overdag waren we toch bij het zwembad, strand, terrasjes. 45min rijden naar Barcelona en er is in het plaatsje een trein waar je volgens mij voor 7,- naar Barcelona kan.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:08

Je kunt op iemands huisdieren passen aan huis, dan heb je gratis onderdak. Via www.mindmyhouse.com bijvoorbeeld staan leuke oppasadressen. Je moet wel van dieren houden natuurlijk en wat aandacht aan ze geven. Wij hebben er zelf hele goede ervaring mee.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:50

Thanks voor alle leuke tips!!!

@ Meikje daar heb ik zelf nooit aan gedacht, maar dat lijkt me ook erg leuk idd!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:56

Ryanair kan soms heel goedkoop zijn, kun je even in de gaten houden dus.
Lanzarote hoeft niet duur te zijn qua accomodatie.
Voor 200 pp had ik vlucht retour en appartement.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:52

Ik had gezien dat er in Manilva een oppas werd gezocht voor twee labradors, de wijk waarin ze zitten is volgens mij vlakbij het strand. Dan heb je ook een strandvakantie! En misschien kunnen wij wel op bezoek komen, want we zitten deze zomer (ook via die website) daar vlakbij :) We vliegen naar Malaga, als je op tijd boekt is dat echt goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:18

Sites als srprs.me zou je eens kunnen bekijken. Verschillende soorten vakanties maar dan wel met een onbekende bestemming.

Verder ligt het aan de tijden waaraan je gebonden bent. Kan je net buiten het hoogseizoen weg? Ik ben vorige zomer nét buiten het hoogseizoen (half juni) naar Tunesie geweest. Was een week voor 250 euro per persoon ofzo, all inclusive in een luxe resort :)