Absoluut, ik ben in de omgeving van novo mesto geweest als ik het goed schrijf. Maar ook Ljubljana is erg mooi.
Anoniem
Geplaatst: 13-03-15 14:47
Jaaaaaaaa, het is echt een gaaf land! Wij zijn vorig jaar in de buurt van Tolmin geweest! Prachtige natuur, je kan er echt heel mooi wandelen. Meer van Bled en meer van Bohinj zijn super om te zien. Daarnaast is Ljubljana een leuke stad (kasteel bezoeken!) en we zijn ook vanuit Slovenië een dagje naar Venetië geweest
Het meer van Bled is erg mooi! Vroeger daar op de camping gestaan en ergens daar in de buurt zat destijds een tentje waar je echt heerlijk vis kon eten. Vers uit de rivier
Slovenië is een zalig vakantieland. Wij hebben gekampeerd aan het meer van Bled, en van daar uitstapjes gedaan. De wegen zijn er erg goed en de afstanden relatief klein, leuk rondrijden daar.
Wat volgens mij zeker de moeite waard is: - Ljubljana : een vrij kleine stad (toch zeker voor een hoofdstad), maar heel mooi en gezellig. Ook goedkoop om te eten!
- Rond het meer van Bohinj kan je heel mooi wandelen. Vlakbij is de Savika (of zo iets) waterval, ook mooi. Wel vooral de moeite als je in het begin van de zomer gaat, wij waren er in september na een lange droge periode, dus de waterval was nog maar een klein stroompje. Je kan vlak aan het meer ook de kabelbaan nemen op de berg Vogel, van daarboven heb je een prachtig zicht op het meer en de bergen errond. Daarboven kan je ook nog mooi wandelen.
- De grotten van Skokjan. Dit zijn niet de bekendste grotten van Slovenië, maar naar t schijnt wel de mooiste. Wij vonden ze in ieder geval prachtig om te zien.
- Lippica zeker doen! Wel op voorhand even kijken op welke dag je best kan gaan, op sommige dagen kan je een kleine show van de paarden zien, op andere dagen kan je een training bijwonen.
- Kranska Gora : bergpas met een 50-tal haarspeldbochten. Een hele mooie autorit, onderweg gezellige berghutjes om iets te gaan drinken. Wij zijn langs daar de weg terug naar huis aangevat.
- Piran aan de Sloveense kust is naar t schijnt ook heel tof, maar zo ver zijn we niet geraakt.
Leuke tips! Heb er zo'n zin in!! We gaan eerst in een boomhut op een glamping en daarna naar de kust, vlakbij Piran. Een dag naar Venetië gaan we ook doen, lijkt me fantastisch!
Zijn er eigenlijk ook IJslandse paarden ergens daar? Vast niet, maar vragen mag, toch?
Jazeker, vlakbij Bohinj: http://www.ranc-mrcina.com/ang/ Ik heb er toen een rit gepland, helaas zijn we toen eerder terug naar huis gegaan, maar de paarden zagen er super verzorgd uit en liepen heerlijk buiten. Schitterende omgeving ook
Slovenië is prachtig, zou er graag nog eens naar terug gaan
Jaa ik vind Slovenië ook erg leuk, ben er vorig jaar geweest (op camping Menina) en dit jaar gaan we ook weer. Ga samen met mijn vriend. Ik vond zelf de kustplaatsjes heel erg leuk, Piran enz. En ja, prachtig land.. Wij hebben daar ook paardgereden, scooter gehuurd daar bij de kust en beetje rond getoured, bellyyakken (ofzo) was vooral heel erg leuk.. Oja en Flosfest, als je een beetje van feestje houdt zeker heen gaan! Spelen Sloveense bandjes enzo, erg leuk