Fotoverslag van mijn reis door Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Fotoverslag van mijn reis door Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:27

Vanaf november 2013 ben ik een jaar lang door Australië gaan reizen.
Ik had net genoeg gewerkt om een vliegticket, een visum en een trainingscursus(met baangarantie in de outback) te kunnen betalen, voor de rest compleet platzak een nieuw avontuur tegemoet!

Ik heb altijd al veel en ver gereisd, echter nog nooit helemaal in mn uppie, vandaar ook Australië, een veilig en engels sprekend land. Waar ik natuurlijk ook naar toe wou gaan om de cowgirl uit te hangen:D
En hoé dat gelukt is:) Naast veel werken ook nog 2 maanden gereisd en bijna alles kunnen zien.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:)

De route die ik heb gedaan, veel van deze lijnen tussen Roma, Sydney en Brisbane heb ik meerdere malen gedaan maar het werd wat te rommelig op het plaatje.
http://nl.tinypic.com/r/34j23pu/8

Heel moeilijk om een selectie te maken maar vooruit,
Afbeelding
Natuurlijk het opera gebouw en de harbour bridge. Ik vloog aan op Sydney dus ik heb eerst een paar dagen rond kunnen kijken de deze metropool en bij kunnen komen van de Jetlag. Later ben ik hier ook naar terug gekomen om oud en nieuw te vieren. Dit deed ik op de zeiljacht van vrienden die rond de wereld aan het zeilen zijn, echt een wereldfeest met fantastisch vuurwerk!

Afbeelding
Mijn eerste werkplek! Dit is de homestead, 40 KM ten noorden van het dorpje Injune, Queensland.
Een veehouderij van 17.000 hectare. Ze hielden hier Brahmans voor de vleesproductie. Ik was hier hun enige werknemer en ging eigenlijk elke dag op mijn eigen houtje met de 4x4 het gebied in met een kettingzaag (Ik ben een bosbouwer :Y) ) materiaal om hekwerken mee te fiksen en vooral veel waterflesjes!

Ook het hoeden van de 800 stuks vee (+de kalveren) over zo'n groot gebied is onwijs tof.

Afbeelding
Vlak voordat we dan een grote "muster" hadden ging ik altijd de honden trainen:)

Afbeelding
Na 5 maanden daar gewerkt te hebben had ik genoeg gespaard om lekker op reis te gaan! Dit deed ik samen met een vriend van me die voor die tijd ook de wereld aan het rondzeilen was. Auto gekocht en gaan! Dit is in park kosciosko (Zo spel je het niet:}) Hier hebben we een 3 daagse trek gedaan te voet om de hoogste 4 pieken van Australië te beklimmen! Erg koud en érg zwaar:)

Afbeelding
Daarna naar Melbourne gegaan en de boot gepakt naar Tasmanië om daar ook in 1 week het eiland te zien. Ik vond het daar nog wel het allermooiste, ongerepte natuur, regenwouden, rust en stilte:D

Afbeelding
Raaf op een auto met Cradle mountain op de achtergrond

Afbeelding
En zo deden we dat dan, ergens van de weeg af rijden, een bospad in of een verlaten onderhoudsweg, tentje opzetten, potje koken, kampvuurtje bouwen en een wijntje drinken:)

Afbeelding
Via de Great Ocean Road naar Adelaide, hier de twelve apostoles.

Afbeelding
Wilde Koala's zie je niet zo snel maar we hebben ze gevonden!

Afbeelding
Dwars door het midden naar het noorden! it is Kata Tjuta, ligt op een paar kilometer afstand van Uluru af maar vond ik eigenlijk nog spectaculairder. Er loopt zelfs een waterstroompje door heen, midden in de woestijn!

Afbeelding
Hier hebben we heel veel KMs van gezien:P Dit is de Tanami Desert

Afbeelding
De Bungle Bungle in de Kimberley, voor een geologie/geomorphologie nerd als ik mega interessant (Net als veel andere dingen in Australië trouwens, Zoals de Wilpena pound. ben ik ook geweest alleen zo veel foto's passen er niet in dit topic!)

Afbeelding
De laatste 3 maanden heb ik in de tropen gewerkt, in het Daintree rainforest.
Een vriend die ik bij mijn eerste baantje heb leren kennen had hier zijn eigen stuk land gekocht en had nog iemand nodig om het te beheren, waar ik natuurlijk geen nee tegen zei! Ik had hier mn eigen paard, honden, auto én schuur. Ik zat er 3 weken helemaal in mijn eentje en dan zou voor 2 weken mijn baas weer langs komen. Al zat ik er ook een keer 4 weken helemaal alleen. Ik heb ook een keer een hele week lang geen ander mens gezien! kunnen jullie nog bedenken of jullie dat ooit gebeurd is?

Afbeelding
Zie hier mijn onderkomen:P gewoon een stalen schuur met een afgesloten slaapkamertje er in. Ik had alles wat ik nodig had om mijn werk te kunnen doen. Ik vergeet de quad en tractor bijna:P

Afbeelding
Mijn paard was natuurlijk fantastisch maar dit beest bracht mij vooral overal <3 Hier sta ik te wachten op de ferry voor de Daintree river:)

Afbeelding

Doeii /3
Laatst bijgewerkt door Nadia op 12-03-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met TS titel aangepast

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:32

Gave foto's en wat een geweldig avontuur. _/-\o_
Hoe ben je aan je eerste baantje gekomen eigenlijk?

Galeobdolon

Re: [ITP] Mijn reis door Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:35

Ik had mij in Nederland al opgegeven voor een soort trainingsweek. Dit is in de Outback van New South Wales waar ze je dan vanaf Sydney naar toe brengen, hier leren ze je dingen als hekwerken zetten en kijken ze hoe goed je kunt rijden. Aan het einde van de week plaatsen ze je dan bij een geschikt baantje:) Dus een baangarantie mits je de cursus goed had afgerond.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:35

Jeetje wat ontzettend gaaf zeg! Wat zal jij die rust missen!
Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben zou ik toch nog graag naar Australië willen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:36

Wauw gaaf hoor! , wat een reis wat een avontuur :~

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:38

Ik heb al scheef geteld t zijn er 16:} maar wou deze foto jullie eigenlijk ook niet ontnemen:
Dit was mijn Roy, 15 jaar oude quarter horse ruin. Hier stuur ik de honden op een kalf af dat onder het hek naar een verkeerde weide was gegaan.
Afbeelding

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:41

Als ik je foto's zie dan mis ik Aussie! Volgens mij heb je het fantastisch gaaf gehad!

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:42

Had niet beter gekund!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:45

Leuk om je verhalen eens in beeld te zien zeg!! Prachtige foto's hoor! Een super ervaring die je nooit meer vergeet!
Mijn tijd op een mega-cattlestation diep in de Outback van de Northern Territory was voor mij ook zo'n top ervaring!

Valtyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:46

Gaaf Ciska! Blijven mooie foto's om te zien! Ik ben natuurlijk nog steeds super jaloers en zou het ook graag een keer willen doen!! <3

(wanda hier trouwens ;) )

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:46

Wauw wat gaaf ! Mooie fotos, prachtige omgeving !

Ga ik ooit ook nog eens een keertje heen, Australie ! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:49

Oh wat genieten, wat een geweldige foto's!
Plaats er gerust meer :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:50

Wat super gaaf!
Dat lijkt me nog eens wat, zo'n tussenjaar; kijken hoe goed je kan functioneren als je volledig op jezelf bent aangewezen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:59

ITP --> BEU

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:16

Wauw wauw wauw wat gaaf!! :D

Indra_S

Re: Fotoverslag van mijn reis door Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:51

Wauw prachtig, moet een super tijd zijn geweest!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:54

Super gaaf!

Had je in Nederland hiervoor ook een baan?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:56

Wauw een hele week niemand zien... Ergens klinkt dat heerlijk, aan de andere kant weet ik niet of ik het ook daadwerkelijk zo zou ervaren. Maar ik klets nogal graag tegen iedereen. :')

Heerlijk verslag en plaats zeker nog meer foto's :j

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:01

Wauw zoiets plan ik om binnen een dik jaar te doen :P

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 17:46

@ Kaus, Ik studeerde, ben echter na de helft gestopt, ik zag er geen toekomst in en vond het eigenlijk helemaal niet leuk:}

@ Anoli, Ik had daar 5 honden, een kat (die me zolang ik in de buurt van de schuur was op de voet volgde), een paard en 200 koeien waar ik heerlijk tegen kon kletsen:}

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:47

:') Dat scheelt op zich wel ja, maar toch ik houd van kletsen met mensen. Al lijkt het mij best "bevrijdend" om eens een week niemand te spreken.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:07

Ohh ik krijg er kriebels van, wat onwijs GAAF!!! Een week lang geen mens tegenkomen met die omgeving, bijzonder.

Dat met die baangarantie klinkt ook wel goed, is het altijd een baan met paarden/dieren?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:13

Oh als ik die foto's zie mis ik het heel erg Australie.
Wij gaan eens in de 5 jaar voor een week of 4.
Mijn man is een Australier en de familie wonen allemaal in Queensland en Victoria.
Allemaal in die afgelegen gehuchtjes.

Mooie foto's <3

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 20:40

Mareska schreef:
Ohh ik krijg er kriebels van, wat onwijs GAAF!!! Een week lang geen mens tegenkomen met die omgeving, bijzonder.

Dat met die baangarantie klinkt ook wel goed, is het altijd een baan met paarden/dieren?

Het kost iets van 800 euro maar dan heb je een week eten, onderdak én baangarantie als je capabel genoeg bent. Het is inderdaad altijd een baantje met paarden/vee.

Er zijn onwijs veel mensen in de outback die een backpacker zoeken om voor hun te werken, die organisatie heeft gewoon de contacten. Zonder valt ook echt wel werk te vinden maar ik wou gewon de zekerheid hebben om meteen na een week aan het werk te kunnen omdat ik blut was :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:15

Als jongeren stage willen gaan lopen in Australie bellen we meestal familie daar op die weten vaak adresjes daar. De meesten zitten allemaal achteraf die weten adressen zat.