Toerist in eigen land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Toerist in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 10:59

Met Pasen ga ik een weekendje naar Nederland met mijn vriend. Naast dat hij mijn familie gaat ontmoeten wil ik hem ook graag wat van de Nederlandse cultuur laten snuiven (niet letterlijk natuurlijk :Y) ).

We komen op vrijdag aan op Schiphol, vanuit daar gaan we naar Nijmegen, waar mijn moeder woont. Zaterdag zal dus een dagje Nijmegen en omgeving worden.

Zondag gaan we naar mijn oma, die woont in omgeving van Zutphen. Ik dacht eraan om misschien Deventer mee te pakken.

Maandagavond vliegen we terug naar Denemarken. Ik heb zitten denken om maandag overdag naar Amsterdam te gaan. Ik denk het rijksmuseum en een boottochtje door de kanalen.

Maar wat kunnen wel allemaal doen in deze steden en omgeving? Hoe laat ik Nederland op haar best zien?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:03

Je hebt al wat leuks bedacht, Deventer is erg mooi. De kaasmarkt in Alkmaar is leuk, maar je hebt niet zoveel tijd. In Amsterdam is natuurlijk sowieso genoeg te beleven.

karuna
Drukke kabouter

Re: Toerist in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:08

Richting Deventer zou je een tussenstop kunnen maken op de veluwezoom/posbank kunnen aandoen. Of je nu met de auto of trein reist in beide gevallen is het niet echt om. Met de trein uitstappen op station Rheden dat op loopafstand van het bezoekerscentrum ligt en misschien 2,5 km van de top van de posbank. Deventer heeft ook een leuke wandelroute door de stad.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:13

Nikass schreef:
Je hebt al wat leuks bedacht, Deventer is erg mooi. De kaasmarkt in Alkmaar is leuk, maar je hebt niet zoveel tijd. In Amsterdam is natuurlijk sowieso genoeg te beleven.

Kaasmarkt is sowieso ook op vrojdagochtend dus hadden ze ook niet zo veel aan. Maar het rijksmuseum is een leuk idee.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:02

Mijn broer is met zijn (Engelse) vriendin 2 dagen in Amsterdam geweest: Anne Frank huis, Rijksmuseum, shoppen in de Kalverstraat, Kaasmuseum (soort mega kaaswinkel, super leuk!), en wijntjes drinken aan de grachten. :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:50

De Posbank/Veluwe is inderdaad wel leuk. Even kijken hoeveel tijd er is, we gan namelijk ook pannenkoeken eten in een pannenkoekenrestaurant!

Ik heb inderdaad ook aan het Anne Frank huis gedacht, maar hoor altijd dat er zo'n lange rij staat. En dat vind ik zonde van onze tijd. Wilde nog wel naar de bloemetjes markt! Kaasmuseum ga ik even naar kijken!