Australië 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Australië 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:05

Ik ben net een maand terug uit Nieuw-Zeeland, waar ik een halfjaar stage heb gelopen. Tijdens deze stage zijn mijn vriend en ik in december naar Australië gegaan, want dichterbij Australië kun je niet zitten. Tijdens deze twee weken hebben we met een gehuurde auto bijna 3000 km afgelegd en van deze reis wil ik wel wat foto's laten zien!

Van heel veel plaatsen weet ik allang niet meer waar het is, in elk geval in New South Wales :)

I hope you'll enjoy it!

1
Afbeelding
Verandering van omgeving gaat snel. Hier duinen te zien, die aan de rand van een groot bos zaten. Als je de duin afliep kwam je zo in het bos terecht.

2
Afbeelding
De regenbui kwam recht op ons af en binnen twee minuten zaten we dan ook weer in de auto :=

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Blue mountains

5
Afbeelding
Blue mountains bij de Three Sisters, zonsondergang

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Mt Koscuiszko (Kos-ossy-co, zoals de Australiërs de berg liefkozend noemen) Hoogste berg van Australië!

9
Afbeelding
Hyams Beach, witste strand van Australië. Op de achtergrond lijkt het net om mijn camera raar doet, maar dit is een klif :P

10
Afbeelding
Het blauwe beeld wat op een aantal foto's te zien is, en waar de Blue Mountains zijn naam aan dankt, komt door de eucalyptusboom. Deze scheiden stoffen af waardoor de lucht blauwig wordt.

11
Afbeelding

En nog drie foto's van vogels, omdat ik leip ben van alles wat vliegt. (Alle dieren zijn gelijk, behalve vogels, zij zijn gelijker)

12
Afbeelding
Regenboog lori (Trichoglossus haematodus)

13
Afbeelding
Blue (fairy) wren

14
Afbeelding
Kookaburra, Lachvogel. Deze vogel hoorde je van heinde en verre, geweldig geluid!

Helaas is de kwaliteit van de foto's achteruit gegaan door het uploaden op Mijnalbu.m, maar het is niet anders :)

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:21

Prachtig om te zien !
Mooie foto`s ook

Goof

Re: Australië 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:50

Prachtig he. Foto 6 geeft wel echt weer hoe het is om door NSW te rijden, heerlijk ;D

Anoniem

Re: Australië 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:40

Bedankt!

Ja inderdaad, alles is zo wijds en verbazingwrkkend groen! :D