Stedentrip Venetie tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninjahoen

Stedentrip Venetie tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:50

Hoi allemaal,

Volgende week vertrek ik met mijn partner een paar dagen naar Venetië, we vliegen vanuit Eindhoven, hotel is ook geboekt, nu ben ik alleen nog aan het twijfelen wat ik het beste kan doen, ik ben aan het denken een venice unicard te kopen zodat we "onbeperkt" kunnen reizen met het openbaar vervoer, en een transfer hebben van het vliegveld naar Venetie en terug, wie is er geweest en heeft tips wat te doen, wel of niet de kaart kopen (kaart kost 48 euro voor 3 dagen incl. transfer)

Ook kun je een pas kopen (voor 40 euro) waarmee je dan gratis naar de volgende museum's, bezienswaardigheden kunt Doge’s Palace and the other 10 Musei Civici di Venezia
16 Chorus Churches
Querini Stampalia Foundation
Jewish Museum

Ik hoor graag van mensen die er zijn geweest, en alle andere tips zijn van harte welkom!!

Winged

Re: Stedentrip Venetie tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:10

Welk gebied bevat de pas? Waar zit jullie hotel?

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 17:20

ons hotel is op 5 minuten afstand van de rialto bridge, echt in het centrum
gebied van de pas zijn alle lijnen van ACTV:

This card allows unrestricted use of the ACTV Public Transport Services in the City of Venice:
ACTV Vaporetti / water-buses in Venice, Lido and lagoon islands
ACTV Buses in Mestre, Marghera and mainland
NOT INCLUDED: ACTV Services from / to Marco Polo Airport, routes no. 16, 19, 21, Casinò and Alilaguna

IMPORTANT: Tickets need to be validated at the start of each journey.
The validity of ACTV Travel Cards starts from the exact moment of the first validation.

Included in the price is the transport of one luggage item of up to 150 cm as the sum of its three dimensions.

http://www.veneziaunica.it/en/e-commerce/services

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:23

Ik ben er een dagje geweest, dus heb niet veel tips over openbaar vervoer etc. Maar ik kan wel zeggen dat het er super mooi is! :D Heb echt genoten. Veel plezier. :)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:38

Op het vliegveld kun je een busticket kopen (retour of enkel) naar de stad. Je kunt ook kiezen voor de boot, maar dit is duurder.
Voor het openbaar vervoer, bedoel je dan de taxiboot? of is het de bedoeling dat jullie tussendoor nog naar het 'vaste land' gaan? Als het alleen voor in de stad is zou ik het niet doen, alles is prima te lopen (zeker de populaire bezienswaardigheden) :j
Qua bezienswaardigheden vond ik het San Marco (paleis) en Doge Palace erg mooi, verder niet echt musea bezocht. De meeste kerken (en dit zijn er veel) zijn gratis.
Als je ergens wilt gaan zitten voor een kop thee of koffie, vraag dan altijd eerst even naar de prijs. De prijzen die buiten staan zijn vaak voor meenemen, als je binnen gaat zitten betaal je zo 5,- voor een kopje thee :Y)
Heel veel plezier in ieder geval, ik vond het een erg leuke stad!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:19

Ik zou als ik jou was ter plekke een 48-uurs kaart kopen voor de waterbus(boot) dan kun je echt overal naartoe. Is enorm fijn. Je kunt bijvoorbeeld naar Lido, Burano en Murano gaan, zijn echt aanraders.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:29

Ik ben vorig jaar 4 dagen geweest. Zorg dat je hééél vroeg bij de san marco en het dogepaleis bent. Het wordt daar echt druk en dan sta je lang in de rij. Murano is inderdaad erg leuk en ze verkopen prachtig glaswerk. Verder lekker winkelen in de kleine straatjes en bij de Rialto brug. Op een aantal dagen is er markt op één halte vanaf de Rialtobrug, de naam van die halte weet ik niet meer, maar iets met Mercado.

En inderdaad een kaart voor meerdere dagen met de vaporetto nemen, die kan je al kopen bij het loket waar de bussen stoppen.

Ik weet niet of je een liefhebber bent, maar ik vond het museum Gallerie dell'Accademia erg mooi.
En voor de echte Venetie ervaring: een opera in een echt palazzo. Ik ben geweest als niet opera liefhebber en het is echt een onvergetelijke ervaring. http://www.classictic.com/en/venice/pal ... wwod8RgAOA

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:51

Ik ga in juli ook naar Venetië.
Mijn vader was er een maand geleden ook. Hij zij dat het heel handig is om zo'n kaart voor de watertaxi te kopen.