Georganiseerde groepsreizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Georganiseerde groepsreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 14:13

Waarschijnlijk ga ik dit jaar in mijn eentje op vakantie. Nu lijkt het me leuk en prettig om met een georganiseerde groepsreis mee te gaan, maar ik zie bijna door de bomen het bos niet meer. Arke, Kras, Stipreizen, er is zoveel aanbod en overal zijn er natuurlijk positieve en minder positieve recensies. Ik ben 23 jaar en zou het leuk vinden om in een groep te zitten waar in ieder geval een aantal mensen van tussen de 20/35 jaar zitten.

Zijn er reisorganisaties waar jullie goede- of minder goede ervaringen mee hebben?

Winged

Re: Georganiseerde groepsreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:17

Ik ben vorig jaar met Crusj en Cirkel op vakantie geweest. Beide leuke organisaties, alleen val jij niet in de crusj doelgroep.

Cirkel heeft vooral reizen op campings. Maar allemaal prima geregeld en erg gezellig.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:04

Hier al regelmatig met Djoser geweest (iets oudere doelgroep) maar ik ook als jonge meid a 23 jaar prima tussen paste (was dan wel de "benjamin") maar de sfeer was uitstekend.

Maar als je echt wat jongere mensen zoekt ik zou dan een groepsreis met shoestring aanraden....daar liggen de leeftijden net wat lager.

Weet je ook al welk land je zou willen bezoeken?

(ik vond bv India + Nepal) echt een aanrader

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:15

studiemiep schreef:
Hier al regelmatig met Djoser geweest (iets oudere doelgroep) maar ik ook als jonge meid a 23 jaar prima tussen paste (was dan wel de "benjamin") maar de sfeer was uitstekend.

Maar als je echt wat jongere mensen zoekt ik zou dan een groepsreis met shoestring aanraden....daar liggen de leeftijden net wat lager.

Bedankt voor je tip! Ik ben meteen gaan kijken, erg handig dat je kunt zien in welke leeftijdscategorie de deelnemers zitten die zich al hebben opgegeven!

http://www.djoser.nl/rondreis_canada/21_dagen_canada/
Ik wilde graag naar de VS of Canada, en deze rondreis spreekt me erg aan :) .

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:31

Sunrise_ schreef:
studiemiep schreef:

Bedankt voor je tip! Ik ben meteen gaan kijken, erg handig dat je kunt zien in welke leeftijdscategorie de deelnemers zitten die zich al hebben opgegeven!

Leuke reis!!

Ow trouwens de reden dat ik/wij toen der tijd voor Djoser hebben gekozen is dat het in mijn ogen net wat beter georganiseerd zou zijn dan Djoser en je net in wat betere hotels terecht kwam. (nu maakt dat voor de westerselanden niet uit..). En ik moet zeggen de organisatie was top nooit iets op aan te merken gehad.

Maar in India, Nepal, Vietnam, Cambodja, Mexico,Guatamala, Egypte etc..wilden wij wel zeker op fatsoenlijke plekken terecht komen

http://www.djoser.nl/rondreis_canada/21_dagen_canada/
Ik wilde graag naar de VS of Canada, en deze rondreis spreekt me erg aan :) .

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:14

Ik heb afgelopen zondag mijn rondreis geboekt bij Fox. Ik zit in een groep waarvan de mensen voor 80% niet ouder is dan 31, dus qua leeftijd is het ideaal. Het bevalt me goed, je kan van te voren lezen wat de leeftijd is van de mensen die meegaan met de reis, dus daar kan je je reis op aanpassen. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:16

Ik heb ook goede ervaringen met fox. Alles goed geregeld, nette hotels etc...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:25

We hebben zo'n 6 jaar geleden een busreis naar Praag gemaakt met Peter Langhout. De reis verliep redelijk en de excursies waren leuk maar de hotels en eten dat geserveerd werd in de hotels waren helemaal niks. We kregen 5 dagen achter elkaar kip met rijst elke keer op een andere manier bereidt. Tegen bijbetaling wat anders krijgen was niet mogelijk.
Reactie van de tourchauffeur; kosten besparen.
Handdoeken werden niet schoon geleverd en het was een rommel in de hotels.
Hier hebben we een klacht over ingediend maar geen reactie op gekregen.

Ik weet niet hoe het nu eraan toe gaat maar onze ervaring was niet positief.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:48

Ik ben twee keer met Fox geweest, goede ervaring mee :j

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:50

Ik ben 2x met fox op vakantie geweest en in oktober de 3e keer! Bevalt prima! :D Zeker een aanrader!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:26

(ondanks dat wij niet met fox zijn gegaan hoor ik daar inderdaad ook goede verhalen).

Wel heeft fox volgens mij een stuk grotere groepen??? kan iemand dat zeggen?

Met djoser hadden wij altijd een groep van zo'n 16 personen...erg leuk klein groepje dus. (Djoser heeft ook een max van 22 ) en ik dacht dat je met fox wel 40-50 man had. Maw een joekel van een groep.

Daarnaast was het iig bij djoser dat je zelf ergens mocht/kunt gaan eten. Vaak vormden zich wel kleinere groepjes om te eten/dingen te doen en op zijn tijd ook met dehele groep. Lag een beetje aan het gezelschap.

Ik houd dus totaal niet van reizen waar het eten erbij in zit....juist zelf kunnen kiezen waar je eet is juist zo leuk!...en ik wil uiteraard ook zelf kiezen wat ik eet...en niet dat ik aan een vast menu vast zit.

Maar goed in de US is het etenstechnisch allemaal wat makkelijker natuurlijk. (ben zelf niet de meest makkelijke eter....houd bv niet echt van rijst....leuk hoor Azie...).

Nog een organisatie is koning aap...ook daar zal het vast prima geregeld zijn en die werken ook met een max groeps grootte

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:27

Een vriendin van me gaat al enkele jaren met Mambo en is zeer tevreden over deze organisatie.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:43

studiemiep schreef:
Wel heeft fox volgens mij een stuk grotere groepen??? kan iemand dat zeggen?

Volgens mij wel :j
De groepsreizen zijn vaak wel zo vol.
Ik ben twee keer met singlesreis gegaan, ene keer met nog geen 20 mensen, andere keer met nog geen 30 mensen geloof ik.
Djoser heeft wat betreft wel kleinere groepen zoals ik vanaf hun site las.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:44

Goof schreef:
Een vriendin van me gaat al enkele jaren met Mambo en is zeer tevreden over deze organisatie.

Mambo is een onderdeel van Cirkel. Heb ook veel mamboërs gesproken, leuke mensen, maar leeftijdscatogorie is soms wat lager (18-25)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:11

Winged schreef:
Goof schreef:

Mambo is een onderdeel van Cirkel. Heb ook veel mamboërs gesproken, leuke mensen, maar leeftijdscatogorie is soms wat lager (18-25)

Ik ben zelf ook met Mambo op groepsreis geweest. Prima organisatie! Mijn reis was voor de leeftijdscategorie 25-39 jaar. Maar 39 is wel de max bij Mambo. Het is veelal gericht op jongeren en 'jong' volwassenen.
Daarom vond ik mijn reis erg bijzonder. We gingen met acht vrouwen van rond de 30 naar Marokko :D Prachtige tijd gehad!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:20

Ik ben ook twee keer met Mambo geweest, erg leuke vakanties gehad! Zo uit mijn hoofd hebben zij leeftijdscategorie 18-25 en 20-35 en dan nog onderscheid tussen single en groepsreizen. Bij de groepsreizen zijn ook genoeg mensen die alleen boeken. Ze hebben kampeer vakanties maar ook verre reizen.