met bokt een paar dagen El Rancho de verano

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

met bokt een paar dagen El Rancho de verano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 13:53

Hallo Bokkers,

het lijkt me super leuk om met een groepje van bokt aankomende zomer periode een week of een weekendje naar El Rancho de Verano te gaan in Drenthe (te Een)

Het mogelijk om bij dit bedrijf de groeps accommodatie voor een aantal dagen te huren, de locatie zit midden in de bossen en ze hebben genoeg leuke paarden om een rit mee te maken in hun bosrijke omgeving.

Wat ik weet als je daar op de 'volwassen' kamp gaat voor een week dat je dan rond de 400 euro p.p betaald en voor een weekendje op kamp rond de 250 p.p.
Als je de locatie wil af huren weet ik niet of dit de zelfde prijzen zullen zijn.
De slaap kamers bestaan uit 4 bedden het is ook mogelijk om met zen 2e of 3e in een kamer te slapen, het rono strand is om de hoek en ze hebben een keuken waar je eventueel zelf kan koken.

Het lijkt me dus leuk om met een groepje een leuk weekje/weekendje tussen te paarden te hebben.
Zelf kom ik al jaren bij dit bedrijf en ben zelf op kamp bij el rancho de verano geweest, dus ik ken de omgeving en de leuke route's voor een ritje in het bos.

Zoals ik al aan gaf wil ik wel in de zomer periode, het gaat om de maand Juli.
de laatste week van juli is er al een kamp bij el rancho dus het gaat om de periode van 4 juli t/m 17 Juli.

Als jullie interesse hebben dan hoor ik het graag :)

Voor informatie kunnen jullie eventueel op de site kijken http://www.rancho-de-verano.nl
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 01-03-15 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Re: met bokt een paar dagen El Rancho de verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:14

Leuk idee! Ik ga al wel een week op paardenvakantie, dus moet eerst nog even uitvinden of er nog geld genoeg is :P Stipje!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 14:30

Leuk! laat maar weten of je mee gaat, zou leuk zijn!

Heb de periode even aangepast omdat ik net op de site zag dat ze de laatste week van Juli al een kamp hebben op de ranch :)

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:44

Mocht het in de periode 6-10 juli vallen dan houd ik mij zeker aanbevolen :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:51

Leuk! Vroeger ben ik wel eens bij Het Fjordenpaard geweest. El Rancho zag ik laatst ergens voorbij komen. Lijkt me gezellig. Dus -onder voorbehoud dat ik vrij kan krijgen en dat de leeftijden een beetje rond de 23-24 zitten- wil ik wel mee :)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:57

Jij ging toch ook de 1e week op westernkamp?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:00

Ik?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:00

Willeke_ schreef:
Leuk! Vroeger ben ik wel eens bij Het Fjordenpaard geweest. El Rancho zag ik laatst ergens voorbij komen. Lijkt me gezellig. Dus -onder voorbehoud dat ik vrij kan krijgen en dat de leeftijden een beetje rond de 23-24 zitten- wil ik wel mee :)

Leuk dat je mee wilt en ik snap dat je bokkers mee wilt van je eigen leeftijd, ben zelf 20 dus hoop inderdaad dan iedereen wel rond de 20 is die mee gaat :)

ReJo schreef:
Jij ging toch ook de 1e week op westernkamp?

nee helaas niet meer, ben dit jaar ook voor het eerst leiding :)
wou een tijdje geleden boeken voor westerkamp maar dat ging toen helaas niet.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:05

Oh leiding dat is wel leuk!

Maar er zijn nog plekken vrij in de 1e week dat wij allemaal gaan, dus je kunt je nog inschrijven!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:09

Als hier niet genoeg animo voor is dan schrijf ik me als nog in voor de westernweek :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:11

Hou je er rekening mee dat het in de zomerperiode gebruikt wordt voor de kampen, en het dan dus niet gewoon te huur is? Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen :).

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:16

Sting schreef:
Hou je er rekening mee dat het in de zomerperiode gebruikt wordt voor de kampen, en het dan dus niet gewoon te huur is? Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen :).

In de zomer periode zijn er maar 2 western weken bij de ranch, en een paar weekendjes! Als het goed is kan je daarnaast gewoon de ranch huren!
Bij het Fjordenpaard naast de ranch worden inderdaad de hele zomer kampen gehouden.

Ieder geval bedankt dat je het zegt, ik zal het even na vragen :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:19

Ik zou ook eerst even informeren of het wel mogelijk is... het afhuren van de accommodatie en het gebruik van paarden. Het is al druk in de zomer bij het Fjordenpaard, de accommodatie is ook behoorlijk populair ook bij gewone groepen (die niet paarden huren)... en nog grote groep extra paarden verhuur is misschien niet iets wat ze in die periode echt op zitten te wachten. (dan hadden ze zelf ook wel extra westernweek kunnen organiseren ;) )

Weet wel dat er soms wel klein groepje was die dan op Ronostrand een huisje huurt en daarnaast dan paarden huurt. Dat was groepje van max. 6 personen (en die huurde dan ook op de tijden dat het goed uitkwam voor het kamp dus bijv. niet tijdens dagtocht) Dat was wel te doen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:23

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd of het mogelijk is om van de zomer de ranch te huren en of het mogelijk is om daarbij/naast nog paarden te huren, zodra ik bericht terug heb laat ik het weten :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:34

Denk inderdaad dat het wel de weken zijn dat ze het geld met de kampen moeten verdienen. Ik ben niet aan schoolvakanties gebonden dus voor mij mag het ook in het laagseizoen. :D

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:36

Als de week niet door kan gaan, moeten jullie je maar inschrijven voor de westernweek week 1 :D Daar zijn nog plekken vrij en wij hebben een heeeeel leuk groepje!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:36

Als ik zelf niet aan school vakantie's vast zat had ik het zeker op een ander moment geplant :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:38

Klinkt ook leuk ReJo! Vertel eens over die groep? Komen jullie ieder jaar weer in dezelfde week terug ofzo?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:40

Afgelopen jaar waren we met (ik geloof) 15 meiden in de leeftijd van 20 t/m 30, iedereen was alleen gekomen dus je kreeg niet van die groepjesvorming omdat niemand elkaar kende.
Was echt zo leuk dat we nu met een aantal van die meiden weer gaan! Geloof dat er 7 of 8 weer gaan. Ik ken ze verder dus ook niet, alleen van die week van vorig jaar! :) Echt een aanrader!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:41

Klinkt onwijs gezellig. Ga even kijken wat de mogelijkheden zijn op het werk. Welke datum is het precies?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:42

Al gevonden op de site :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 18:42

Ik heb contact gehad en er is in de zomer periode nog plek om de ranch te huren!

Er is van 6 t/m 10 Juli van Maandag t/m Vrijdag nog plek, De week gaat alleen door met minimaal 12 personen.

De kosten voor deze 5 dagen zijn 1450 euro (bij 12 personen) daar komen wel 125 euro schoonmaak kosten bij en 150 euro borg, de borg krijg je aan het einde van de week terug .. tenminste als alles heel is natuurlijk haha :') (die 150 borg wil ik wel betalen want die krijg je terug)
Daarnaast moeten we natuurlijk zelf boodschappen doen en de kosten voor de ritten moeten we ook zelf betalen wat ik heel begrijpelijk vind.

Als we met zen twaalfe zouden gaan zijn we p.p ongeveer 131 euro kwijt voor deze 5 dagen (de kosten van de ranch+schoonmaakkosten!)

Ik hoop dat jullie hierbij voldoende informatie hebben en dat er animo voor is :)

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:27

Hopen dat er dan genoeg animo voor is *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:27

Dat valt mee kwa kosten! Weet je misschien op hoeveel het ongeveer uit komt in totaal? Ruime gok vind ik niet erg.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 22:21

Om eerlijk te zijn durf ik daar niks over te zeggen.
Het licht er natuurlijk heel erg aan hoeveel en hoelang we iedere dag willen rijden
En omdat we de boodschappen zelf moeten doen moeten we daar even afspraken over maken hoe we dat gaan doen

Kijk als we iedere dag een rit van twee uur willen doen zijn we 25 Euro p.p kwijt dan is iedereen p.p 125 Euro kwijt om te rijden (dit is voor vijf dagen, 2 uur per dag een rit)

Er zit bij zo'n week geen leiding bij die mee gaat met de ritten, de eigenaar zou dat geen probleem vinden omdat ik leiding ben bij het fjordenpaard dus weet de weg in het bos :)