Interrailen 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Interrailen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 19:37

Hoi allemaal,

Van de zomer wil ik met nog 3 andere vriendinnen voor het eerst gaan interrailen! Nou hebben wij er allemaal totaal geen ervaring mee en moeten we dus nog een hele hoop gaan uitzoeken. We willen sowieso de 5 dagen binnen 10 dagen optie nemen.
We zijn van plan om sowieso de landen Frankrijk (Parijs), Spanje en Italië te gaan bezoeken. Ook willen we graag onze reis van tevoren al helemaal plannen, ook de hostels/hotels.
Nou weet ik dat er ook opties voor nachttreinen zijn (tegen extra betaling) dus dat is misschien ook een optie om 1 of 2 nachten door te brengen.

Nou vroeg ik mij af, zijn er meer mensen met de plannen om te gaan interrailen dit jaar? Of zijn er mensen die het al eens gedaan hebben? Wat waren jullie ervaringen en hoe zag jullie reis eruit? Ik ben heel benieuwd! :D

Groetjes!

Babeth

Re: Interrailen 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:46

Zelf geen interrail gedaan, maar wel een reiziger. Mijn tip is niet teveel in korte tijd willen zien. Beter 2 landen, dan 5 landen in 10 dagen proberen te proppen. Je bent de helft van de tijd al aan treinreizen kwijt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:53

Babeth schreef:
Zelf geen interrail gedaan, maar wel een reiziger. Mijn tip is niet teveel in korte tijd willen zien. Beter 2 landen, dan 5 landen in 10 dagen proberen te proppen. Je bent de helft van de tijd al aan treinreizen kwijt.

Mee eens. Ik heb veel geinterraild, maar wij proppen ook niet te veel in een reis. We kiezen er vaak voor om de grotere en kleinere plaatsen af te wisselen, omdat je in de kleinere plaatsen meer meekrijgt van hoe het land echt is. Maar de grote steden zijn vaak weer een attractie op zich :D
Vooruit plannen doen wij ook, vooral vanwege mijn aversie tegen die onzekerheid. Via internet kun je zelfs treinen vooruit plannen, evt stoelen reserveren zodat je een zitplaats hebt, is ook wel fijn.
Nachttrein kun je rustig doen, maar houd er rekening mee dat je dan niet echt een optimale nacht slaap hebt. Bovendien kans op coupegenoten die je zelf niet uit zou zoeken :') Er is altijd wel iemand die stinkt en/of snurkt :+
Veel plezier! Dankzij interrail zijn wij helemaal verslingerd geraakt aan het reizen per trein :')