Vraagje aan NS abbo houders (traject vrij)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Vraagje aan NS abbo houders (traject vrij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:14

Mijn werkgever heeft het licht gezien mbt NS abbo's. Tot nu toe moest je maar zelf regelen hoe je naar je werk kwam, en gelukkig heb ik nog een old-style voordeelurenabbo, dus ik reis heen met volle prijs en terug met 40% korting.

Nu de werkgever het licht ziet krijgen we in april allemaal een NS business card aangeboden en mogen deze gratis (jaja) een maand uitproberen. Daarna mag je aangeven of je hem wilt houden of niet.

Dus ik kijken naar abbo's die kunnen matchen. Traject-vrij zou de oplossing kunnen zijn.

Alleen kom ik ergens niet uit.

Je hebt traject maand-abbo's (duurder dan wat ik nu per maand kwijt ben dus geen optie)
én traject jaar-abbo's. En die scheelt per maand geld *\o/*

Nu de vraag waar ik maar niet uit kom, ook niet op de site:
dat traject jaar-abbo, sluit je dat af voor een jaar en betaal je vervolgens per maand?
of
moet je dat jaar-abbo in 1x betalen?
Dat zou 1700,- zijn en daarmee komt die optie te vervallen want zoveel kan (wil) ik niet missen.

Wie weet hoe het zit?

GeneralFlynn

Re: Vraagje aan NS abbo houders (traject vrij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:21

Kan per maand betaald worden las ik op de site van de NS.

http://www.ns.nl/reizigers/producten/ab ... -vrij.html

Hoe betaal ik Traject Vrij Jaar?

Betalen kan per maand of per jaar; afhankelijk van wat u wenst. De kosten voor de eerste termijn voldoet u bij het betalen direct via Ideal. Reist u minimaal 10 maanden per jaar dan is Traject Vrij Jaar voor u voordeliger dan Traject Vrij Maand. De korting die u ontvangt bij bestelling van Traject Vrij Jaar is verwerkt in de prijs die u per maand of jaar betaalt. Reist u buiten uw traject; dan ontvangt u maandelijks een digitale factuur in Mijn NS. Indien u kiest voor Traject Vrij Jaar maakt het voor de prijs niet meer uit of u de vaste kosten eenmalig of in 12 vaste termijnen betaalt. Dit was bij het Jaartrajectabonnement wel het geval. Deze betalingskorting van 4% geldt nu voor iedereen. 
Let op: de kosten voor reizen buiten uw traject worden automatisch van uw bankrekening afgeschreven via automatische incasso.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:25

Ik heb zelf ook vanaf dit jaar een trajectkaart en je kan kiezen of je het paar maand of per jaar betaald.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:25

Hey Amaris,

Gaat deze kaart dan uit via je werk? Want dat zou belastingtechnisch nog wel eens interessant kunnen zijn. Ik heb een business card via mijn werk met daarop een traject vrij en dit wordt maandelijks ingehouden op mijn salaris. Ik vind het ideaal!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:31

maaikemuis schreef:
Hey Amaris,

Gaat deze kaart dan uit via je werk? Want dat zou belastingtechnisch nog wel eens interessant kunnen zijn. Ik heb een business card via mijn werk met daarop een traject vrij en dit wordt maandelijks ingehouden op mijn salaris. Ik vind het ideaal!

Yo maaike!

Ja, dat inhouden op salaris gaat hier ook gebeuren zag in de info-mail.
Dat leek me ook al zo gemakkelijk. :j

FennaK oh gelukkig! Dat is echt een pak van mn hart, dan ga ik daar na april ook voor kiezen.

Het is inderdaad voordeliger dan wat ik nu heb, het scheelt ongeveer 20,- per maand.

Het enige vraagteken dat ik nog heb: als ik nu niet reis (vakantie ed) dan kost het me ook niets.

Het zou wel zuur zijn als ik met dat abbo drie weken vakantie heb en dan moet ik nog 140,- betalen....
Laatst bijgewerkt door Amaris op 25-02-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:39

Hij blijft gewoon doorlopen, ook wanneer ik dienst heb of vakantie heb. Ik heb het destijds uitgerekend en was uiteindelijk goedkoper uit. Voordeel is dat ik buiten dit traject om met korting reis en dat wanneer ik ergens anders heen wil ik altijd mijn traject over moet. Gezellige weekendjes Limboland worden zo ook goedkoper.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:43

Ahaaa.... ik ga er ook eens even een excel-sheetje aan wagen. Eens zien wat het me op zou leveren.

JUI zo kan ik straks misschien tóch nog een poownie kopen! *\o/*

EDIT
En jawel: zelfs met doorbetalen van abbo in de vakantie scheelt het me nog 100,- per jaar.

Dank mede-reizigers, mijn keus is gemaakt!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:59

En bestaat er bij jullie op het werk ook zoiets als een MKSA-regeling? Hoe en wat weet ik niet precies, maar het is een belastingsdingetje waardoor ik aan het einde van het jaar geld terug ontvang op mijn reiskosten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:04

Ja, dat hebben wij ook. Kun je verrekenen met vakantie- of eindejaarsgeld. Nooit goed begrepen hoe het werkt, maar heb het elke keer braaf gedaan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:09

Ik zou het ook niet weten, maar soi, extra centjes zijn best fijn! Bij ons is hij iig gekoppeld aan de reiskosten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:16

oh dear nu lees ik toch weer vrij duidelijk dat icm een ns business card alleen per jaar kunt betalen...

Afbeelding

Ik zal morgen toch nog naar de info-bijeenkomst heen moeten...

Dan die business-card maar laten zitten na april, en het traject-ding op mn eigen kaart zetten. Dan maar niet ingehouden op salaris maar zelf betalen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:28

Moet je persee de business card dan?
Hij kost uiteindelijk hetzelfde per jaar als de gewone traject vrij jaar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:37

niet persee tinkerloos, voordeel is dan dat het direct met je salaris verrekend wordt én dat ik er ook de fietsenstalling mee kan doen, daar heb ik nu een apart tweede pasje voor, en kost me 105,- per jaar.

Ik zal gewoon nog even geduld moeten hebben en morgen naar die info-middag gaan, daar staan als het goed is mensen van HRM en van zakelijke ns.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:43

Ik hoef hem niet per jaar te betalen, dat doet mijn werkgever. Die is abonnementhouder, ik ben gebruiker. Iedere maand wordt erven vast bedrag op mijn loon ingehouden (okee, plus boetes voor het vergeten inchecken :o? ).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:46

maaikemuis schreef:
Ik hoef hem niet per jaar te betalen, dat doet mijn werkgever. Die is abonnementhouder, ik ben gebruiker. Iedere maand wordt erven vast bedrag op mijn loon ingehouden (okee, plus boetes voor het vergeten inchecken :o? ).

AHA!

dat zal het zijn! De werkgever kan het alleen per jaar betalen (logisch ook wel) en houdt het vervolgens maandelijks op mijn salaris in.

eureka! enzo!

(maar ik ga toch naar de info-middag want dat is waar de lekkere koffie is)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:47

Met vlaai?

(Heb spontaan trek in vlaai)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:49

vlaai kan, maar die moet ik er dan bij kopen (de koffie mag 'op rekening' en manomanoman dat IS me toch goeie cappuccino)

nu ik erover nadenk:
erbij kopen is ook eigenlijk geen enkel probleem, zeker met deze centenbesparende NS toestand, hehehe

Overigens is het bedroevend dat ik nu pas zie hoe 'goedkoop' die traject-gedoe is, en dat je dat dus maandelijks kunt betalen (ik had bij traject altijd jaarprijs in mn hoofd --> dus geen optie). Ben ik daar nog steeds aant het klooien met mn voordeelurenabbo. Amateur.

Had NS me best een mooie brief over kunnen sturen :list: