Vakantie plannen, vriend wil niks

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Concorde

Vakantie plannen, vriend wil niks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 21:33

Ik heb een schat van een vriend waar ik eigenlijk altijd heel blij mee ben, tot het moment dat ik graag op vakantie wil :') Van huis uit is het geen echte vakantieganger, als kind was vakantie voor hem logeren bij oom en tante, hij heeft toen hij in de 20 was een rondreis door Amerika gemaakt met een vriend, en we zijn samen een keer naar Oostenrijk/Italie geweest- dat was het voor hem.
Hij is vrachtwagenchauffeur van beroep, rijdt niet echt internationaal maar heeft wel vaal overnachtingen en is veel van huis. Hij is allang blij als ie een keer vrij heeft en thuis kan zijn.
Daarin snap ik hem helemaal, maar voor mij is het plaatje precies andersom. Ik kom tegenwoordig nergens meer |o Hij snapt mij ook, maar dat was het wel zo'n beetje. Hij vind het allemaal niet zo belangrijk en bedenkt duizend redenen waarom we niet weg gaan dit jaar.

Nu ben ik een beetje aan het vissen wat we de komende vakantie gaan doen. Hij had een 'lang weekend weg, niet zo ver van huis' in gedachten. Poehpoeh -O-
We hebben vorig jaar een huis gekocht, dus dat het geen handen vol geld moet kosten, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dit gaat, op 1 jaar na, al zo sinds wij bij elkaar zijn. Er is altijd iets belangrijker. En als het financieel nou niet kan, maar het kan echt wel. Hij wil gewoon niet.
Er wordt geen ruzie gemaakt ofzo, hij lacht me gewoon uit en steekt me de gek aan als ik over vakantie begin. Hij wil best naar Amerika, of Canada, of Australie, of een rondreis maken door Engeland/Ierland of Noorwegen, maar verder gaat zijn fantasie niet en hij wenst hier ook niet over na te denken. En dat zijn nou niet bepaald budget vakanties, dus dat valt voor dit jaar even af.
Komt erop neer dat ik op internet vakantiesites af zit te struinen, en hij naast mij heel grappig roept 'Oh, ga je op vakantie?', of 'DAAAAAAR ga ik NIET heen!'
Ik word er spuugziek van, vakantievoorpret hoort leuk te zijn. Heb net dus gezegd dat ie maar moet zien wat ie doet, ik ga sowieso, met of zonder hem. Ik heb op het moment behoorlijk wat op m'n bordje, en kan een beetje vakantie heel goed gebruiken ^)

Wie heeft er ook zo'n partner? Wat moet ik ermee?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Re: Vakantie plannen, vriend wil niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:34

Lekker met je moeder/zus/vriendin gaan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:36

Inderdaad hem thuislaten, mij straf je ook gigantisch met op vakantie gaan en dwingen heeft sowieso geen nut. :n

Je mag anders mijn kerel wel lenen voor vakantie? *D

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 21:39

Moeder/zus heb ik niet, vriendinnen hebben allemaal een vent die wel met ze mee wil. Helaas. Zit ook net in zo'n leeftijd dat iedereen gesetteld is. Natuurlijk heb ik ook gewoon het liefst mijn vriend mee, maar als hij niet wil... Ga niet alles wat ik graag doe voor hem opgeven.
Helemaal alleen gaan vind ik niet eens een probleem (ben sowieso een beetje een einzelganger, zou me prima een week in mijn eentje kunnen vermaken in een leuke omgeving)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:43

Hier ook een man die niet zo nodig op vakantie hoeft en zeker niet buiten Nederland (terwijl ik echt houd van ver weg). Hij doet het wel hoor en moppert niet maar als ik hem eerlijk vraag zegt hij net zo lief thuis te blijven. Onze zoon is nu 7 en dit jaar wordt waarschijnlijk onze laatste gezamenlijke vakantie (dichtbij in de tent waarschijnlijk), vanaf 2016 ga ik met zoonlief lekker ver weg. Onze eerste reis wordt Napels en Siciliƫ om vulkanen te gaan bekijken. Dat is 1 van zijn fascinaties en ook iets dat mij heel erg boeit.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:57

Ik ga elk jaar alleen op vakantie. Als je met foto's en leuke verhalen terugkomt, wil hij misschien volgende keer wel mee... :)

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:06

Waarom niet ophouden met vissen en het onderwerp duidelijk en concreet ter sprake brengen. Helder zijn in wat je wilt en wat je van je vriend verwacht. Mannen zijn niet zo van het snappen van subtiele opmerkingen.
Bovendien maak je dan het meest kans op een concreet antwoord en kun je van daaruit verder kijken wat je gaat doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:08

Lekker alleen gaan
Ik ben zelf 6x alleen naar Amerika geweest :)

Portugal is trouwens ook een aanrader en kwa prijs ook prima te doen
Het eten vond ik daar goedkoop en mooie stranden en rotsen en natuur....

Spanje is ook betaalbaar

Griekenland schijnt ook goed te doen te zijn

Turkije zie ik vaak goedkope lastminutes van :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:09

Mijn vriend wilde ook nooit op pad terwijl hij het als we eenmaal weg zijn hartstikke leuk vind.
Ik zou het gewoon ter sprake brengen dat je hiermee zit

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:15

Als je vriend niet ver weg op vakantie wil gaan dan kan je niet van hem verwachten dat hij toch mee gaat. Ik zou met je vriend bespreken wat hij er van zou vinden als je alleen op vakantie zou gaan. Dan geef je aan dat je wel graag op vakantie wilt gaan, maar dat je hem nergens toe wilt dwingen.

This is my design

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:26

Bovendien is er echt geen lol aan om op vakantie te gaan met iemand die er eigenlijk geen zin in heeft maar het doet om jou te plezieren..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:57

Pff, ik had zo'n ex. Wilde niks, wilde niet van zijn moeder weg zijn (lees; we hebben het hier over iemand van 30+). Ik ben juist wel een vakantieganger, dus dat botste.
Ik heb hem toen gevraagd of er iets zou zijn dat hij wel zou willen en toen kwam hij zelf met het idee om naar Schotland te gaan. Hij had een passie voor whiskey, dus daar kan je dan goed uit de voeten.
Mooie compromis; ik een prachtige rondreis door Schotland, hij zijn bezoeken aan distilleerderijen.

Kortom; vraag eens naar zijn wens en pas je vakantie daarop aan ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:04

Alleen gaan of een compromis. Ga een midweek naar de ardennen samen oid. Niet te ver weg, lekker actieve vakantie en wat langer dan een weekend.
Mijn vriend haatte ook vakantie en nu stelde hij pas zelf voor om een paar dagen naar disneyland te gaan. Er komt beweging in ;)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:25

Concorde schreef:
Hij wil best naar Amerika, of Canada, of Australie, of een rondreis maken door Engeland/Ierland of Noorwegen, maar verder gaat zijn fantasie niet en hij wenst hier ook niet over na te denken.

Dat vind ik persoonlijk wel allemaal geweldig bestemmingen. Precies mijn smaak. Ik snap dat het budget dan het probleem is.
Behalve Engeland. Dat hoeft echt niet zo duur te zijn hoor. Je gaat met je eigen auto op de boot, dus autohuur spaar je dan uit. En je bent er ook best snel.
Het is echt een heel mooi land. Vooral de kustlijn bij Cornwall en Devon. Maar ook Wales is prachtig of Yorkshire, the Lake District (en ga zo maar door). Dus daar zou ik dan eens verder naar kijken.
Zoek een goedkope B&B uit. Soms heb je er een keuken bij en dan hoef je niet elke avond uit te gaan eten. Als je toch goedkoop uit wilt eten, ga naar Tesco of een andere grote supermarkt. Daar heb je meestal een restaurant in en dan eet je voor 7 Pond gewoon warm met drinken erbij.
Bij Pizzahut heb je ook van die aanbiedingen. Pizza, onbeperkt saladebar en de heel avond refill van je drankje voor 7 Pond (dat was 2 jaar geleden dus tel er nu 1 pond bij op). Wordt voor 2 weken lid van de National Trust en je hebt meteen gratis toegang tot alle NT gebouwen.
En dan kun je het best wel low budget houden :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:31

Zoals Scum zegt, Engeland is best te doen met een budget.

Er loopt hier op Bokt een topic over www.srprs.me, een vakantiesite die ook zogenaamde "broke trips" heeft. Misschien is dat wat? Hoef je niet heel lang te gaan, niet heel ver weg en niet heel duur. Ze hebben ook andere varianten maar de bestemming is dus altijd een verrassing totdat je op Schiphol bent.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie