Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 09:39

Hallo lieve bokkers,

Ik kon niet echt een onderwerp vinden wat echt aansluit op mijn vragen.

Mijn vriend en ik willen dit jaar op vakantie.
Ergens in het liefste Thailand, maar malaysia is ook leuk :)
Nu worden we doodgegooid met rondreizen en stedentrips.
Alleen 1 probleem dus, we willen gewoon een hotel en zelf op ontdekking gaan zonder al die vaste rondreis activiteiten.

nu heb ik al zitten kijken voor paspoort, maar ik kom er niet wijs uit hoeveel zo'n ding nou kost.
Ook staat er dat inentingen kunnen, maar niet verplicht zijn.
En ik wil als ik daar ben een onesie kopen, mag dit zomaar? ik weet dat eten en drinken (helaas) helemaal niet mee terug komen.

Zijn er mensen met ervaringen/goede locaties/tips voor een vakantie in thailand voor ongeveer 10 dagen inclusief vliegreis? :)

Alvast bedankt!

Goof

Re: Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:47

Wat is nu precies je vraag?
Het is vrij simpel, als je enkel een hotel wil boeken boek je toch enkel een hotel en regel je de rest daar? Stuk goedkoper ook.
De prijs voor een paspoort verschilt per gemeente, dus dat moet je niet hier vragen, maar aan je eigen gemeente ;)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:48

Ylvy schreef:
Hallo lieve bokkers,

Ik kon niet echt een onderwerp vinden wat echt aansluit op mijn vragen.

Mijn vriend en ik willen dit jaar op vakantie.
Ergens in het liefste Thailand, maar malaysia is ook leuk :)
Nu worden we doodgegooid met rondreizen en stedentrips.
Alleen 1 probleem dus, we willen gewoon een hotel en zelf op ontdekking gaan zonder al die vaste rondreis activiteiten.

nu heb ik al zitten kijken voor paspoort, maar ik kom er niet wijs uit hoeveel zo'n ding nou kost.
Ook staat er dat inentingen kunnen, maar niet verplicht zijn.
En ik wil als ik daar ben een onesie kopen, mag dit zomaar? ik weet dat eten en drinken (helaas) helemaal niet mee terug komen.

Zijn er mensen met ervaringen/goede locaties/tips voor een vakantie in thailand voor ongeveer 10 dagen inclusief vliegreis? :)

Alvast bedankt!

10 dagen is vrij krap, dan zou ik toch overwegen een standaard reis te boeken. Je hebt met 10 dagen immers al niet veel vrijheid. Anders kan je gewoon met Trivago zelf hotels boeken. Ik ben er nooit geweest maar waarom daar een onesie kopen is bij mij de grote vraag? Die dingen kosten geen ruk in Nederland.... Zonder van je kofferruimte? Maar hij mag in principe mee. Vers voedsel en drinken uiteraard niet.

Voor een land als Thailand zou ik zeker Hep A en B halen en even kijken of gele koorts enting noodzakelijk is.

Maar als je nog niet weet waar je eigenlijk de prijs van je paspoort of deze simpele gegevens kan vinden is het dan wen verstandig om zelf met een rondreis te gaan zitten prutsen denk je?....... Want dit is toch best wel basiskennis. In jullie geval zou ik gewoon een paar dagen Bangkok en een binnenlandse vlucht naar Phuket adviseren. Je hebt toch te weinig tijd om echt wat te doen in minder dan 2 weken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:52

Green travel moet je eens kijken.

Ik ben ook ooit in thailand geweest enige wat wij toen geboekt hadden wad een hotel in bangkok. De rest hebben we daar geregeld.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 09:54

Oh oke, dat de prijs verschilt wist ik dus niet.
Het is dat de site van de gemeente het nu niet doet, maar die zal binnenkort wel weer online zijn :=

Mijn vraag, tja het zijn er meerdere.
Ik wil vooral van mensen weten wat de ervaringen zijn, en dan van diegene die geen rondreis hebben gedaan. Maar ook of mensen goede hotels weten.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:54

Ik zou voor 10 dagen niet eens zover gaan.... Het is een lange vlucht, waar je toch wel een dag kapot van bent, ook door jetlag. Als je vliegtijden ongunstig zijn waardoor je de laatste dag vroeg terug vliegt, mis je ook nog eens die dag, blijft er een week over.

Verder zal ik je zeker laten enten! Ook uitzoeken of je malaria pillen nodig hebt.

Wij boekten alleen de vlucht , en ter plaatse elke keer het hotel. Wij blijven max 3 dagen op dezelfde plek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:56

Ylvy schreef:
Het is dat de site van de gemeente het nu niet doet, maar die zal binnenkort wel weer online zijn :=

Je kan ook gewoon even je gemeente bellen met je vraag of googlen.
Als je had gegoogled had je gezien dat een paspoort maximaal 67 euro kost.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:56

"Maar als je nog niet weet waar je eigenlijk de prijs van je paspoort of deze simpele gegevens kan vinden is het dan wen verstandig om zelf met een rondreis te gaan zitten prutsen denk je?....... Want dit is toch best wel basiskennis."

Hahaha, daar dacht ik dus ook al aan !!
Misschien niet zo heel erg handig om alles "los" zelf te gaan regelen als je nog niet eens weet hoe het zit met een paspoort aanvragen en de GGZ (voorlichting en injecties)

Zorg in ieder geval voor goede info voor de thuis blijvers (wel van te voren bekende logeer adressen, actuele pasfoto's van jullie zelf enzo)..... Is makkelijker zoeken als jullie kwijt raken. ;-)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 09:57

Stephanie, ik wist niet dat het per gemeente kon verschillen,
En aangezien de site van onze gemeente eruit ligt, kon ik dit dus ook niet bekijken ;)

we kunnen helaas niet langer dan 10 dagen, dus een korte reis moet wel. straks krijgen we de kans niet meer om op vakantie te gaan dus liever nu nog eventjes.
Hep A en B dacht ik ook al, maar de een adviseert om malaria tegen te gaan en de ander zegt dat dat niet noodzakelijk is voor die 10 dagen.

Ik wil niet prusten met een rondreis, want ik wil juist geen rondreis :=

BloemBloem, dankjewel voor de tip, zal eens kijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:58

Ik zou juist wel voor de inentingen gaan. Voorkomen is beter dan genezen

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 10:01

Mensen, rustig aan. Ik wil alleen advies :')
ik heb gewoon geen ervaring met dingen regelen wat betreft paspoort enzo.
Ik zal ze bellen zodra ik er tijd voor heb, maar de kans is groot dat tegen die tijd ook de site weer online is. Ik wist het gewoon niet, sorry daarvoor.

Het was niet mijn idee om op vakantie te gaan, maar die van mijn vriend.
Ik wil dus gewoon netjes met hem meekijken alleen misschien wist bokt betere locaties omdat je toch al zo'n zee van locaties over je heen krijgt.

Ik had op internet gekeken en de ene site zegt haal die inentingen en de andere zegt ja eigenlijk hoeft dat helemaal niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:01

Ylvy schreef:
Stephanie, ik wist niet dat het per gemeente kon verschillen,
En aangezien de site van onze gemeente eruit ligt, kon ik dit dus ook niet bekijken ;)

Nogmaals:

Goof schreef:
Ylvy schreef:

Je kan ook gewoon even je gemeente bellen met je vraag of googlen.
Als je had gegoogled had je gezien dat een paspoort maximaal 67 euro kost.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:02

LZP -> BEU

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 10:05

Ik heb net nog getypt dat ik zal bellen als de site vanavond nog niet online is,
ik heb nu niet de mogelijkheid om te bellen.
En ik wil graag een precieze prijs. Niet ongeveer :)
Maar nogmaals bedankt en nogmaals sorry ;)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:06

Voor entingen gewoon GGD bellen voor consult, als je weet wat je plan is. Ligt er ook namelijk aan waar je heen gaat.
Het is me niet duidelijk of jullie zelf willen rondreizen of op één plaats willen blijven en vanuit daar op ontdekking.
10 dagen is echt beperkt, zeker vanwege de reistijd zoals _Mel aangeeft.

Wat wil je zien, waar houden jullie van (strand, jungle of juist tempels zien)?
Zien jullie het zitten om regelmatig te moeten reizen (van plaats naar plaats)?

Er staat ook een Thailand topic op BEU overigens, geloof dat daar één van de bokkers ook in Thailand woont.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:07

Wij zijn net terug uit Thailand 22 dagen geweest en eigenlijk is zelfs dat nog te kort.
Land is zo uitgebreid en zoveel mooie plekken zijn er te zien.
Dus als je 10 dagen wil zou ik bv naar een eiland gaan en van daaruit leuke dagjes weg organiseren.
In enten raad ik je echt aan je wil daar echt niet ziek worden.

De vlucht is lang en op de terug weg nog langer zelfs
Paspoort zal je ongeveer 60 euro kosten gemiddelde prijs.

Je wilt geen rond reis maar er zijn ook reizen dat je op vaste plek blijft en dan heb je wel een organisatie achter je die veel voor je kan regelen, vinden wij persoonlijk altijd erg prettig.

Thailand is een fantastisch land ik zou dichterbij blijven en naar Thailand gaan als je meer tijd heb.

Toevoeging...malaria enting hoefde bij ons alleen als je bepaald gebied aan doet.
Laatst bijgewerkt door scooby09 op 24-02-15 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:08

Om je tips te kunnen geven, zul je moeten aangeven wat je precies wilt.
Waarom ben je tot de keus Thailand/Maleisië gekomen? Wat zou je willen zien/meemaken wat daar te vinden is?

Dan kan je wat gerichtere tips vragen (en krijgen).

En het gaat er in het geval van je paspoort niet over dat je niet wist dat dit per gemeente kan verschillen, maar meer dat je dit niet zelf uitgezocht kreeg en dat een indicatie (nu de website niet werkt) niet genoeg is. Als er stress ontstaat door het niet weten van een precieze prijs van een paspoort, ben je dan wel flexibel genoeg om mogelijke problemen op reis op te lossen? Dat is denk een beetje de zorg van de Bokkers die commentaar geleverd hebben.
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 24-02-15 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 10:12

Wij willen zelf niet rondreizen, we willen naar 1 plek als hotel, en vanuit daar enkele dingen doen.
We willen sowieso een grote stad bezoeken, maar ook een keer de jungle in. Iets van dieren kijken trekt ons ook wel aan. Zelf zijn we niet zo heel erg van het lange afstanden wandelen en ook niet van de tempels.

We weten dat de reistijd inderdaad behoorlijk aan de korte kant is, maar straks hebben we vanwege persoonlijke redenen daar absoluut geen tijd meer voor helaas.

Iedereen alvast bedankt :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:19

Maar waarom wil je per se naar Thailand en ga je niet als je langer de tijd hebt? je zit 12u in he vliegtuig en bent dus al 2 dagen kwijt, blijven er 8 dagen over. Het is toch mega zonde om zo kort te gaan? Ik ga ook deze zomer naar Thailand voor 4 weken, zodat we echt iets kunnen zien daar.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 10:21

Ik heb de keuze zelf niet gemaakt, mijn vriend wilt erheen. Andere landen wilde hij niet heen.
Dus pas ik me aan en ga ik zoeken naar een vakantie die daar bij past. Ik vind het niet erg, ik ben al blij dat we op vakantie gaan :)

Ik weet inderdaad dat de vlucht zo lang is ja :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:25

Als je perse naar Thailand wil zou ik naar Phuket gaan en van daaruit trips doen. Wel erg toeristisch maar je kan veel kanten op.

Dus dan eerst naar Bankok vliegen, paar dagen daar verblijven om te acclimatiseren en van daaruit wat tros te doen en dan binnenlandse vlucht naar Phuket nemen en daar wat trips doen.

Ik heb nooit entingen gehad was ook niet nodig. Het ligt eraan welk deel je heen gaat.

Reken maar dat je een paar dagen nodig hebt om te acclimatiseren na zo'n lange trip het tijdsverschil maar ook de luchtvochtigheid. Je lichaam is echt even van slag

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:27

Leuk :) Wij gaan in september naar Maleisië, Singapore en dan Australië.

Hep A & B wordt aangeraden en ik zou idd even met de ggd bellen over overige entingen. Bel dan ook direct met de verzekering of het vergoed wordt.
Paspoort kostte mij 2 jaar terug 54,- maar mijn vriend dit jaar 67,- (andere gemeente).

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:29

Ik ben een aantal jaar terug ook voor zo'n 10 dagen in Maleisie geweest, kon toen niet langer ivm schoolvakantie.
Wij hebben een aantal dagen in Kuala Lumpur doorgebracht en daarna zijn we naar een mooi eiland gevlogen (Perhantian Island). Op die manier hadden we een paar dagen stad en daarna heerlijk relaxen.
Om echt veel te zien zal 10 dagen misschien wat kort zijn of je moet de dagen echt heel vol plannen, maar neem aan dat je ook een beetje wil relaxen? :)

Volgens mij hadden we wel een paar inentingen gehaald voor de zekerheid. Bel anders de GGD even voor wat extra informatie.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:33

Greenwood travel heeft goede tours voor zo'n periode incl vliegreis....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:33

Wij zijn twee weken naar Hua Hin geweest, ligt op een paar uur met de auto van Bangkok. Erg mooie plaats en hebben er ook veel gezien! Onder andere een floating market, dierentuin en hebben we op olifanten gereden. Wat ook erg leuk is daar in de buurt is de apenheuvel! Is een heuvel met een tempel en een heleboel apen :D

Wij hebben ons toen wel laten inenten, maar tegen wat precies weet ik niet meer.