Paspoort en ID kaart aanvragen in Engeland. Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Paspoort en ID kaart aanvragen in Engeland. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 14:09

Ik woon in Engeland en mijn ID kaart verloopt deze zomer. Na het zien van de enorme ellende afgelopen zomer, wil ik dus graag aankomende maand een nieuwe ID kaart aanvragen. Nu is dat op zich het probleem niet, maar omdat ik naar bestemmingen ga waar een paspoort gewoon handiger is, wil ik ook graag een paspoort aanvragen.
Een ID kaart voor alle-dag dus en een paspoort voor als ik ver weg moet, of met het vliegtuig, dan hoef ik niet zo lang te wachten :Y)

Nu kan ik allerlei formulieren vinden en op zich snap ik dat nog wel, ik moet gewoon mijn ID kaart vernieuwen. Maar als ik ook een paspoort wil hebben, moet ik dan een 'first time application' invullen? Daar staat het volgende bij:
Applies to you if you are 18 years of age or older AND you have never been issued a Dutch passport or ID card or been added to a parents’ Dutch passport.

Maar ik heb nog nooit eerder een paspoort gehad... Of geldt het ding als 'tweede paspoort'?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:02

Er staat toch paspoort of ID-kaart? Je hebt nu een ID-kaart, dus gaat die first time application niet op.