weekendje maastricht, maar geen idee wat te doen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

weekendje maastricht, maar geen idee wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 14:59

Hoi allemaal!

Ik ga volgend weekend een weekendje naar Maastricht met mijn vriend.
Ik heb alleen totaal geen idee wat we kunnen gaan doen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Even wat puntjes om rekening mee te houden:
- mijn vriend heeft 5 maanden geleden een zwaar ongeluk gehad waardoor hij echt niet langer dan 2 uur aan een stuk kan lopen.
- mijn vriend haaat shoppen.

Ik heb al op de site van vvv gekeken maar heb totaal geen inspiratie. -O-

Winged

Re: weekendje maastricht, maar geen idee wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:04

Dagje Valkenburg erbij in de grotten?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:05

uit eten,
bios
goed zwembad opzoeken of een wellness

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:06

Ik ben toevallig vorige week een weekend naar Maastricht geweest met mn man :)
Dit hebben wij gedaan:
drielandenpunt bezocht
De St. Pietersberg bewandeld
naar Valkenburg geweest
Wijngaard van familie bekeken
Geshopt in Maastricht (hoeft natuurlijk geen shoppen te zijn, kan ook terrasje pakken en gewoon lekker rondwandelen)
naar Thermea 2000 geweest (aanrader!)

Veel plezier!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:10

Ooh Maastricht is echt leuk! Ik zou voor een boottocht gaan. Langs de grottten bijvoorbeeld of een rondrit met een stadsbus en/of koets.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 15:21

Tabaluga12 schreef:
Ooh Maastricht is echt leuk! Ik zou voor een boottocht gaan. Langs de grottten bijvoorbeeld of een rondrit met een stadsbus en/of koets.

Ik heb inderdaad al naar boottochten gekeken! Maar een koets is ook gaaf zeg, denk dat ik dat ga doen :) Kunnen we toch nog een groot deel van de stad zien!

Winged schreef:
Dagje Valkenburg erbij in de grotten?

In de grotten van Valkenburg ben ik al een keer geweest, maar ik vond het toen niet echt leuk, denk ook dat het niks voor mijn vriend is. :')

Knert schreef:
uit eten,
bios
goed zwembad opzoeken of een wellness

Dat kan hier in brabant ook wel, daar hoef ik niet voor naar Maastricht, we willen wel iets van de stad zelf zien zegmaar. Uiteten doen we sowieso! Dus leuke restaurantjes/cafe's aanraden is altijd welkom :)

meikemarieke schreef:
Ik ben toevallig vorige week een weekend naar Maastricht geweest met mn man :)
Dit hebben wij gedaan:
drielandenpunt bezocht
De St. Pietersberg bewandeld
naar Valkenburg geweest
Wijngaard van familie bekeken
Geshopt in Maastricht (hoeft natuurlijk geen shoppen te zijn, kan ook terrasje pakken en gewoon lekker rondwandelen)
naar Thermea 2000 geweest (aanrader!)

Veel plezier!

Is de st. pietersberg bewandelen vermoeiend? Zou dat voor mijn vriend te doen zijn met zijn krukken of niet? anders wordt het terrassen denk ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:24

De sushi restaurantjes zijn goed in Maastricht. Winkelen is heel leuk want Maasticht heeft vrijwel alle winkels. Maar je hebt er ook hele leuke terrasjes. Heel gezellig ook. Er ligt ook een bios vlak aan het station.

En hehe "boot tochtjes" <<)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 15:26

chimello schreef:
De sushi restaurantjes zijn goed in Maastricht. Winkelen is heel leuk want Maasticht heeft vrijwel alle winkels. Maar je hebt er ook hele leuke terrasjes. Heel gezellig ook. Er ligt ook een bios vlak aan het station.

Goede sushi restaurantjes? Heb je ook een naam toevallig? O:)
Daar gaat mijn vriend erg blij van worden haha.

Zie trouwens dat je uit Lanaken komt, daar hebben we een hotel geboekt :D
Valt daar ook nog iets te beleven? of niet haha.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:30

Sashimi ligt naast de AH tegenoer de Zara, Kaichu ligt naast het vvv kantoortje in een straatje.
Er ligt nog eentje ook in een zijstraatje in de buurt van Kaichu geloof ik, maar ben ik niet geweest, ga normaal altijd bij Sashimi. Er ligt ook een sushi bar aan het grote plein (niet vrijthof) dat door echte Japanners gerund wordt, lekkere sushi maar hun restaurant zelf is wel peperduur. Het staat wel heel goed aangeschreven dus als je fancy wilt doen kun je daar ook terecht :P

Edit:
Lanaken is momenteel beetje afgezet vanwege het hele carnavals gebeuren. Er ligt een bioscoop (Euroscoop) en het cafe ernaast is vrij populair. Ik ga eigenlijk niet uit hier :o Maar de cafes zullen wel heel druk en gezellig zijn vanwege carnaval :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 15:49

Oke dankjewel :) Ik heb even gezocht en het dat andere restaurantje heet tokyoto, die hebben wel de uitgebreidste menukaart. (op dat veel té dure restaurant na dan haha) Dus denk dat we daar heen gaan :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:15

Je kan ook een stap en hap doen in M´TRicht. Je gaat dan onder begeleiding van een gids naar 5 diverse brasserieen in Maastricht en krijg dan uitleg over de geschiedenis van Maastricht. Het is erg leuk om te doen.

Ook heb je nog de kazematten waar je een rondleiding kan doen. Maastricht is zo veel meer dan alleen een grot, boottocht, eten of shoppen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 16:53

Ik heb een planning gemaakt :)
zaterdag gaan we richting maastricht, dan gaan we zelf even rondlopen terrassen enzo, en 's avonds uiteten (MAAAR WAAR? ik kan echt niks leuks en betaalbaars vinden haha), dan richting het hotel en de dag erop een boottocht of met een koets door de stad, misschien dat we daarna nog naar de kazematten gaan, ligt eraan wat we willen. Zat er ook aan te denken om misschien naar een ander stadje te gaan op de terugweg.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:49

Donatellos is om te eten erg betaalbaar, maar ook erg lekker en je zit er ook gezellig! (http://donatellos.nl/maastricht/)
Verder zou ik qua restaurantjes wegblijven van het vrijthof, ik vind het daar in verhouding altijd erg duur voor wat je krijgt. Richting onze lieve vrouweplein heb je genoeg leuke plekjes!

En als je echt goedkoop wilt is de KIWI ook nog een optie! Maar verwacht daar niet al te veel luxe, het is namelijk echt op studenten gericht, de hamburgers zijn er wel erg lekker en groooot. En je krijgt er ook vrij goedkope cocktails.

Verder ben ik groot fan van de coffeelovers! Leuk om eventjes wat te drinken. Hij ligt op verschillende plaatsen, maar de locatie Domicanenkerk is het mooiste!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:56

Betaalbaar Eten: Donatellos, Kiwi of de Preuverij. De St Pieter met krukken gaat m niet worden, je moet sowieso een eind omhoog sjouwen en dat is best vermoeiend. Terrasjes: Amorsplein, Platielstraat of Onze-Lieve-Vrouweplein, idd niet naar het Vrijthof, dat is veel te duur en als ik eerlijk ben ook niet echt gezellig. De andere twee pleinen zijn veel knusser :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 19:03

Donatellos ziet er goed uit!
Ik heb ook zelf wat gezocht en van de kaart (www.vandekaartmaastricht.nl) ziet er ook erg leuk uit! Zijn jullie daar weleens geweest toevallig? :)
St Pieter gaan we dus schrappen, bedankt voor de tips, heb er echt al zin in :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:09

Daar ben ik nog nooit geweest, maar dat heeft vooral met een bepaald persoon die daar werkt te maken haha :')
Dus daar kan ik je niet bij helpen.

Oja als je toevallig toch heel stiekem een winkel in wilt en je van thee/koffie houd. Ik heb laatst http://www.blanchedael.nl ontdekt en dat is zo'n leuk winkeltje! Ook super aardig en behulpzaam personeel!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 19:12

haha jammer! ik laat de keuze wel aan mijn vriend over. :')

En ik lust geen koffie.. ja erg he, en mn vriend houdt er ook al niet zo van haha. :=
Maat wel bedankt voor t meedenken :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:20

TROUWENS, voor heerlijke thee met taart: de Tea zone! zit in het straatje naast het OLV-plein, helemaal vergeten :oo

Aan datzelfde plein zit btw ook de Chocolate company, ook erg lekker :9k

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:20

Oooooh dat klinkt goeeeed.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:22

Ze hebben vaak kleine marktjes, die zijn super leuk! Of lekker van terrasje naar terrasje hoppen. Of lekker rondwandelen, want de stad zelf is al zó mooi! :)

Hij is al genoemd, maar het drielandenpunt is ook wel leuk om te doen!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:28

Ik vond fietsen door de grotten erg leu. Verder gewoon ter plekke een leuk restaurantje binnen lopen. Is daar bijna allemaal wel goed en lekker. Lekker naar het park. Evt museum. Je vermaakt je snel al wel daar.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:55

Terrasje is Amadeus ook leuk bij de Dominicanekerk. Deze kerk is het bezoek ook waard. Deze is uitgeroepen tot de mooiste boekenwinkel van Europa.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:09

annnepannne schreef:
chimello schreef:

Goede sushi restaurantjes? Heb je ook een naam toevallig? O:)
Daar gaat mijn vriend erg blij van worden haha.

Zie trouwens dat je uit Lanaken komt, daar hebben we een hotel geboekt :D
Valt daar ook nog iets te beleven? of niet haha.

Ik woon ook in Lanaken, en hier is echt helemaal niks te beleven behalve als je van carnaval houdt.

Ik studeer in Maastricht (heb er ook gewoond) en dat is dan wel weer een droomstad voor mij :j

Als je betaalbaar wilt eten, kan ik je de Kiwi zeker aanraden! Daar ging ik indertijd elke week wel eten, heel lekker en goedkoop.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:13

Sachimi is het beste Suchi restaurant in Maastricht. Wel even reserveren van tevoren!

Wat je hier kunt doen:

Valkenburg, heel gezellig!
- grotten
- thermae 2000
- veel gezellige terrasjes
- shoppen

Dagje Vaals/Gulpen
3 landenpunt
Zeer mooie omgeving
Hier heb je ook een zwembad, Mosaqua.

Maastricht:
Bios
Boottocht
Shoppen
terrasje
Coffeeshop ☺

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:17

[/quote]Ik woon ook in Lanaken, en hier is echt helemaal niks te beleven behalve als je van carnaval houdt.

Ik studeer in Maastricht (heb er ook gewoond) en dat is dan wel weer een droomstad voor mij :j

Als je betaalbaar wilt eten, kan ik je de Kiwi zeker aanraden! Daar ging ik indertijd elke week wel eten, heel lekker en goedkoop.[/quote]

Als je met een lege maag naar buiten wil gaan moet je naar Kiwi gaan... bah wat een balle tent....nooit meer!