Weekendje madrid, wat moet je echt zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Weekendje madrid, wat moet je echt zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 21:51

De titel zegt t al!

Ik ga in maart een weekendje naar madrid met vriendlief. *\o/*
Nu wilt hij enorm graag naar get stadion, het liefst naar een wedstrijd, maar het blijkt dat die wedstrijd zondag avond 21.00 uur gespeeld wordt. Onze vlucht terug is 20.45 uur. Dus helaas gaat dat m niet worden.

We komen vrijdag smorgens vroeg aan in madrid. Dus hebben we 3 dagen om leuke dingen te doen.

Wat is nu echt leuk om te bezoeken in Madrid? We zijn alle 2 wel "doe" personen. Musea is niet zo ons ding.

Dus wie heeft er leuke suggesties? :D

Winged

Re: Weekendje madrid, wat moet je echt zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:54

Retiro Park :+: Maar dat vooral in de zomer.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:14

Ben je al geweest of ga je nog?
Elke zondag is er een markt in la latina zeker aan de te raden ook zit daar san miguel soort overdekt gedeelte met winkels drinken en eten. In retiro bevindt zich een glazen paleis zeker aan te raden kun je ook gratis in. Templo de debot ligt in casa de campo een ander enorm park in Madrid er ligt een oude egyptische tempel ook gratis te bezoeken. Je kunt ook met een ''lift'' over casa de campo als je op het hoogste punt van casa de campo uitstapt kan je naar beneden lopen en bij het water heb je leuke restaurantjes.

Verder is plaza mayor mooi om te bekijken ook makkelijk bereikbaar vanuit la latina. Gran via is een drukke straat in Madrid kun je overigens erg goedkoop drinken bij copas de ropas (weet niet meer precies hoe het heet) 8 euro voor een fles witte wijn. Museum Cerralbo vond ik het leukste museum kost ook bijna niks en op sommige tijden gratis. Plaza de espana, metropolis mooi gebouw om te zien. Het koninklijk paleis is ook indrukwekkend om te zien. Je kunt leuk winkelen als je bij tribunal uitstapt en richting gran via loopt.

Ben waarschijnlijk nog heel veel dingen vergeten maar als je vragen hebt, heb er een tijdje gewoond.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:54

El retiro <3
De markt die eerder genoemd werd op zondag is ook heel leuk.

Weet niet of jullie of een van jullie ook hardloopt, zo ja, zeker je hardloopschoenen meenemen! Daar is Madrid een heel fijne stad voor.

Ik heb uren met veel plezier door die stad (hard)gelopen en vind het de leukste stad waar ik geweest ben in het buitenland.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:56

Picaso! Museum voor moderne kunsten :j