Voedingsmiddelen mee naar Oostenrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

Voedingsmiddelen mee naar Oostenrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:35

hoihoi,

wij willen deze zomer naar Oostenrijk gaan maar vroegen ons het volgende af:

Is het toegestaan om voedingsmiddelen mee te nemen vanuit Nederland naar Oostenrijk?

we zouden een appartement af huren voor 12 dagen en dan is het fijn om de basis dingen al bij te hebben.
Denk aan drinken, flessen water, cola, koffie, thee, broodjes, boter, broodbeleg, eieren, macaroni, sauzen,...

Dus de vraag of dit mee het land in mag, of er uitzonderingen zijn,...

En daarnaast de vraag hoe duur het ongeveer is om daar uit eten te gaan, denkend aan een normaal diner, hoofdgerecht met iets te drinken.
En hoeveel duurder de supermarkten daar zijn ten opzichte van de supermarkten hier?

Nog dingen om rekening mee te houden?

we willen begin Juli gaan.

Alvast bedankt!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:38

De overheid heeft daar info over:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ederen_mee

In principe kun je heel wat meenemen. Ga je moet de auto of met het vliegtuig, want vliegtuig met bijvoorbeeld alleen handbaggage heeft weer andere regels dan de auto (ivm veiligheid).
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 08-02-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

crazyshar

Re: Voedingsmiddelen mee naar Oostenrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:39

nee we rijden zelf

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:40

Dan kun je gewoon alles meenemen hoor, als je dat wil. Jaren gereist met de auto in Europa en nooit problemen gehad. Als jij je kuipje boter en koffie mee wilt nemen, dan gewoon doen. Niemand die er naar kijkt. Iets met open grenzen :D Als het gaat om wapens of dieren oid is het natuurlijk anders, maar dat begrijp je wel, denk ik.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 21:47

haha nee dat begrijp ik niet ;) haha

het zou gewoon een hoop kosten schelen als je de basis dingen al mee had aan NL prijzen haha.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:51

Zit weinig prijsverschil tussen de boodschappen in Oostenrijk en Nederland. Het is niet de moeite waard om alles ( of Veel ) van thuis uit mee te nemen.
Qua uit eten zijn wij zo'n 20-25 euro p.p. kwijt. Voor voor- en hoofdgerecht inclusief drinken.

Wij waren ca 5 euro per persoon per dag kwijt voor de boodschappen. Wij deden dagelijks uitgebreid ontbijt en avond eten zelf maken. En 's avonds nog iets lekkers met bier, wijn en fris.
Laatst bijgewerkt door VivianHesen op 08-02-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:55

Uit eten is goedkoper in Oostenrijk als in Nederland, boodschappen vergelijkbaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:56

Als wij op wintersport gaan dan zit de hele auto vol met eten. Blikken worst, bier, frisdank, kaas, worst, je kunt het zo gek niet bedenken. Nooit problemen mee gehad. Wij zitten dan overigens op de berg, dus hebben geen zin om steeds naar de supermarkt te gaan. Anders hadden we gewoon daar gehaald, want qua prijs valt het wel mee.

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:03

is dit misschien de eerste keer dat je naar het buitenland toe gaat?

In zijn dagelijkse dingen daar in de supermarkten te koop en zijn de prijzen vergelijkbaar. Wel zijn typische Nederlandse dingen zoals stroopwafels daar niet te koop.
In Oostenrijk hebben ze weer andere dingen die wij hier in nederland niet hebben of kennen.
Zie het als een avontuur en geniet van je vakantie.

Zelfde geld voor uiteten, dit kost ongeveer hetzelfde als in Nederland. Wat je besteld heeft daar ook invloed op.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:31

nee het is niet mijn eerste vakantie maar voorheen enkel all incl geboekt in tropische landen.
en om niet voor verassingen te komen staan wil ik de simpele dingen van te voren een beetje uitgedacht hebben.

mijn vriend is vroeger wel drie keer naar Oostenrijk geweest maar hij dacht dat het daar zoveel duurder was, vandaar.

en genieten gaan we sowieso doen haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:35

Uit eten is er zelfs wel wat goedkoper dan in Nederland en in de supermarkt liggen de prijzen ongeveer gelijk.
Ik zou niet teveel zware etenswaren meenemen. Scheelt gewicht en dat weer ( dure) brandstof :)

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:39

Al is brandstof daar ook een stuk goedkoper!

vorig jaar op wintersport heb ik getankt voor 1.35!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:43

we twijfelen om met de benzine automaat of diesel handgeschakeld te gaan. hier nog voorkeur in?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:48

Wij hebben standaard een krat met eten en drinken mee als wij gaan kamperen in het buitenland, waaronder Oostenrijk. Wat wij dan voornamelijk mee namen, was beschuit, hagelslag, vlokken en dat soort Nederlandse producten. De rest kan je makkelijk allemaal in het buitenland kopen, maar wij zorgden er altijd voor dat we altijd nog extra eten en drinken bij ons hadden voor als wij lang in de file stonden.

Hiermee hebben wij absoluut nooit problemen mee gehad. Het is gewoon ideaal om zelf eten mee te hebben! Ik heb altijd zin om te eten! :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 07:52

Diesel = zuiniger en ik vind zelf handgeschakeld in de bergen fijner.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:14

Uit eten in Oostenrijk is veel goedkoper!

En qua boodschappen zou ik meenemen: koffie (duur daar), koffiefilters, aardappelen, hagelslag, pindakaas, chocopasta.

Voor de rest is alles daar wel verkrijgbaar en 100x lekkerder dan hier in Nederland. En als je de goede winkels zoekt zijn boodschappen daar niet zo duur. Je zou naar de Hofer (Oostenrijkse aldi) kunned gaan. De billa kan ook. De spar vinden wij weer wat duurder.

Ik zou voor handgeschakeld gaan, ik weet niet wat je van plan bent. Maar er zijn daar veel stijgingen/berg pasjes waarbij je echt terug moet schakelen en hogere toeren moet rijden anders kom je er niet bij op / je moter raakt oververhit.

Oostenrijk fanboy trouwens. Elk jaar reizen wij trouw af naar Oostenrijk :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:57

Een de charmes om op vakantie te zijn in het buutenland is toch het eten. In oostenrijk is het eten prima, lekker, uiteten is goedkoper dan in Holland
laat je lekker verrassen. Zalige choco broodjes, kaasfondue, etc
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-02-15 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:01

Met de auto kun je alles meenemen. Wij gaan elk jaar minimaal een keer naar Oostenrijk omdat mijn schoonouders daar een huis hebben ene wat de anderen zeggen, je kan daar heerlijk eten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:09

Zeker eieren zou ik niet meenemen in de auto ongeacht hoe duur ze daar zouden zijn.
Volpropte auto en eiren lijken mij een geen geschikte combi.

Typische Nederlandse dingen zou ik wel meenemen als je daar niet zonder kan.

Maar ik zou de kans aangrijpen om alle Duitse en Oosterijkse worstjes uit te proberen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 09:23

Haha oke. Dus het verhaal dat het daar zoveel duurder is kan ik wel laten vallen mooi!

Oorspronkelijk plan was elke avond uit eten daar, maar er werd gezegd dat je met €100 pp net aan toe kwam dussss dat zagen we niet zitten voor 12dagen haha vandaar de vraag qua zelf eten.

We gaan trouwens naar het o zo drukje mayrhofen.
Zijn er daar nog leuke tips voor wat je gezien moet hebben, dingen mee rekening te houden.
De ins en outs haha

Ik zelf wil wel heel graag naarde Sauna daar iemand dienweet of je van een hotel daar ergens gebruik van kan maken? Wij zitten zelf op een appartement en hebben dus verder geen voorzieningen.

Heb er wel super veel zin in. Eindelijk na een hoop jaar weer eens echt weg op vakantie is toch wel fijn!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:26

100E pp om uit eten te kunnen?
Daar kun je met z'n 4en van eten.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:22

Bezoek de krimml waterval, de hintertux (gletsjer), swarovski museum. En als je van schnitzels houdt: Rosi's schnitzelhutte in Zell am ziller.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:35

Ik weet niet waar je zit in oostenrijk maar wij kunnen in sirnitz voor plus minus 40 euro lekker uitgebreid eten met 2 personen.
En dan heb je voor en hoofdgerecht, we zijn niet zo van de nagerechten dus die hebben we er meestal niet bij zitten.