Cyprus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:54

Ik zit er over na te denken om in mei met mijn vriend naar Cyprus te gaan en ben benieuwd of er nog meer mensen zijn geweest, en wellicht tips hebben. Kan ik beter een appartement boeken, of een luxe all in clusive hotel? Hoe is het eten in de restaurants, de prijzen hiervan? En zijn er genoeg winkeltjes,souvenirs etc? Hoe is de natuur? Kan ik dit met griekenland vergelijken? En is de sfeer aangenaam? En nu zag ik dat het verdeeld is tussem turkije en griekenland, kan ik als we naar Phapos gaan ook naar de turkse kant? En een auto huren, hebben jullie dat gedaan? Zag dat het links rijden is, en weet niet of dat niet gevaarlijk is. Kortom, wie is er wel eens op Cyprus geweest en kan me meer vertellen, of wie gaat er ook dit jaar?

Winged

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:42

Het schijnt dat je wel de grens over kan, het is wel zo dat je wel al je papieren bij je moet hebben voor de controleposten.

ik ben zelf in september naar Noord-Cyprus geweest, heb niet de grensovergang opgezocht en kan dus weinig vertellen over het Griekse gedeelte. Behalve dat het een stuk schoner schijnt te zijn dan de Noordkant. Hoewel de Noordkant ook erg mooi is. (het grote nadeel van Noord is dat er alleen Turkse vliegmaatschappijen komen en dat je een tussenlanding hebt in Antalya)